Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

misterme

Gebruiker
Lid geworden
13 jun 2004
Hieronder heb ik een lijstje met de componenten die ik wil gaan bestellen.

Willen jullie hierna kijken en suggesties geven wat beter kan en wat anders moet ?

Twijfel nog tussen intel en amd, welke zou ik moeten nemen en waarom ?

Mobo GigaByte GA-EX38-DS4,Retail
CPU Intel Core 2 Quad Q9300
RAM 2 x Kingston KVR800D2N5K2/2G, 2048 MB
HDD Seagate Barracuda 7200.10, 250 GB
Voeding Chieftec GPS-550AB-A,550Watt
Video 2 xPEAK Radeon HD3870,512MB, GDDR4

€ 818.77

Alvast bedankt,

MisterMeJ

mooi systeem
alleen ik zou kiezen voor 1x 3870X2
dan kan je er later nog 1 bijsteken !!!!!!
dan heb je grafische power!!

Natuurlijk blijft Nvidia de beste

Ik zou wel voor de Intel gaan want de quad-core series van AMD kan de goedkoopste quad-core van Intel niet bijhouden;)

En er zijn natuurlijk altijd nog Nvidia-fans hea Bluray:p

Ik zou wel voor de Intel gaan want de quad-core series van AMD kan de goedkoopste quad-core van Intel niet bijhouden;)

En er zijn natuurlijk altijd nog Nvidia-fans hea Bluray:p

Hu ?
Hij heeft toch INTEL ?
maar ja natuurlijk met jou kan ik praten....

mooi systeem
alleen ik zou kiezen voor 1x 3870X2
dan kan je er later nog 1 bijsteken !!!!!!
dan heb je grafische power!!

Natuurlijk blijft Nvidia de beste

las juist weer dat 2 x 3870 weer beter is dan 1 x 3870x2 ?!
en bij de uiteindelijke 2 x 3870x2 ben je bijna 1000 watt voeding voor nodig, dat gaat me ook weer een beetje te ver..

Maar voor de rest is het wel een systeem wat jullie ook zo zouden kopen ?
Desnoods qua andere coolers op de grafische kaart, advies ?

ik zou een 3870x2 kopen en later 1 bijsteken
die 1000 watt tja is ook weer zo heel erg veel
850 is meer dan voldoende denk ik

Wat is je budget?

En ik neem aan dat je dus nog een kast + DVD-RW hebt, en dat je de componenten zelf assembleerd?

En 2xHD3870 zet inderdaad iets betere prestaties neer dan één HD3870X2, en 2x HD3870 is nog goedkoper ook. Dus neem gewoon 2x de HD3870. Als je meer grafische power nodig hebt koop je een nieuwe videokaart, maar met 2x HD3870 red je het nog wel ff.

Die 550watt voeding is wel wat aan de krappe kant. Neem een Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular, dan zit je wel goed.

En waarom ga je btw niet voor een P5E?

En is er nog een voorkeur qua winkel? Of maakt dit je niet uit?

Nogmaals, graag hoor ik wat je budget is :)

f_4lam_1ed33bd.png

Laatst bewerkt:
Wat is je budget?

En ik neem aan dat je dus nog een kast + DVD-RW hebt, en dat je de componenten zelf assembleerd?

En 2xHD3870 zet inderdaad iets betere prestaties neer dan één HD3870X2, en 2x HD3870 is nog goedkoper ook. Dus neem gewoon 2x de HD3870. Als je meer grafische power nodig hebt koop je een nieuwe videokaart, maar met 2x HD3870 red je het nog wel ff.

Die 550watt voeding is wel wat aan de krappe kant. Neem een Cooler Master Powersupply Realpower 620W Modular, dan zit je wel goed.

En waarom ga je btw niet voor een P5E?

En is er nog een voorkeur qua winkel? Of maakt dit je niet uit?

Nogmaals, graag hoor ik wat je budget is :)

Gaaf, dankje voor de lijst.. Mijn budget is altijd vergrotend als ik wat beters kan krijgen, maar eerste instantie rond de 800, wanneer me aangeraden wordt toch een andere component te nemen en ik ben meer kwijt doe ik ook gewoon. Ik ga infeite voor een goed systeem van een max van zeker 1000 euro..

Winkelvoorkeur heb ik niet, dus alles mag:)

Tevens heb je gelijk qua kast, dvd+rw en dat ik alles zelf assembleer.

2 x 3870 lijkt mij zelf ook iets beter, maar de voeding zal ik dan ook maar een tandje hooger gooien, als dat weer iets beter is:)

Waarom ik niet voor een P5E ga? Omdat ik totaal niet weet wat beter is, ben uit de pc wereld geraakt:O Ik volg gewoon raad op van de reacties die ik krijg:)

Laatst bewerkt door een moderator:
Welke kast heb je?

Wat ga je vooral met de pc doen?
Gamen? of Photoshoppen?

Welke kast heb je?

Wat ga je vooral met de pc doen?
Gamen? of Photoshoppen?

Heb hier een midi en een big tower staan, welke ik ga gebruiken weet ik nog niet en misschien ga ik nog een nieuwe kast kopen, ivm betere airflow en fans etc...

Overclocken zal uiteindelijk toch wel gaan gebeuren (was eerst niet de bedoeling, maar bedacht:)).

Zozo voor het autocadden en games..

Als je echt lekker wilt overclocken zou ik het ietsje anders doen.
f_4lam_4fd641f.png

Qua processor, er is natuurlijk ook de mogelijkheid om voor de E8400/E8500 te gaan. Deze werken beter icm games, weet niet hoe het zit met autocadden.

Lees de eerste post van dit topic ff:
http://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=9407

Qua kast, je moet er eentje hebben die een goede airflow heeft (dus toch wel minimaal 2 120mm fans, front & rear), meer is natuurlijk alleen maar beter (maar teveel is ook weer niet goed).
- Antec Twelve Hundred, nieuwe kast, de grote broer van de Nine Hundred, is wel wat prijzig.
- Antec Performance One P182, ook een top kast.
- SilverStone TJ05T
En er zijn er nog veel meer. Ligt er maar net aan wat je wilt uitgeven.

Qua hdd, dit is momenteel echt een super schijf:
Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ.

Laatst bewerkt:
Als je echt lekker wilt overclocken zou ik het ietsje anders doen.

Qua processor, er is natuurlijk ook de mogelijkheid om voor de E8400/E8500 te gaan. Deze werken beter icm games, weet niet hoe het zit met autocadden.

Lees de eerste post van dit topic ff:
http://forum.gamez.nl/index.php?showtopic=9407

Interessant, voor games heeft het quadcore idd nog niet zo heel veel nut, maar voor het autocadden wel weer.. dat wordt een afweging maken.. Ik zal hier nog ff verdere informatie over zoeken.

Qua kast, je moet er eentje hebben die een goede airflow heeft (dus toch wel minimaal 2 120mm fans, front & rear), meer is natuurlijk alleen maar beter (maar teveel is ook weer niet goed).
- Antec Twelve Hundred, nieuwe kast, de grote broer van de Nine Hundred, is wel wat prijzig.
- Antec Performance One P182, ook een top kast.
- SilverStone TJ05T
En er zijn er nog veel meer. Ligt er maar net aan wat je wilt uitgeven.

Dankje zijn idd leuke kasten, Vooral die Twelve Hundred.... UBER GAAF :D Wou eigenlijk niet veel meer dan €100 euro voor een kast uitgeven, maar hiervoor wil ik misschien wel uitzondering maken :D

Qua hdd, dit is momenteel echt een super schijf:
Samsung 640GB SATA300 16MB, HD642JJ.

Dit is toch juist een uber stille hdd shijf? Hoorde namelijk dat samsung dat veel meer heeft de laatste tijd.

Vind het mooi lijken de setup, prijs is ook aangenaam:) Nu is het alleen nog afwegen welke cpu ik ga nemen.

Tevens zie ik dat videokaart nu van powercolor is, vroeg me af waarom dat is ?

Laatst bewerkt door een moderator:
Die powercolor is de goedkoopste bij 4launch, en heeft ook een ander soort koeler.
Maar als je je keuze maakt tussen C2D en C2Q, dan kunnen we even kijken waar het het goedkoopst is. (Sallandautomatisering, Azerty, 4Launch of misschien wel een totaal andere shop).

Die powercolor is de goedkoopste bij 4launch, en heeft ook een ander soort koeler.
Maar als je je keuze maakt tussen C2D en C2Q, dan kunnen we even kijken waar het het goedkoopst is. (Sallandautomatisering, Azerty, 4Launch of misschien wel een totaal andere shop).

Ok, misschien dat er een andere reden voor was.. Maar als het qua quad core de games niet uber veel achteruit gaan, houden we de quad er gewoon in, met oog op het autocadden en de toekomst.. school gaat toch voor spelletjes dus..

Dit systeempje staat nu zeker al koopklaar, wacht er nog een weekje ongeveer mee om te kijken op aanvullingen of verbeteringen en daarna wordt hij aangeschaft:)

Een kameraad van mij heeft een systeem samengesteld die geheel op AMD gericht is, hoewel jullie mij inprincipe intel aanraden, hier ook even naar kunnen kijken hoe of wat etc ?

CPU: AMD Phenom 9850 Black Edition @2.5 GHz
Mobo:GigaByte MA790FX-DS5
RAM:Kingston HyperX 2x 2 GB DDR2-1066 Kit
Graphics: 2x Sapphire HD3870
HDD1: Western Digital Raptor 36.7 GB (10.000RPM,4.6 ms,16 MB)
HDD2: Seagate Barracuda 7200.11

Totaal zit ik incl cpu koeler rond de € 860

Hierbij neem ik gewoon de Scythe Infinity cpu koeler, die Raoul90 mij aanbevolen heeft.

Laatst bewerkt:
Intel wint het met gemak van AMD dezer dagen. Dus naar AMD hoef je niet te kijken :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan