• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

formule met < en >. Moet als er niks wordt ingevulde de waarde 0 hebben

Status
Niet open voor verdere reacties.

egnisnarf

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Beste,

Ik heb onderstaande formule in een werkblad:

=ALS(C5>7,6;0;7,6-C5)

Als ik nu in C5 niks invul geeft hij ook automatisch de waarde: 7,6
Dit geeft hij ook als ik 0 invul.

Dat snap ik wel. Maar ik wil dat hij alleen maar de 7,6 invult als ik in C5 een 0 zet. Als ik C5 leeg laat, moet hij eigenlijk een 0 laten zien.

Weet iemand hoe ik deze formule dan kan aanpassen?

Alvast bedankt,

Inge

Beste,

Ik heb onderstaande formule in een werkblad:

=ALS(C5>7,6;0;7,6-C5)

Als ik nu in C5 niks invul geeft hij ook automatisch de waarde: 7,6
Dit geeft hij ook als ik 0 invul.

Dat snap ik wel. Maar ik wil dat hij alleen maar de 7,6 invult als ik in C5 een 0 zet. Als ik C5 leeg laat, moet hij eigenlijk een 0 laten zien.

Weet iemand hoe ik deze formule dan kan aanpassen?

Alvast bedankt,

Inge

Code:
=ALS(OF(C5>7,6;C5="");0;7,6-C5)

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Code:
=ALS(OF(C5>7,6;C5="");0;7,6-C5)
Eigenlijk zou je ook nog rekening moeten houden met negatieve waarden in C5, want waarschijnlijk zijn de uitkomsten in dat geval niet in overeenstemmimg met wat de vragensteller wil. Tenzij negatieve waarden in C5 niet kúnnen voorkomen uiteraard, maar of dat het geval is, blijkt niet uit de vraag.

Eigenlijk zou je ook nog rekening moeten houden met negatieve waarden in C5, want waarschijnlijk zijn de uitkomsten in dat geval niet in overeenstemmimg met wat de vragensteller wil. Tenzij negatieve waarden in C5 niet kúnnen voorkomen uiteraard, maar of dat het geval is, blijkt niet uit de vraag.

Dan zou je ook rekening moeten houden of er in C5 wel een getal staat en geen tekst.
Zolang wij niet weten waar de getallen op gebaseerd zijn maar de TS wel tevreden is met de antwoorden, is dit dus een non-issue.

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Dan zou je ook rekening moeten houden of er in C5 wel een getal staat en geen tekst.
Precies.
En hetzelfde geldt natuurlijk m.m. voor het probleem in dit topic.
Vreemd dat je er toen (op grond van je meer dan 20-jarige ervaring zoals je schreef) anders over dacht.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan