NVIDIA Boot Agent, PXE-2.0 (build 082 V1.82) HELP?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

basso wasso

Gebruiker
Lid geworden
15 apr 2008
Ik heb op google wat gezocht maar niet echt een oplossing gevonden, als ik mijn pc start krijg ik deze melding:

NVIDIA Boot Agent, PXE-2.0 (build 082 V1.82)
Copyright (C) 2001 NVIDIA Corporation
Copyright (C) 1997-2000 Intel Corporation

CLIENT MAC ADDR: 00 04 61 69 99 42 8D GUID: FFFFFFFF-FFFF-FFFF-FFFF-FFFFFFFFFFFF
PXE-E53: No boot filename recieved

PXE-M0F: Exiting NVIDIA Boot Agent.
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER

Ik heb ook gerpobeerd om de cd van mijn MOBO er in te doen maar dat helpt helemaal niks, heb mijn BIOS al meerdere keren gereset en ook niks. Ik heb nu mijn cd-rom niet aangesloten en nu start hij goed (maar dat zou toch geen oplissing moeten zijn:confused:) en ook als ik mijn pc (na de eerste keer hebben gestart) 10min uitlaat gaat daarna gewoon aan maar na ongeveer 10 start hij opnieuw.

Ik heb een MOBO ASUS A7N8X-DELUXE processor MSD ATHLON xp2500+ 1 IDE hdd en 1 S-ATA hdd, stuurssysteem win xp sp2 pro

al vast bedankt voor de help!

gtz

basso

hai! bedankt voor de snelle reactie maar nu heb ik nog een probleem... 15 na dat ik op het forum mijn probleem had verteld ging mijn pc op nieuw starten mssr toen hij al bij de windows logo kwam kreeg ik in eens een blauw beeld met allemaal witte letter (veelste snel om te lezen wat er op stond want ging weer meteen uit). Weet iemand wat die betekend? (nu zit ik achter de pc van mijn moeder dus dadelijk probeer ik opnieuw, maar wel heel vreemd want al mijn BIOS instellingen zijn gewoon standart)

gtz

basso

Dat is waarschijnlijk een hardware probleem en kan te maken hebben met je videokaart.

Dat is waarschijnlijk een hardware probleem en kan te maken hebben met je videokaart.

ja ik dacht ook dat een hardware probleem is, maar videokaart??? want hij srtat normaal en je ziet gewoon alles heel goed tot windoos aan het starten is, ik denk dat het een hdd of geheuen of processor probleem is... nog iedeen??? (maar kan het ook aan de MOBO liggen dat hij gewoon kapot is of dat kan gewoon niet???

gtz
basso

Ja, een blauwscherm kan vanalles zijn, maar omdat je een melding van NVIDIA Boot Agent krijgt, zou je het in die richting kunnen zoeken.

begin eerst maar eens om de nivida lan boot angent eens uit te schakelen in de bios.
heb je dit spul nieuw gekocht ?
heb je wel eerst xp op nieuw geinstaleerd want een instalatie zo maar mee nemen is,
er niet bij zo als je wel kon doen met win 98/98se.

begin eerst maar eens om de nivida lan boot angent eens uit te schakelen in de bios.
heb je dit spul nieuw gekocht ?
heb je wel eerst xp op nieuw geinstaleerd want een instalatie zo maar mee nemen is,
er niet bij zo als je wel kon doen met win 98/98se.

Hai, het uitschakelen hilp wel maar daarna kreeg ik de melding van:

Managed PC BOOT Agent (MBA) v4.32 (BIOS integrated)

(C) Copyrught 2000 Lanworks Technologies C.

Preboot execution environment (PXE) v2.43
1999 intelcorporation
2000 Lanworks

ik heb ook geprobeerd in de BIOS alles uit te zetten nvidia lan, 3com lan en onboard ac97 audiocontroller en onboard ac97 modemcontroller, maar helpt niet de melding is nu aleen:
DISK BOOT FAILURE, INSERT SYSTEM DISK AND PRESS ENTER
en als ik dat doe gebeurd ook helemaal niks.

ik heb de MOBO 2de hans gekocht en deed het perfect eigenlijk, en ja win xp heb ik al meerdere kere op nieuw geinstaleert (niet met dit probleem want ik denk niet dat dat zal helpen, of mss in het begin wel maar naarna niet meer (denk ik)) maar als het wel help (dus helemaal oplost, doe ik het wel) :)

gtz basso

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan