PC lijkt haast op een stofzuiger.

Status
Niet open voor verdere reacties.

frenkyy

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2005
Hoi iedereen,

Sinds 1 tot 2 weken, gaat de ventilator van m'n pc enorm blazen als er meerdere programma's openstaan.
Tijdens het opstarten blaast hij ook altijd een aantal seconden, maar dat schijnt normaal te zijn.
Het is haast alsof er een stofzuiger naast me staat. (zonder grappen).
Zojuist heb ik hem met de stofzuiger schoon proberen te maken, maar dat mocht niet baten.
Nu ik de computer-kast open heb gelaten, blaast hij niet meer. Maar daar wil ik geen gewoonte van maken.

Ik heb een Dell E521 PC, met 2 Gig Ram op Windows Vista.
Als alleen MSN openstaat, is er al 800 MB fysiek geheugen in gebruik.

De PC begint zo te blazen als de ''Core'' volgens SpeedFan rond de 45 graden zit.

Iamand een idee, hoe ik het kan verhelpen?

Groetjes Frank :)

Laatst bewerkt:
Kijk eens met Speedfan of een andere programma naar je temperaturen ;)

En die fysiek geheugen gebeuren, ik kan al bijna ruiken dat je Vista hebt :):P

Jah, dat vergat ik erbij te vermelden. Even aangepast.
Ik draait inderdaad op Vista.

Rond de 45 graden gaat hij dus zo blazen.

Kijk eens met Speedfan of een andere programma naar je temperaturen ;)

En die fysiek geheugen gebeuren, ik kan al bijna ruiken dat je Vista hebt :):P

dat hoeft niet perse.
mijn vista gebruik maar 600mb zonder virueel geheugen.

Ik raadde het alleen omdat het best zwaar was en ik wist dat Vista daar rond zat:D

Inderdaad, helaas wel. Maar geen idee hoe ik het kan verhelpen?

Tsja, je kan een extra casfan aan schaffen en een goede airflow maken zodat de temperaturen niet stijgen, alhoewel 45 graden heel erg mooi is, of je kan een nieuwe CPU koeler kopen keus genoeg:D

goede airflow?

Nieuwe (dure) dingen moeten kopen voor een pc van amper een jaar oud, mij niet gezien.

Kijk eens bij Windows Taakbeheer of er geen processen zijn die je CPU zwaar belasten, misschien heb je wel een of andere besmetting. (virus/spyware)

tip, gebruik eens nieuwe koelpasta , kan best zijn dat de ouwe niet meer goed is en daardoor een stuk slechter koelt

ik denk als je een nieuwe koeling koopt, dat die in iedergeval beter is dan een ouder stock koelertje

EDIT: was een beetje verward met een ander topic, dit hier hoort dus niet ^^^^ :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan