De schijf is niet geformatteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Daphne82

Gebruiker
Lid geworden
18 jul 2004
Hallo,

Ik heb een Apacer ER151 Cardreader. Alleen bij een aantal kaarten geeft hij errors en sommige doet hij het normaal.

De USB doet het goed en mijn MicroSD 2 GB ook. Maar zodra ik er een CompactFlash kaartje indoe dan begint hij te schreeuwen: De schijf in station X is niet geformatteerd. Wilt u de schijf nu formatteren? JA/NEE

Dat wil ik dus niet, want er staan foto's op en op andere computers kan ik ze wel gewoon zien etc. Dus het ligt aan mijn cardreader. Iemand die weet of ik hem kan resetten of iets dat hij weer gewoon gaat doen? Want hij heeft het voorheen wel gewoon gedaan! Mijn Memory Stick PRO Duo doet trouwens ook altijd vaag in de cardreader.

Laatst bewerkt:
kan je ook niet de foto's kopieren naar je HDD, je kaart formatteren, en de foto's weer terug zetten? voordat je er helemaal niet meer op kan...

kan je ook niet de foto's kopieren naar je HDD, je kaart formatteren, en de foto's weer terug zetten? voordat je er helemaal niet meer op kan...

Nee als ik op de schijf klik dan geeft hij die formatteer melding. Maar zoals ik al zei, dat doet hij dus alleen op mijn computer. Dus NIET op andere computers!

Ik kwam eerder een tip tegen, die je misschien helpt:
1. Start Schijfbeheer: Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
2. Rechtsklik op de verwisselbare schijf die je cardreader voorstelt (pak even het slot waar je nu met die memory-card problemen mee hebt als eerste). Kies Stationsletter en paden wijzigen. Kies een schijfletter waar je geen problemen mee krijgt (bijv. X: )
3. Stop je memorycard in het juiste slot, en kijk of je met de in 2. toegekende schijfletter er nu wél bijkomt zonder te hoeven formatteren.

We horen het wel.

Tijs.

Ik kwam eerder een tip tegen, die je misschien helpt:
1. Start Schijfbeheer: Start -> Uitvoeren -> diskmgmt.msc
2. Rechtsklik op de verwisselbare schijf die je cardreader voorstelt (pak even het slot waar je nu met die memory-card problemen mee hebt als eerste). Kies Stationsletter en paden wijzigen. Kies een schijfletter waar je geen problemen mee krijgt (bijv. X: )
3. Stop je memorycard in het juiste slot, en kijk of je met de in 2. toegekende schijfletter er nu wél bijkomt zonder te hoeven formatteren.

We horen het wel.

Tijs.

Ik heb het geprobeert, alleen blijft hij hetzelfde doen!

Misschien even een stom vraagje. Die dingen kosten een drol, heeft het zin om er een nieuwe cardreader in te hangen of zal hij dan dezelfde problemen houden?

Zou je inderdaad eens kunnen proberen (is geen duur experiment, zoals je zelf al zegt).

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan