Kan nero niet installeren

Status
Niet open voor verdere reacties.

1somebody1

Gebruiker
Lid geworden
10 mei 2008
Hallo,

Als ik een audio-cd wil branden bij Nero, krijg ik iets heel anders. Iets van Nero SoundTrax. Ook heb ik nu veel minder opties dan normaal. Ik heb daarom geprobeerd om de laatste versie van Nero te downloaden, maar dan zegt die het volgende: kan de MSI-engine niet bijwerken, werk deze handmatig bij.

Ik denk dat ik weet waar het door komt, maar kan dit jammer genoeg niet oplossen.
Mijn windows installer doet het namelijk niet. (hierdoor kan ik ook een paar andere programma's niet verwijderen/installeren) Ik heb heel google afgezocht en een aantal dingen geprobeerd. Maar zonder resultaat.
Als laatste heb ik het volgende geprobeerd: http://support.microsoft.com/?kbid=315346

msiexec /regserver intypen bij uitvoeren lukt niet. Dan zegt die dat die het bestand msiexec niet kan vinden. Dit bestand bevindt zich bij mij in de map Refretch (dat zich weer in de map WINDOWS bevind). Ik heb begrepen dat het zich eigenlijk in de map system of system32 moet bevinden. Misschien dat het daardoor komt?
Daarom heb ik methode 2 geprobeerd maar daar ontstond het volgende probleem:
als ik de volgende regels in de opdrachtprompt invoer, zegt die dat die ze niet kan vinden.

ren msi.dll msi.old
ren msiexec.exe msiexec.old
ren msihnd.dll msihnd.old

Windows intaller overnieuw installeren lukt ook niet.
Hopelijk heb ik genoeg informatie gegeven. Zo niet, vraag dan gerust.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt:
Doe je windows cd in de cdrom spler, ga naar start - uitvoeren en type dan in: sfc /scannow

Je systeembestanden worden dan gecontroleerd en hersteld

Ik heb het gedaan, maar het heeft niks opgebracht... windows installer werkt nog steeds niet goed.

e. Zorg ervoor dat het vak Waardegegevens in het dialoogvenster Tekenreeks bewerken het juiste pad van het bestand Msiexec.exe bevat (zie stap 1).

Als het bestand Msiexec.exe bijvoorbeeld in de map station:\Windows\System32 op de vaste schijf staat, is het juiste pad van het bestand Msiexec.exe in het vak Waardegegevens het onderstaande pad, waarbij station het station is waarop Windows is geïnstalleerd:
Station:\Windows\System32\Msiexec.exe /V

Dat heb je ook gevolgd?

e. Zorg ervoor dat het vak Waardegegevens in het dialoogvenster Tekenreeks bewerken het juiste pad van het bestand Msiexec.exe bevat (zie stap 1).

Als het bestand Msiexec.exe bijvoorbeeld in de map station:\Windows\System32 op de vaste schijf staat, is het juiste pad van het bestand Msiexec.exe in het vak Waardegegevens het onderstaande pad, waarbij station het station is waarop Windows is geïnstalleerd:
Station:\Windows\System32\Msiexec.exe /V

Dat heb je ook gevolgd?
Ja, maar bij mij zit het in de map Refretch..dat heb ik daarom ook ingevuld maar er is toen niets veranderd

Ik neem aan dat je Prefetch bedoelt?

en een herstelpunt terugzetten? Is dat een optie?

Ik was je vraag even uit het oog verloren, sorry! Ik denk dat je het door proberen en kijken welke het wel doet moet kijken. Dus je pikt een datum en gaat steeds iets verder terug? Ik heb geen idee hoeveel er op de pc staan?

Ik was je vraag even uit het oog verloren, sorry! Ik denk dat je het door proberen en kijken welke het wel doet moet kijken. Dus je pikt een datum en gaat steeds iets verder terug? Ik heb geen idee hoeveel er op de pc staan?
geeft niet hoor ;) nouja ik durf zelf eigenlijk niet zo veel te doen, dus ik denk dat ik het een keertje aan iemand vraag in de buurt die het kan komen doen.

Toch bedankt voor jullie hulp!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan