Beep grapje

Status
Niet open voor verdere reacties.

h0st3l

Gebruiker
Lid geworden
20 apr 2007
Gegroet ;:d

Ik ben al een beetje aan het "uitproberen" met visual basics 2008
en ik wou een beepgrapje maken

je vult in om de hoeveel seconden een beep komt ( met een timer)
en dan klik je op maak, en dan wordt er een bestandje gemaakt.
als je erop klikt dan krijg je om de zoveel seconden die je ingevuld hebt een beepje.

Kan iemand mij helpen?
mvg wouter

Voor de beep gebruik je beep :P en om het om de zoveel seconden te laten beepen verander je de interval (1000 = 1 seconden). Bijvoorbeeld:
Code:
Timer1.Interval = 500
dan beept ie om de halfe seconden. Alleen weet ik niet hoe je dat bestandje moet maken.

Voor de beep gebruik je beep :P en om het om de zoveel seconden te laten beepen verander je de interval (1000 = 1 seconden). Bijvoorbeeld:
Code:
Timer1.Interval = 500
dan beept ie om de halfe seconden. Alleen weet ik niet hoe je dat bestandje moet maken.

Ja dat wist ik al want ik heb zo een programmatje gemaakt waarbij je zo om de seconde een beepje kan laten horen en dan hide me :D
maar het programmatje maken :eek:

je vult in om de hoeveel seconden een beep komt ( met een timer)
en dan klik je op maak, en dan wordt er een bestandje gemaakt.
als je erop klikt dan krijg je om de zoveel seconden die je ingevuld hebt een beepje.

lol, advanced ^_^

om een bestandje te maken welke dus of 1.) programma is of 2.) een associatie-bestand is is niet echt haalbaar voor een beginneling.

Ja dat wist ik al want ik heb zo een programmatje gemaakt waarbij je zo om de seconde een beepje kan laten horen en dan hide me

goedzo, probeer nu eens een rekenmachine ofzo, in plaats van lastige **** te willen? :p :p :p

lol, advanced ^_^

om een bestandje te maken welke dus of 1.) programma is of 2.) een associatie-bestand is is niet echt haalbaar voor een beginneling.

goedzo, probeer nu eens een rekenmachine ofzo, in plaats van lastige **** te willen? :p :p :p

pfffff :d:d

kun je geen scriptje of zo geven ? ^^

pfffff :d:d

kun je geen scriptje of zo geven ? ^^

Code:
#Include <windows.h>

int main(){
  for(int i = 0; i < 1000; i++){
    Beep(500,500);
    Sleep(1000);
  }
  return 0;
}

Hier heb je een script...

Code:
#Include <windows.h>

int main(){
  for(int i = 0; i < 1000; i++){
    Beep(500,500);
    Sleep(1000);
  }
  return 0;
}

Hier heb je een script...

en wat doet het script?? :d:d
en waar moet het script want ik krijg ineens 15 fouten toen ik het bij een button wou zetten

Laatst bewerkt:
hahahaha

het is een code voor C (C++ prb?)
en wat het doet... precies wat jij vroeg :p

Maargoed, precies wat jij vraagt (dus een bestand maken, die associeren met je prog, etc) is iets te veel van het goede - ga iets makkelijkers proberen.

hij vraag het voor VB6?

De code die ik voor de gein postte is eigenlijk zonder problemen om te zetten naar VB. Je moet onder VB alleen de functies expliciet toevoegen. (dus de functie Beep() apart en de functie Sleep() in dit voorbeeld)

bedoelen jullie een scriptje zoals dit??
ik he dit van een forum, dit in de module : Declare Function Beep Lib "kernel32" (ByVal dwFreq As Long, ByVal dwDuration As Long) As Long

en dit in een button (is niet precies wat je voeg maar het zegt beep):
Beep 1000, 200

(200 is de tijd in miliseconden)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan