Internet werkt niet met XP SP1

Status
Niet open voor verdere reacties.

killablade

Gebruiker
Lid geworden
9 mei 2008
Ik kan niet op mijn netwerk komen, maar mijn draadloze netwerk adapter zegt dat hij verbonden is en de verbinding uitstekend is.
Ik kan mijn PC niet rechtstreeks verbinden met mijn modem, omdat het modem in de meterkast is opgehangen. Toen ik hem 2dehands kocht hadden de verkopers XP SP2 er al opgezet. Toen werkte mijn USB adapter gewoon pefect.
Ik heb laatst XP opnieuw moeten installere wegens problemen in mijn BIOS.
Ik heb alle drivers geinstaleerd, maar het helpt gewoon niet.
Ook XP opnieuw installeren werkt niet.
----------------------------------------
Status van draadloze netwerkverbinding 2:
Adrestype: Automatisch persoonlijk adres
IP-adres: 169.254.46.235
Subnetmasker: 255.255.0.0
Standaard-gateway: blank veld
DNS-server: blank veld
WINs-server: blank veld
Status: verbonden
Duur: nouwjah de pc staat nu een half uur aan, dus geeft ie dat aan op het moment
Snelheid: 54,0 Mbps
Signaalsterkte: helemaal vol
Activiteit:
Verzonden pakketten: 1.151
Ontvangen pakketten: 0
---------------------------------------
Weet iemand wat ik moet doen om gewoon weer draadloos internet te hebben?
Alvast bedankt,

Killablade

ik raad je echt aan om sp3 te installeren, misschien verhelpt deze je probleem. sp1 is alweer paar jaartjes terug hoor ;)

Zit er ook nog een router tussen het modem en je pc. Mischien is daar wat verandertl.

Hoe moet ik aan SP3 komen zonder internet?
De PC van mijn ouders loopt steeds vast, en dit is mn ma's mac... en daar mag niet echt veel mee gedownload worden. En al helemaal geen torrents ofzo ;)

met sp3 heb je weer andere problemen,zelf ondervonden:evil:
Haha :D ik denk alleen wel dat SP3 in vergelijking met SP1 meer oplost dan voor problemen zorgt. Anders updaten naar SP2?

Anyway ik zie dat je ip 169.254.46.235 is. En ik geloof daarom dat je draadloze router je geen IP adres heeft toegewezen. De connectie met je draadloze router is darentegen denk ik wel totstand gebracht, maar een ip adres heeft ie je nog niet toegekend.

Ik heb alleen niet zoveel verstand van netwerken.. Wat ik zal doen is te surfen naar http://192.168.1.1 om de interface van je draadloze router te komen of op een andere manier die van toepassing is voor je router. Probeer je DHPC server te activeren of misschien wat instellinkjes te veranderen of RESET je router. Maar wees wel voorzichtig met wat je doet! Misschien van te voren ff je instellingen backuppen

:thumb:

Hoe moet ik aan SP3 komen zonder internet?
De PC van mijn ouders loopt steeds vast, en dit is mn ma's mac... en daar mag niet echt veel mee gedownload worden. En al helemaal geen torrents ofzo ;)
Ja zonder internet word dat een beetje een probleem. Je hebt soms mazzel dat ze SP3 schijfjes gratis in computerzaken hebben liggen, misschien even wat rond vragen. Ik geloof ook dat je het gratis kan bestellen van de Microsoft website, dan krijg je het gewoon thuis gestuurd.

Ouders ook altijd met hun 'op deze pc mag niet gedownload worden' regels :p:confused: Als of downloaden iets schadelijks voor je computer is ;)

naja succes

Ouders ook altijd met hun 'op deze pc mag niet gedownload worden' regels :p:confused: Als of downloaden iets schadelijks voor je computer is ;)

naja succes

Ah dus ik ben niet de enige?(a)
En over dat microsoft thuis sturen gedoe, kost geloof ik 8 euro, met in nederland 4-6 weken levertijd. Dat was tenminste zo toen ik gister keek voor sp2 schijfje. :(
Edit: Heb net even op die link geklikt... dan kom ik in mn livebox config scherm. Ik heb er nog een Sweex wireless broadband router tussen liggen.
Maar hier is niks aan verandert.. ook niets aan de instellingen ofzo =/

Laatst bewerkt:
Ik denk dat je in je Sweex configuratiescherm moet komen. Helaas weet ik alleen niet welke stappen je daar moet uitvoeren :( Waarschijnlijk botsen de 2 apparaten (je livebox en je sweex router) ergens.

Kan je Livebox niet wireless versturen? Anders misschien een optie op zo een PCMIA kaart voor je livebox te kopen. Makkelijkste oplossing maar is wel een prijsje aan verbonden.

Misschien kan iemand anders je verder helpen :( succes

Heb nu via mn ma's macbook xp sp 2 installer gedownload. (na haar 100x te hebben moeten overtuigen dat het niet schadelijk is lol. ;))

Edit: XP SP2 installeren heeft niet geholpen.
Ik weet nu wel zeker wat het probleem is: Hij kan geen netwerkadres verkrijgen.
Maar ik snap niet waarom ik dan wel op internet kan met deze MacBook... :S

Laatst bewerkt:
Heb nu via mn ma's macbook xp sp 2 installer gedownload. (na haar 100x te hebben moeten overtuigen dat het niet schadelijk is lol. ;)
hopelijk helpt het (overigens begin ik steeds meer te twijfelen of dit het probleem zal oplossen, maar aan de andere kant kan sp2 helemaal nix kwaad :rolleyes:) succes en hoop dat het lukt

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan