Video kaart veranderen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

dakwikke

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
hallo,

ik ben van plan om een nieuwe videokaart testeken.

de ATI RADEON 2600PRO.

maar ik weet dat ik dan een andere voeding zal moeen steken, maar kan iemand mij zeggen
hoeveel WATT ik zou moeten hebben ? zodat mijn pc niet uitvalt bij COD4 /Assasins creed ? :)

en welke prijs zou dit worden oor de voeding?.

grtz , Quinten

Hoi,

Vraagje wat is je budget en hoe ziet je systeem er verder uit,

Modag

Hoezo andere voeding? Die kaart gebruikt niet zoveel. Ik weet niet wat voor voeding je nu hebt?

Zo'n beste kaart is de 2600PRO niet. Niet voor games in ieder geval.(low-budget kaartje)

Op deze site: http://extreme.outervision.com/psucalculatorlite.jsp kun je de stoomverbruik van je pc laten berekenen en weetje direct of je een nieuwe voeding moet hebben of niet als je een andere videokaart kiest, let wel op het is slechts een indicatie en kan altijd afwijken dus zorg dat er een beetje marge in zit.

Eerlijk gezegd heb ik een betere voor je, de Leadtek 8800GT Extreme (deze is beter dan de kaart die op de 3e plaats staat op tomshardware.com) en is goedkoper http://azerty.nl/producten/product_detail/160/58482/geforce-8800gt-extreme.html

je kunt beter voor die 8800GTS gaan, het snelheidsverschil is maar klein, en de 8800GT kan die 2000mhz niet hebben, dat houd die niet lang vol. daar is die kaart niet voor gemaakt en hun klokken hem wel op 2000mhz, maar naar 1 jaar is die kapot hoogstwaarschijnlijk.de 8800GTS is een betere optie. als je me niet geloofd kun je het nog altijd nazoeken op internet want het is echt zo.

grtz Arno

je kunt beter voor die 8800GTS gaan, het snelheidsverschil is maar klein, en de 8800GT kan die 2000mhz niet hebben, dat houd die niet lang vol. daar is die kaart niet voor gemaakt en hun klokken hem wel op 2000mhz, maar naar 1 jaar is die kapot hoogstwaarschijnlijk.de 8800GTS is een betere optie. als je me niet geloofd kun je het nog altijd nazoeken op internet want het is echt zo.

grtz Arno

Dat is dus onzin, als je de kaart zelf clockt dan trekt ie dat niet ja, deze kaart is door de fabrikant zodanig gemodificeerd dat ie onderdelen bevat die dat aankunnen. Wat je eigenlijk beweert is dat een 880 Ultra korter werkt dan een 8800GTX de ultra is immers ook een overgeclockte versie van de 8800GTX.

Laatst bewerkt:
Dat is dus onzin, als je de kaart zelf clockt dan trekt ie dat niet ja, deze kaart is door de fabrikant zodanig gemodificeerd dat ie onderdelen bevat die dat aankunnen. Wat je eigenlijk beweert is dat een 880 Ultra korter werkt dan een 8800GTX de ultra is immers ook een overgeclockte versie van de 8800GTX.

de ultra is een heeeele andere kaart dan een 8800GT en de GTX ook, ik weet in ieder geval, ( ik weet niet meer waar ik het gelezen heb , volgens mij op tweakers.net ) dat een 8800GT een memory snelheid van 2000mhz niet lang aankan. en er zijn er al verschillende kaarten door gecrashed. geloof het of niet, het is niet mijn zorg als die snel stuk gaat.

de ultra is een heeeele andere kaart dan een 8800GT en de GTX ook, ik weet in ieder geval, ( ik weet niet meer waar ik het gelezen heb , volgens mij op tweakers.net ) dat een 8800GT een memory snelheid van 2000mhz niet lang aankan. en er zijn er al verschillende kaarten door gecrashed. geloof het of niet, het is niet mijn zorg als die snel stuk gaat.

Dat geldt voor ZELF overklokken maar niet voor een door de fabrikant geklokte en gemodificeerde kaart!!

Dat geldt voor ZELF overklokken maar niet voor een door de fabrikant geklokte en gemodificeerde kaart!!

de fabriek geklokte is gewoon een 8800gt maar dan overklokt door de fabriek, dus het is gewoon precies dezelfde kaart, dat maakt niks uit

ben ik altijd :P maar dat lijkt mij toch gewoon logisch dat een 8800GT OC'd hetzelfde is als een 8800GT maar dan OC'd.......

En jij denkt zonder de verder noodzakelijke aanpassingen van die fabrikant?:o

Stel dat jij Leadtek fabrikant was? zou je het niet vrij jammer vinden als al jouw kaarten na half jaar kapot gingen? Zonde van die goede naam die je dan hebt of niet?;) Op tweakers staat ook dat de 1e lading videokaarten meestal als eerste defect gaan door allerlei ontwerpfouten of andere zaken die erin zitten dat wordt later wel aangepast dus als je na een half jaar nog steeds een kaart hebt die 3 weken werkt dan is dat in principe niet oorzaak door zaken die in het begin wel toededen.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan