Capture card & Geheugen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Alphateamface

Gebruiker
Lid geworden
7 mei 2008
Altijd leuk, wordt je gevraagd om een nieuw topic te maken, doe ik dat. wordt die gelockt...

Kort: Een pc waar ik mijn ps3 kan opnemen met een capture card, en ze bewerk.
ik speel geen spellen op de pc, maar internet wel.

Lang:

Ik wil graag mijn pc uitbreiden tot eentje waar ik filmpjes kan opnemen via een capture card,
en ze vervolgens kan bewerken als ik ze niet stream. Is het mogelijk om een goede capture card (met live streaming) te krijgen met niet al te veel geld uit te geven?

Nou wil ik natuurlijk ook laadtijden voorkomen, nu heb ik 1GB aan intern geheugen,
is het ook handig als je nog 1GB erbij doet voor de capture card? Of zeggen jullie dat het niks met het intern geheugen te maken heeft.

Verder kan ik er zelf niks aan toevoegen, behalve de naam van de PC en het type:

Compaq Presario
SR1340NL
de standaard 512MB geheugen is vervangen met 1GB

Ik geef graag meer informatie weg als jullie het nodig hebben.

Laatst bewerkt:
ok heel leuk allemaal maar wat is nu eigenlijk de vraag?
alleen of deze onderdelen bij mekaar passen?

DDR3 <-- dit zit me dwars, ik weet niet wat dit betekent, en mijn intern geheugen is DDR SDRAM, dus zou deze wel kunnen passen?

Ja, sorry, was ik er vergeten bij te zetten.
Ik zou graag willen weten of het allemaal wel past,
en welke videokaart het beste zou zijn, Ik wil graag voor de 3850 gaan omdat die dus het beste van de 3 is, maar wat is dan DDR3, en heb ik dat?

DDR3 is een vernieuwde versie van DDR 1 en 2. Dit betekent snellere doorvoersnelheden.
De sockets zijn dus ook verandert en dat gaat dan ook niet passen. Als je perse DDR3 wilt zul je een moederbord moeten kopen dat DDR3 ondersteunt

De videokaart hangt oOk af van je budget. Het is inderdaad de beste, maar ook de duurste

Ja, ik kan er zo 120 euro voor neerleggen, maar ik vrees dat ik geen DDR3 heb aangezien deze pc niet de nieuwste is. En de moederbord vervangen is ook geen optie want ik hoor van een boel mensen dat allemaal moet matchen met de spullen die er al inzitten, tenzij je zelf er allemaal dingen opzet, maar dat is wat ik denk, is er een manier om te checken of ik DDR3 heb?

Mooie nieuw pc trouwens

:DBedankt
Het alllermakkelijkste is (als je het merk en type mobo weet) dit gewoon in te typen in een zoekmachine, dan komt het er meestal wel uit rollen:P

Als je het merk een type nog niet weet kun je genruik maken van het gratis everest dat je hier kunt downloaden.

ja, maar het gaat niet passen... ALS Je perse DDR3 wil moet je dus een nieuw mobo aanschaffen

ik heb DDR2 SDRAM intern geheugen type
oh, ik bedoel geen intern geheugen, maar voor mijn videokaart
of betekent dat hetzelfde, dan zou ik een DDR2 kaart moeten aanschaffen

Naar mijn weet kun je best een DDR3 gpu aanschaffen, maar hou er wel rekening mee dat die duurder zijn dan DDR2 kaarten

De HD3850 is 107Euro DDR3 als ik me niet vergis. Maar je vertelde toch dat die sockets ook verneiuwd zijn?

Het maakt helemaal geen pepernoot uit of je interne ram geheugen DDR2 is en het geheugen van je videokaart DDR3 of desnoods DDR4. heeft niets met elkaar te maken en werkt gewoon!

Leonardboth: ja, maar het gaat niet passen... ALS Je perse DDR3 wil moet je dus een nieuw mobo aanschaffen

Dat verwarde me, maar bedankt =].

Leonardboth: ja, maar het gaat niet passen... ALS Je perse DDR3 wil moet je dus een nieuw mobo aanschaffen

Dat verwarde me, maar bedankt =].

Hoe kom je daar nou toch bij!!!!!

Een PCI-e videokaart met daarop geplaatst DDR2, DDR3 of DDR4 past altijd in hetzelfde slot, daar zit echt geen verschil tussen!!!!!

Alleen voor het normale interne RAM geheugen (heeft NIETS met je videokaart te maken) is er verschil in sloten voor DDR2 en DDR3!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan