• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Invoer textvel moet een datum zijn!!

Status
Niet open voor verdere reacties.

mukizi

Gebruiker
Lid geworden
25 aug 2006
Beste mensen,

In Vba heb ik een formulier gemaakt, allemaal prima.
De gebruiker moet hierin een aantal velden invoern, zoals een aantal x een datum.
Op dit moment moeten zij zelf een datum invoeren. Ik weet zeker dat dit op een gegeven moment verkeerd zal gaan aangezien we allen mensen zijn en mensen maken fouten.
Hoe is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de gebruiker alleen maar een datuum mag invoeren en niets anders?

groetjes mukizi

Beste mensen,

In Vba heb ik een formulier gemaakt, allemaal prima.
De gebruiker moet hierin een aantal velden invoern, zoals een aantal x een datum.
Op dit moment moeten zij zelf een datum invoeren. Ik weet zeker dat dit op een gegeven moment verkeerd zal gaan aangezien we allen mensen zijn en mensen maken fouten.
Hoe is het mogelijk om ervoor te zorgen dat de gebruiker alleen maar een datuum mag invoeren en niets anders?

groetjes mukizi

Je zou met DATA - VALIDATIE aan kunnen geven dat er uitsluitend een datum moet worden ingevoerd.
Zit er een bepaalde logica in de datum (bijv. vandaag, ergens deze week o.i.d.). In dat geval zou een combobox of listbox een oplossing kunnen zijn.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Beste Ron,

Data - validatie kan ik toch niet toepassen in VBA?
Textvak bevindt zich in vba he..
JIj hebt hebt t bestand dus denk wel dat je weet wat ik bedoel....
formulier frmTailnrinfo!!!!

Het is de bedoeling dat zij elk willekeurige datum moeten kunnen invoeren dus ook bijv de datum over 2 jaar bij wezen van spreken.
Lijkt me niet te doen in een combobox toch? of zie ik dat verkeerd...

groetjes
mursel

Ok Wigi ik begrijp wat je bedoelt.
Stel ik kies voor 3 comboxen he!!
Gekozen is dan bijvoorbeeld 13 juni 2008
De input wordt dan in 3 verschillende kolommen opgeslagen... Hoe zou ik dan vervolgens 1 datum in een cel krijgen gevormd uit die drie cellen?

Of begrijp ik het verkeerd en wordt de data uit de 3 comboxen in 1 cel opgeslagen?

Ok Wigi ik begrijp wat je bedoelt.
Stel ik kies voor 3 comboxen he!!
Gekozen is dan bijvoorbeeld 13 juni 2008
De input wordt dan in 3 verschillende kolommen opgeslagen... Hoe zou ik dan vervolgens 1 datum in een cel krijgen gevormd uit die drie cellen?

Of begrijp ik het verkeerd en wordt de data uit de 3 comboxen in 1 cel opgeslagen?

Bijvoorbeeld:
Code:
Range("A1").Value = ComboboxDag.Value & "-" & ComboboxMaand.Value & "-" & ComboboxJaar.Value

Met vriendelijke groet,

Ron

Harstikke bedankt Ron en Wiggi.

Ik ga er is mee knoeien :D

groetjes

JIj hebt hebt t bestand dus denk wel dat je weet wat ik bedoel....
formulier frmTailnrinfo!!!!
Nog steeds.;)

Het is de bedoeling dat zij elk willekeurige datum moeten kunnen invoeren dus ook bijv de datum over 2 jaar bij wezen van spreken.
Lijkt me niet te doen in een combobox toch? of zie ik dat verkeerd...

Nee, inderdaad.
Het kan wel maar is niet aan te raden.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan