Nieuwe PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

sijmenjan

Gebruiker
Lid geworden
14 mei 2008
Ik denk dat ik een eigen PC in elkaar wil gaan zetten, wat voor hardware en software bevelen jullie me aan

Mijn eisen zijn:

1024 MB RAM
Dual Core processor 32 bit, liefst Intel, omdat ik die vertrouw (niet 64 bit!)
250 GB HDD (IDE of SATA, liefst SATA omdat ik hoorde dat dat beter is)

Lade 1:
BluRay Disk RW
Lade 2:
DVD+/-RW LightWrite

256 MB videokaart (NIET SHARED!!!)
Floppy Drive
Stille koeler, handmatig regelbaar
Stille kasefan
Liggende computer (Geen tower-pc!)

Ik wil niet meer dan 600 euro betalen, laat anders die bluray maar weg

Ik heb zelf al toetsenbord, muis en beeldscherm.

Laatst bewerkt:
Hoi,

Waar wil je de pc voor gebruiken?
En je zou hem bij alternate pc builder kunnen samenstellen.

Modag

Hoi,

Waar wil je het systeem voor gaan gebruiken?
Wil je het zelf bouwen, of laat je het bouwen?
En mag ik vragen waarom de keuze gaat naat een " platte kast" en geen tower? Met een tower heb je meer ruimte en een betere airflow namelijk! Ook de keuze voor mobo's wordt wat beperkter.

Na aanleiding hiervan kunnen we je vast wel helpen!:)

als het voor jouw niet uitmaakt welke site je wilt gebruiken zou ik niet zo snel voor alternate gaan. Wel is het handig om op alternate de pc builder te gebruiken. Voor een goedkope site zou je 4launch of azerty kunnen gebruiken.

Ik denk dat ik een eigen PC in elkaar wil gaan zetten, wat voor hardware en software bevelen jullie me aan

Mijn eisen zijn:

1024 MB RAM
Dual Core processor 32 bit, liefst Intel, omdat ik die vertrouw (niet 64 bit!)
250 GB HDD (IDE of SATA, liefst SATA omdat ik hoorde dat dat beter is)

Lade 1:
BluRay Disk RW
Lade 2:
DVD+/-RW LightWrite

256 MB videokaart (NIET SHARED!!!)
Floppy Drive
Stille koeler, handmatig regelbaar
Stille kasefan
Liggende computer (Geen tower-pc!)

Ik wil niet meer dan 600 euro betalen, laat anders die bluray maar weg

Ik heb zelf al toetsenbord, muis en beeldscherm.

Voor dat budget en met bovenstaande eisen kan ik er bij wijze van spreken 2 voor je samenstellen.Je schrijft "welke software", maar wat bedoel je daar precies mee-> besturing / applicaties / games / anti virus / anders ?

Voor dat budget en met bovenstaande eisen kan ik er bij wijze van spreken 2 voor je samenstellen.Je schrijft "welke software", maar wat bedoel je daar precies mee-> besturing / applicaties / games / anti virus / anders ?
Ik heb het over besturing, office-aplicaties en fotobewerking

Hoi,

Waar wil je het systeem voor gaan gebruiken?
Wil je het zelf bouwen, of laat je het bouwen?
En mag ik vragen waarom de keuze gaat naat een " platte kast" en geen tower? Met een tower heb je meer ruimte en een betere airflow namelijk! Ook de keuze voor mobo's wordt wat beperkter.

Na aanleiding hiervan kunnen we je vast wel helpen!:)

Ik wil mijn systeem gaan gebruiken voor internetten, expirimenteren met software, RCT 3, tekstverwerken en virtuele machines
Ik wil het eigenlijk zelf bouwen, dat lijkt mijn leuker
En laat dat platte kast maar, omdat ik ondekt heb dat je towers ook liggend kan neerleggen, zelf de cd's doen het nog

Ik heb net een erg mooie kast gezien:
attachment.php

http://www.conrad.nl/goto/?product=973487

Bijlagen

• Conrad-kast.PNG
    Conrad-kast.PNG
    64,7 KB · Weergaven: 67
En laat dat platte kast maar, omdat ik ondekt heb dat je towers ook liggend kan neerleggen, zelf de cd's doen het nog
Vallen de schijfjes dan niet uit de lade terwijl die dichtgaat?
Nouja, 't is jouw probleem hoor, als je per se moeilijk wil doen ;)

Als je een tower plat legt dan blokkeer je ook al gauw een van de ventilatieopeningen, plus dat de flow niet meer is waarvoor de case ontworpen is. De natuurlijke convectie wordt verstoord als je die plat gaat neerleggen.

Just my 2 bytes...

Als je naar deze site gaat:
http://www.alternate.nl/html/index.html

Kan rechts de pc builder starten en dan kan je het zo gek maken als je zelf wil en zo duur natuurlijk.
En een tower plat leggen lijkt mij niet handig maar wie weet.

Modag

Op de site van DELL zit ook een PC-BUILDER, en ik vind die veel gebruikersvriendelijker...
Maar met alternate kan je hem op afstand "maken", maar niet live natuurlijk:)

Hoi,

Op de site van dell zal je denk ik ook alleen uit dell producten kunnen kiezen en bij alternate uit verschillende .

Let wel ik zou wel een a-merk voeding nemen voorkomt een hoop problemen.

Modag

Wat is een "alternate pc builder"?

Ik heb een welgemeend advies voor je:

als ik bovenstaande vraag van je lees, dan raad ik je zeer, zéér dringend aan om niet zelf een machine samen te stellen bij een bedrijf als Alternate.

Ga naar Dell en klik daar een machine bij elkaar, je kunt er weinig verprutsen. Datzelfde geldt ook voor een bedrijf als Paradigit.

Alternate biedt jou veel te veel mogelijkheden om weliswaar bij elkaar in een systeem passende onderdelen bij elkaar te klikken, maar óók om supersnelle (dure) onderdelen met trage (goedkopere) onderdelen te combineren. Je loopt dan het risico een Ferrari chassis te kopen met een Fiat Panda motortje erin -> dat gaat rijden, maar je zou het niet willen bezitten.

Als je bij Alternate zelf wil "bouwen" heb je meer kennis nodig dan de kennis die jij hebt (althans de kennis die jij ventileert op basis van de door jou gestelde vraag hierboven in de quote)

Laatst bewerkt:
Hoi,

Op de site van dell zal je denk ik ook alleen uit dell producten kunnen kiezen en bij alternate uit verschillende .

Let wel ik zou wel een a-merk voeding nemen voorkomt een hoop problemen.

Modag

Prima advies, alleen vraag ik mij af of TS er veel aan heeft? (Wederom verwijzend naar de quote in mijn vorige bericht)

Hoi,

En volgens mij kan je hem ook bij alternate laten samen bouwen.

Modag

Prima advies, alleen vraag ik mij af of TS er veel aan heeft? (Wederom verwijzend naar de quote in mijn vorige bericht)

Hoi,

Ik ben het met je eens maar hij geeft aan om hem zelf te bouwen.
en met de pc builder wordt hij vanzelf denk ik wijzer wat wel of niet kan.

Modag

Nee, daar wordt hij m.i. niet wijzer van. De Alternate builder bewaakt idd. absoluut niet compatible keuzes, maar beschermt je niet tegen een Ferrari met een Panda motor. (Als die Panda motor maar in die Ferrari past, dan vindt de configurator van Alternate het wel best) Alleen als je een vliegtuimotor in die Ferrari wil plaatsen, dán pas zal de Alternate configurater gillen dat dát niet bij elkaar past.

En je kan als aspirantkoper wil iets wíllen (pc zelf bouwen), je moet het ook nog eens op een beetje verantwoorde wijze kúnnen.

Ik heb een welgemeend advies voor je:

als ik bovenstaande vraag van je lees, dan raad ik je zeer, zéér dringend aan om niet zelf een machine samen te stellen bij een bedrijf als Alternate.

Ga naar Dell en klik daar een machine bij elkaar, je kunt er weinig verprutsen. Datzelfde geldt ook voor een bedrijf als Paradigit.

Alternate biedt jou veel te veel mogelijkheden om weliswaar bij elkaar in een systeem passende onderdelen bij elkaar te klikken, maar óók om supersnelle (dure) onderdelen met trage (goedkopere) onderdelen te combineren. Je loopt dan het risico een Ferrari chassis te kopen met een Fiat Panda motortje erin -> dat gaat rijden, maar je zou het niet willen bezitten.

Als je bij Alternate zelf wil "bouwen" heb je meer kennis nodig dan de kennis die jij hebt (althans de kennis die jij ventileert op basis van de door jou gestelde vraag hierboven in de quote)
Schat mijn leeftijd eens in :)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan