Hallo mensen!
Ik ben nieuw hier...
Ik zit met een groot probleem.
Ik heb een pc pas in elkaar gezet:
Specificaties:
- Asus P4PE-X/TE (FSB 800Mhz) moederbord
- Intel Pentium 4, 3,2 Ghz HT processor
- XFX GeForce 7900GS AGP, 512mb videokaart
- 2x 1GB Kingston PC3200 geheugen
- WesternDigital 320GB ATA hardeschijf
- Asus DVD-RW brander & nog een Asus DVD-R speler
- Cooler Master Elite 331 kast
- Cooler Master 300 Watt voeding
Dit was het wel zo'n beetje.
Ik heb dus alles netjes in elkaar gezet.
Ik zet hem aan, even de bios goed ingesteld. Save ik 'm en ik start de installatie van Windows XP.
Halverwege de installatie (Dat hij bijna klaar is met de bestanden te kopiëren [dat blauw DOS scherm in het begin]) loopt hij vast!
Ik heb de Pc weer gerestart en ben weer opnieuw begonnen. Precies hetzelfde! loopt vast!
Toen dacht ik van laat ik eens die Hyper Treading uitzetten, loopt de Bios vast!
Weer gereset, loopt weer vast.
Toen heb ik de 3,2 Ghz HT processor eruit gehaald en er een 1,8Ghz in gedaan.
Sindsdien is de pc GOED geïnstalleerd.
Ik typ dit bericht nu dus onder de 1,8Ghz processor.
Ik heb al geprobeerd de 3,2Ghz processor NA de installatie er weer terug in te zetten, in de hoop dat hij dan wél door zou starten maar tevergeefs. Halverwege het laden liep hij vast.
Nu is dus mijn vraag aan jullie:
Wat moet ik doen om die 3,2Ghz processor te kunnen gebruiken?
De bios was versie 1006, ik heb dus even op de website van Asus gekeken en daar stond een vernieuwde versie. De 1008 versie en een Béta versie: de 1009.004 (Ik pak nooit Béta versies)! Tevens stond er bij de 1008 dat het de nieuwste (p4) cpu's ondersteunde.
Dus heb ik de 1008 gedownload, uitgepakt > op floppy gezet > toen de het update programma gestart in de bios (Alt + f2) en toen kwam er een probleem.
Ik had dus netjes de hele naam van het bestandje ingetypt geeft hij aan dat de "Device not ready" is.
Wat moet ik nu doen?
Ik wacht met spoet af op jullie reactie's!
Hopelijk kennen jullie dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Yordi vd. Laan
Ik ben nieuw hier...
Ik zit met een groot probleem.
Ik heb een pc pas in elkaar gezet:
Specificaties:
- Asus P4PE-X/TE (FSB 800Mhz) moederbord
- Intel Pentium 4, 3,2 Ghz HT processor
- XFX GeForce 7900GS AGP, 512mb videokaart
- 2x 1GB Kingston PC3200 geheugen
- WesternDigital 320GB ATA hardeschijf
- Asus DVD-RW brander & nog een Asus DVD-R speler
- Cooler Master Elite 331 kast
- Cooler Master 300 Watt voeding
Dit was het wel zo'n beetje.
Ik heb dus alles netjes in elkaar gezet.
Ik zet hem aan, even de bios goed ingesteld. Save ik 'm en ik start de installatie van Windows XP.
Halverwege de installatie (Dat hij bijna klaar is met de bestanden te kopiëren [dat blauw DOS scherm in het begin]) loopt hij vast!
Ik heb de Pc weer gerestart en ben weer opnieuw begonnen. Precies hetzelfde! loopt vast!
Toen dacht ik van laat ik eens die Hyper Treading uitzetten, loopt de Bios vast!
Weer gereset, loopt weer vast.
Toen heb ik de 3,2 Ghz HT processor eruit gehaald en er een 1,8Ghz in gedaan.
Sindsdien is de pc GOED geïnstalleerd.
Ik typ dit bericht nu dus onder de 1,8Ghz processor.
Ik heb al geprobeerd de 3,2Ghz processor NA de installatie er weer terug in te zetten, in de hoop dat hij dan wél door zou starten maar tevergeefs. Halverwege het laden liep hij vast.
Nu is dus mijn vraag aan jullie:
Wat moet ik doen om die 3,2Ghz processor te kunnen gebruiken?
De bios was versie 1006, ik heb dus even op de website van Asus gekeken en daar stond een vernieuwde versie. De 1008 versie en een Béta versie: de 1009.004 (Ik pak nooit Béta versies)! Tevens stond er bij de 1008 dat het de nieuwste (p4) cpu's ondersteunde.
Dus heb ik de 1008 gedownload, uitgepakt > op floppy gezet > toen de het update programma gestart in de bios (Alt + f2) en toen kwam er een probleem.
Ik had dus netjes de hele naam van het bestandje ingetypt geeft hij aan dat de "Device not ready" is.
Wat moet ik nu doen?
Ik wacht met spoet af op jullie reactie's!
Hopelijk kennen jullie dit probleem.
Met vriendelijke groet,
Yordi vd. Laan