8800 GT past niet in voeding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobiaan

Gebruiker
Lid geworden
13 jan 2007
ik heb sinds kort een GeForce 8800GT. deze past wel op het moederbord en het scherm past erop, maar hij heeft een snoertje naar de voeding, die opgesplitst is in 2 snoeren. dus er zit 1 snoertje in de kaart zelf, die word opgesplitst in 2, die in de voeding zouden moeten. ik heb echter het probleem dat mijn voeding maar 1 zo'n snoertje terug heeft. die heb ik erin gedaan en hij doet het nu. maar ik weet niet in hoeverre het goed is om het zo te laten. ik heb al spellen gespeeld en er is niks aan de hand, behalve dan dat hij soms lagt bij een spel, waar op stond dat de recommended requirement een 8600 GT is. zou dit te maken kunnen hebben met dat hij niet genoeg stroom krijgt? en nog belangrijker, kan mijn kaart of een ander component kapot gaan doordat er maar 1 snoertje is aangesloten?

dankjewel

In principe is het geen probleem, het enige probleem is dat je kaart niet genoeg elektriciteit krijgt om 100% te kunnen functioneren, dus nu heb je wel een goeie kaart die voor de helft werkt, als je nog zo'n snoertje eraan zou hangen zou ie genoeg stroom moeten krijgen om 100% te kunnen werken, het snoertje wat jij wss bedoelt is een 2x Molex to PCi (http://lib.store.yahoo.net/lib/xoxide/molex-to-pci-express-2.jpg)

dus het is geen enkel gevaar voor mijn 8800 GT?
en is de voeding niet ook een probleem, misschien past zo'n snoertje dan wel, maar krijgt hij alsnog niet genoeg stroom
en is het zo dat hij nu op 50% werkt?

Of het precies 50% is weet ik niet maar wel minder dan als ie zijn volledige kracht krijgt. Als je een beetje goede voeding hebt zou die het makkelijk aan moeten kunnen daar is ie immers voor gebouwd, ik weet niet of je toevallig weet welke voeding je hebt? Ook is het zo dat als het snoertje niet past het ook niet past en niet geschikt is voor dat type kabeltje dus als het past zit het meestal wel goed :)

moet ik de computer openen om te weten welke voeding ik heb?
trouwens. op de doos van de 8800 GT staat:
non Sli:500Watt or greater
Sli: 600Watt or greater
moet ik daar geen rekening mee houden? en moet ik dan 600 of 500 nemen, want ik weet niet wat sli precies doet, het is toch iets dat je meerdere kaarten kan hebben, of niet?

sorry dat ik dubbelpost, maar niemand geeft antwoord.
mijn vraag is nu: moet ik nog rekening houden met de watt? want G4M3R zei dat ik ook alleen een nieuw kabeltje kan nemen, maar dat is toch niet goed, als mijn voeding niet genoeg watt heeft?

Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil, je MOET een stroomdraad op je kaart aansluiten anders krijg je gegarandeerd problemen!

Iedereen kan zeggen wat hij of zij wil, je MOET een stroomdraad op je kaart aansluiten anders krijg je gegarandeerd problemen!

dus hoe ik het nu doe kan hij kapot gaan?
en alleen als ik hem gebruik in spellen enzo, of ook gewoon nu ik alleen aan het internetten ben?

Leg nu eerst eens even DUIDELIJK uit hoe alles wel of niet aangesloten is, plaats desnoods even een foto mee.

Vertel gelijk ook even hoeveel Watt je voeding heeft en van welk merk die is.

dus hoe ik het nu doe kan hij kapot gaan?
en alleen als ik hem gebruik in spellen enzo, of ook gewoon nu ik alleen aan het internetten ben?

Hij zou niet kappot gaan maar hij presteert nu wel minimaal. Als je het zo laat ben je dom geweest dat je zo'n dure kaart hebt gekocht want zo gebruik je hem haast niet.

nee weet ik ik ga ook wel een nieuwe kabel kopen, maar ik wilde alleen weten of hij in de tussentijd kapot kan gaan. wat zou betekenen dat ik mijn computer nu even niet kan gebruiken.

hoe het aangesloten is:
er is een kabel die in 1 slot in mijn videokaart gaat. die kabel splitst zich op in 2, die twee moeten in twee draadjes die uit de voeding komen, maar er komt maar 1 draadje uit de voeding(die niet al gebruikt word door andere onderdelen), dus zit maar 1 zo'n draadje aangesloten in de voeding, terwijl eht er 2 zouden moeten zijn.

Laatst bewerkt:
Ik denk toch dat je iets niet goed ziket.

Hoeveel aansluiting-mogelijkheden zitten er op de videokaart?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan