Help...scherm kapot van laptop?

Status
Niet open voor verdere reacties.

noahjazz

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2002
Hallo mensen,

Ik vrees met zeer grote vrees dat mijn laptopscherm kapot is......een paar dagen geleden heb ik mijn laptop aan laten staan zonder screensaver. Toen ik thuis kwam was het een heel wit scherm en heb hem keurig uitgedaan. Alles werkte gewoon met gewoon beeld. Toen ik hem de volgende dag weer aanzette, schrok ik me rot. De onderkant bleef helemaal licht gekleurd, een soort van transparante laag met een gekleurde lijn erlangs. Links een hele grote ronde zwarte plek. Ik heb er en foto van gemaakt, ik hoop dat die duidelijk is.
Ik weet dat zo'n tft scherm niet ik kan inbranden dus dat is het niet lijkt me. Kan het zijn doordat er iets zwaars op mijn laptop heeft gelegen? Want de laptop van mijn vrouw lag er bovenop toe ik hem aan wilde zetten.
Ik hoop dat jullie een idee hebben.

Robin

Bijlagen

• laptop probleem.jpg
    laptop probleem.jpg
    76,5 KB · Weergaven: 79
Laatst bewerkt:
Het zou best kunnen komen door de laptop van de vrouw.
en laptop schermen zijn ook niet zo erg sterk dus....

TFT's kunnen wel last hebben van 'lag'.
Heb je die strepen ed ook in de BIOS of alleen in Windows?

het scherm is volgens mij kapot, want een vriend van mij het hetzelfde beeld op een psp, als je heeel goed keek met de psp uit zag je op de plekken waar strepen zaten , krassen zitten.maar het kan toch niet van een andere laptop zijn :S zo'n ding moet toch wel 2 kilo kunnen verdragen :S , anders moeten ze wel heel snel kapot gaan.

Een lag is het niet volgens mij. Het is direct al bij het opstarten. En nu zie ik dat, als het scherm uit is, je de donkere vlek links ook al ziet. Dat zou precies een drukpunt kunnen zijn waar het snoertje naar de adapter van de andere laptop heeft gezeten....dat is zo'n breed stukje en als daar dan een laptop op staat.....Waardeloos natuurlijk zeg... :-( Dan komt niet meer goed lijkt mij (niet tussen mij en m'n vrouw hoor ;-) ). Moet ik er een beeldscherm aan koppelen, lekker handig voor op schoot..not.

En nu zie ik dat, als het scherm uit is, je de donkere vlek links ook al ziet. Dat zou precies een drukpunt kunnen zijn waar het snoertje naar de adapter van de andere laptop heeft gezeten....dat is zo'n breed stukje en als daar dan een laptop op staat.....Waardeloos
Klinkt wel heel erg als de oorzaak.. Zo heb ik ooit een TFT naar de * geholpen :(.
Het blijft toch vrij tere apparatuur.

Ik geloof wel dat 'men' schermen kan vervangen maar denk dat het een dure grap is.

Klinkt wel heel erg als de oorzaak.. Zo heb ik ooit een TFT naar de * geholpen :(.
Het blijft toch vrij tere apparatuur.

Ik geloof wel dat 'men' schermen kan vervangen maar denk dat het een dure grap is.

Je bent dan inderdaad een paar honderd euro kwijt om het scherm te laten vervangen. Kan je net zo goed een nieuwe kopen...:confused:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan