• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule berekening

Status
Niet open voor verdere reacties.

YuZeMe

Gebruiker
Lid geworden
13 feb 2007
ik heb een jaarlijkse seasonality trend in een spread sheet staan gebaseerd op percentages. nu zoek ik een formule die automatisch het jaar volume per jaar berekend.
wie kan me helpen?

nu vul ik op A4 het volume in per maand en moet ik dit continue veranderen tot dat ik het jaar volume op N4 heb.
ik zou dus graag het totaal getal op N4 invullen en dat de formule het berekend.

groet,
YZM

Bijlagen

Laatst bewerkt:
ik heb een jaarlijkse seasonality trend in een spread sheet staan gebaseerd op percentages. nu zoek ik een formule die automatisch het jaar volume per jaar berekend.
wie kan me helpen?

nu vul ik op A4 het volume in per maand en moet ik dit continue veranderen tot dat ik het jaar volume op N4 heb.
ik zou dus graag het totaal getal op N4 invullen en dat de formule het berekend.

groet,
YZM

Bedoel je dit:
Ik neem aan dat 5506 "vast" is.

Code:
=N4/(SOM(B3:M3))

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Bedoel je dit:
Ik neem aan dat 5506 "vast" is.

Code:

Met vriendelijke groet,

Roncancio

5506 is een waarde die ik invul.
nu heb ik de berekening gemaakt waarbij ik op A4 laat doorberekenen in de maanden door een percentage te nemen en waar het eind getal op N4 komt te staan.
b.v. ik wil op 5506 eindigen maar vul A4 in en 'tweak' het getal net zolang tot dat ik op op het 'eindgetal' ben gekomen.
Ik zou het graag anders zien, waar het intevullen getal op N4 de verdeling over de maanden maakt met het percentage van de sezoen trend.

regards,
Ennio

5506 is een waarde die ik invul.
nu heb ik de berekening gemaakt waarbij ik op A4 laat doorberekenen in de maanden door een percentage te nemen en waar het eind getal op N4 komt te staan.
b.v. ik wil op 5506 eindigen maar vul A4 in en 'tweak' het getal net zolang tot dat ik op op het 'eindgetal' ben gekomen.
Ik zou het graag anders zien, waar het intevullen getal op N4 de verdeling over de maanden maakt met het percentage van de sezoen trend.

regards,
Ennio

Dat bedoel ik.
Met de formule ...
Code:
... krijg ik als uitkomst 657.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule voor B4 zou dan zijn:
Code:
=$N$6/SOM($B$3:$M$3)*B3
Deze formule kan je dan naar rechts slepen.
Dus alleen de waarde 5506 staat vast en de rest wordt via formules berekend.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

De formule voor B4 zou dan zijn:
Code:
=$N$6/SOM($B$3:$M$3)*B3
Deze formule kan je dan naar rechts slepen.
Dus alleen de waarde 5506 staat vast en de rest wordt via formules berekend.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

ik krijg een error..
kun je formule in de excel sheet zetten en uploaden? zie ik beter waar ik fout zit..

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan