Redelijke PC (schoolwerk, games)

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomTom1

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
22 apr 2008
Is dit een beetje een redelijke pc voor schoolwerk en games
Alvast Bedankt

Mainboard : Dell 0W5363
Chipset : Intel i915G
Processor : Intel Pentium 4 530J @ 3000 MHz
Physical Memory : 1024 MB (2 x 512 DDR2-SDRAM )
Video Card : ATI Technologies Inc Radeon X300 Series
Hard Disk : MAXTOR (320 GB)
Monitor Type : Dell Computer Dell E193FP - 19 inches

Aan wat voor games meoten we dan denken ?
want die kaart is niet echt een goeie kaart
en P4 is al oud
ik zou vooreen Dualcore kiezen
en hoe duur is het systeem?

Ik heb die pc al een paar jaar in bezit en na mijn mening ben ik toe aan een andere omdat deze niet meer optimaal werkt, dus ben ik benieuwd of het aan mijn systeem ligt

Fifa 08 bijvoorbeeld

Ik heb die pc al een paar jaar in bezit en na mijn mening ben ik toe aan een andere omdat deze niet meer optimaal werkt, dus ben ik benieuwd of het aan mijn systeem ligt

Fifa 08 bijvoorbeeld

Nee gaat niet lukken ,....
Dus een nieuw systeem zal wel mooi zijn:thumb:

Dankje voor je snelle reactie en ik zal denk binnekort wel ff weer op pad gaan:)

Voor schoolwerk kun je met een P III prima vooruit, voor games gaan de eisen omhoog.
Daar komt bij: wat voor games. Patience en pinball zullen op die zelfde P III ook nog wel gaan maar bij Crysis gaat 'ie door zijn knietjes.

Mocht je dus later meer advies willen: vermeld zoveel mogelijk informatie, en vernoem ook een budget.

Ik heb ook zo ongeveer dezelfde pc, maar ik kan er makkelijk op schoolwerk doen en Fifa 08 draait ook goed. Maar een nieuwe pc zou wel sneller werken:)

met deze config heb ik nooit geen problemen zeker geen games :)

OS: WinXP Professional 5.1 Service Pack 2 (Build #2600)
CPU: Intel Pentium Core 2 Quad, 4x 2.41 GHz
Mainboard: Asus P5k PRO
Video: SyncMaster 225BW/225BWG,SyncMaster Magic CX223BW/CX225BW(Digital) on one: nVidia GeForce 7900 GS (1680x1050x32bpp 60Hz)
Sound: SB Live! 24-bit Memory:
Mem Used: Used: 699/3328MB
Total Free: 804.22 GB/1760.59 GB

Laatst bewerkt:
beetje off topic maar zoon videokaart met intel Quad core wel beetje laag denk als jij betere videokaart zou kopen dan draait hij pas echt goed en ja vista nemen want vista gaat veel beter om met Quad core

de 7900 is een vrij goede kaart hoor maar hij kan bij lange niet de quad-core bijhouden:)

de 7900 is een vrij goede kaart hoor maar hij kan bij lange niet de quad-core bijhouden:)

Ik weet het maar het buget was ff op om toen nog een nieuwe videokaart aan te schaffen.
betaalde al voor de BF-Tech €249,00 euro maar binnen kort messchien uitkijken naar een andere.

ja dat zal wel maar bedoel met hardware gaat vista toch stukken beter mee om en uiteindelijk een echt gamer moet over bedoel 3gb geheugen leest vista en xp maar 2gb

en
Quad core werkt stukken beter

ja dat zal wel maar bedoel met hardware gaat vista toch stukken beter mee om en uiteindelijk een echt gamer moet over bedoel 3gb geheugen leest vista en xp maar 2gb

en
Quad core werkt stukken beter

werkt voor me prima nu. als vista sp3 uitkomt zal ik over stappen ;)

maar uhh XP = 3 gb en vista 4GB toch ?

ja dat had gehoopt maar vista gebruikt 512mb geheugen standaard voor alleen vista zelf echt een schande maar dat is niet anders dus daarom heb ik er maar 4gb ingestopt.
dus je je pc werkt echt traag als je vista draait met 1gb

werkt voor me prima nu. als vista sp3 uitkomt zal ik over stappen ;)

maar uhh XP = 3 gb en vista 4GB toch ?

Vista SP2 is er nog niet eens dus wachten op SP3 kan nog lang duren:p

De 32 bits versie van Vista en XP gebruiken zo'n 3,2 GB werkgeheugen maar de 64 bits versie van XP en Vista kunnen 4 en meer/minder lezen:D

ja dat had gehoopt maar vista gebruikt 512mb geheugen standaard voor alleen vista zelf echt een schande maar dat is niet anders dus daarom heb ik er maar 4gb ingestopt.
dus je je pc werkt echt traag als je vista draait met 1gb

Het zou fijner inderdaad als je 2 GB hebt en 3GB zou wel heel fijn zijn:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan