Booten vanaf DVD

• Onderwerp starter Onderwerp starter PJV
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

PJV

Gebruiker
Lid geworden
22 sep 2002
Ik heb een Toshiba Satellite Pro M10.
Omdat niet alles goed meer werkt wil ik de DVD-Rom Productherstel gebruiken.
Bij het opstarten druk ik op F12, zoals op de DVD is beschreven en dan opstarten vanaf DVD.
Even later komt er in het scherm te staan: No CD DVD-rom drives found.
Opstarten met een bootdiskette kan wel maar ook dan kan ik niet de DVD benaderen.

Weet iemand een oplossing?

Ps. In de Bios de DVD voorop zetten lukt ook niet....

Omdat alles niet meer goed werkt waarschijnlijk ?? ( regel 2 )
Daarin kan m.i. ook gelezen worden dat Windows niet meer werkt. Het bios start vóórdat Windows start.

In de Bios de DVD voorop zetten lukt ook niet....
Het lijkt mij dan een heel reëele vraag om te vragen wát er dan niet lukt / wáár dat misgaat................ (Het zou héél goed kunnen dat zelfs het bios benaderen niet wil, maar dát blijkt nog niet expliciet uit de vraagstelling)

[edit] lijkt het je overigens niet zinvoller om proberen TS te helpen, ipv. niet helpende antwoorden te geven? [end edit]

Laatst bewerkt:
Oké, maar waarom mag / kun je de bootvolgorde niet veranderen? Wat / waar / waarom gaat dat dan mis?

Ik kan de DVD wel voorop zetten maar deze kan vervolgens niet benaderd worden. In de DVD drive zit de herstel DVD van Toshiba maar deze kan dus niet worden gelezen omdat de laptop de DVD speler niet kent bij het opstarten.
Als ik vanaf C opstart (dit werkt nog wel) kan ik gewoon naar de DVD en kan ik de bestanden zien...
De reden dat ik alles opnieuw wil installeren is dat bij alles wat ik doe de harddisk minutenlang staat te "ratelen" en er verder weinig (op het scherm) gebeurd. Misschien heeft dat er iets mee te maken?

Ik had een ghost file van enkele weken na aanschaf van de laptop teruggezet. Omdat dit niet het gewenste resultaat gaf (het installeren van service pack 2 mislukt steeds) wil ik terug naar de hersteldiskette.
Ik weet niet of dit helpt maar ik loop nu tegen het probleem aan dat ik de herstel DVD niet eens kan gebruiken.
Mogelijk is er hardwarematig iets kapot maar ik weet niet waar ik het moet zoeken....

Heeft iemand nog een suggestie?

Alvast bedankt.
Groetjes,
Pieter-Jan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan