Geluid komt uit laptop en speakers

Status
Niet open voor verdere reacties.

Joris222

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
15 mei 2008
Olla!

Ik heb op mijn laptop (asus F3JA) speakers aangesloten. Ging altijd goed tot vorige week. Nu komt zowel uit mijn laptop muziek als uit mijn speakers :(
Beetje dubbel dus ..

Iemand enig idee hoe ik het geluid dat uit mijn laptop komt kan muten zodat ik alleen het geluid hoor dat uit mijn speakersetje komt?

Tnx!

Gr Joris

Maakt het wat uit dat hij harder gaat dan?
Maar goed even on topic:

Kijk eens bij de instellingen van je geluidskaart (Start > Configuratie scherm > Geluiden en audio apparaten > en dan bij luidspreker instellingen op Geavanceerd > Dan bij Luidspreker opstellingen de uwe kiezen.

Maakt het wat uit dat hij harder gaat dan?
Maar goed even on topic:

Kijk eens bij de instellingen van je geluidskaart (Start > Configuratie scherm > Geluiden en audio apparaten > en dan bij luidspreker instellingen op Geavanceerd > Dan bij Luidspreker opstellingen de uwe kiezen.

Nou omdat het geluid dat uit mijn laptop komt heel houterig klinkt. Mijn speakers geven teminste goed geluid maar nu hoor ik het dus dubbel.

Ik heb je tip geprobeerd maar helaas zonder succes :(

Okee helaas, ziet u rechts onder in uw scherm een speakertje staan? (nee niet die zilveren waarmee u het geluid kunt dempen enzo) Want mischien is er een programma apart voor de geluidskaart. Als u daar kijkt staat er ook wel iets van speaker opstelling. Mischien dat u daar iets kunt veranderen?

Okee helaas, ziet u rechts onder in uw scherm een speakertje staan? (nee niet die zilveren waarmee u het geluid kunt dempen enzo) Want mischien is er een programma apart voor de geluidskaart. Als u daar kijkt staat er ook wel iets van speaker opstelling. Mischien dat u daar iets kunt veranderen?

Nee ook niet, ik heb wel bij configuratiescherm de optie "realtek HD audio configuratie" staan, daar heb ik ook al even mee zitten klooien maar heeft niets geholpen

Hallo

Betrokken laptop ken ik niet ...

Maar meestal is er een schakelaartje in de laptop die zorgt v/d onderbreking intern/extern geluid.

Meest voorkomende oorzaak vervuiling door stof.

Deze meestal "3.5mm jack" eens voorzichtig zuiver maken d.m.v. luchtdruk en een drupje kontaktspray is meestal voldoende .

Jammer genoeg geen vermelding ouderdom p.c.

Peter

Hoi,

Haal het stekkertje van je speakers eens uit je laptop en doe het er weer opnieuw in ..... wel goed aandrukken hoor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan