Vista Home Basic & office XP en meer.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Goselink

Gebruiker
Lid geworden
12 dec 2005
Hallo,

Een aantal maanden terug is mijn pc overleden :evil: . Toen heb ik een goedkope laptop aangeschaft een Acer extensa 5220. Het is niet veel bijzonders maar voor wat ik ermee doe heb ik genoeg aan die laptop.

Er zit Vista Home Basic op. Er zit ook een trial versie van OFFICE 2007 op. Je raad het al die is nu verlopen. Ik heb op het moment echt het geld niet om die OFFICE 2007 aan te schaffen. Ik kan mijn mail nu nog wel lezen maar nix meer beantwoorden.

Nu heb ik hier nog wel OFFICE XP liggen, legaal met code. Kan ik die erop zetten of werkt dat niet? Ik begrijp dat ik dan eerst die OFFICE 2007 moet verwijderen.

Verder heb ik een vraag over het toetsenbord waar ik niet uit kom. Als ik een @ wil maken komt er een ". Ik moet dan eerst shift en ctrl tegelijk in drukken en dan werkt het wel een tijdje gewoon. Maar dit moet je wel steeds herhalen. Aangezien ik totaal geen ervaring met een laptop heb dacht/ denk ik dat dit misschien wel normaal is met een laptop? Het toetsenbord staat op Nederlands maar heb ik net eens veranderd naar verenigde staten en dan doet hij nog hetzelfde.

Verder heb ik een vraag over die Windows Vista Home basic. Die zat al op de laptop en daar heb ik geen schijf van. Als in de toekomst mijn Laptoppie eens geformateerd moet worden dan zal ik toch die software moeten hebben. Ik neem dus aan dat ik die moet branden vanaf de laptop? Hoe doe ik dat? En waar staat dat?

Vriendelijk groet en alvast bedankt!!!

hallo,

waarschijnlijk heb jij iets van empowering technologie. daarmee kan je je standaardsysteeminstellingen op dvd's of cd's branden! dan ben je altijd gered!

jordy
Hallo,

Een aantal maanden terug is mijn pc overleden :evil: . Toen heb ik een goedkope laptop aangeschaft een Acer extensa 5220. Het is niet veel bijzonders maar voor wat ik ermee doe heb ik genoeg aan die laptop.

Er zit Vista Home Basic op. Er zit ook een trial versie van OFFICE 2007 op. Je raad het al die is nu verlopen. Ik heb op het moment echt het geld niet om die OFFICE 2007 aan te schaffen. Ik kan mijn mail nu nog wel lezen maar nix meer beantwoorden.

Nu heb ik hier nog wel OFFICE XP liggen, legaal met code. Kan ik die erop zetten of werkt dat niet? Ik begrijp dat ik dan eerst die OFFICE 2007 moet verwijderen.

Verder heb ik een vraag over het toetsenbord waar ik niet uit kom. Als ik een @ wil maken komt er een ". Ik moet dan eerst shift en ctrl tegelijk in drukken en dan werkt het wel een tijdje gewoon. Maar dit moet je wel steeds herhalen. Aangezien ik totaal geen ervaring met een laptop heb dacht/ denk ik dat dit misschien wel normaal is met een laptop? Het toetsenbord staat op Nederlands maar heb ik net eens veranderd naar verenigde staten en dan doet hij nog hetzelfde.

Verder heb ik een vraag over die Windows Vista Home basic. Die zat al op de laptop en daar heb ik geen schijf van. Als in de toekomst mijn Laptoppie eens geformateerd moet worden dan zal ik toch die software moeten hebben. Ik neem dus aan dat ik die moet branden vanaf de laptop? Hoe doe ik dat? En waar staat dat?

Vriendelijk groet en alvast bedankt!!!

Voor zover ik weet werkt Office XP wel onder Vista, maar met name Outlook kan problemen geven, en daar gaat het bij jou nou net om...

Er zijn natuurlijk voldoende gratis alternatieven die uitstekend werken:

Voor office applacaties kun het GRATIS Open Office gebruiken, compatible met Microsoft Office bestanden: http://nl.openoffice.org/

Dat vul je dan aan met een GRATIS email-programma zoals b.v. Thunderbird: http://www.mozilla-nl.org/projecten/thunderbird/

Werkt allemaal super en nooit meer problemen met legaal/illegaal/half-werkend!

office xp zou het ook prima doen.
Ik dacht dat die naast 2007 kon staan, maar je kunt altijd maar één outlook versie hebben.
Die moet dus iig wel verwijderd.

Dit wat betreft de recovery, hoe je dat doet kun je van deze pagina downloaden
Helaas werkt de link naar de nederlandse versie bij mij niet,
Je vindt het onder erecovery.
Je kan voor de zekerheid een dvd branden.

Het toestenbord zou moeten reageren op de wijziging van de landinstelling.
Het gaat niet om de invoer taal. Maar dat is vast bekend.
Misschien heeft de gebruiksaanwijzing daar wat over.

Edit: ondertussen bijna overbodige post
Tijdje met die link in weer geweest;)
Mrmusic heeft gelijk wat de problemen van outlook betreft. Je moet voortdurend je pop3 wachtwoord invullen

mvg leo

Laatst bewerkt:
Nou inderdaad die outlook doet het niet. Wil niet eens open. Thunderbird had ik al maar voor andere email adressen. Weet niet of het aan thunderbird ligt maar heb vaak problemen met ontvangen met die adressen daar.

Heb nu mijn ( onze) email adressen van @home in thunderbird gezet en die verzenden wel maar ontvangen niet.

ja dat zal dan wel. Maar zou niet weten wat er dan verkeerd is ingesteld. Vanmorgen wel mailtjes ontvangen. Maar krijg ook van die andere email adressen soms geen mail binnen en als ik dan inlog op webmail is er wel mail.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan