• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Expiredate

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hooper

Gebruiker
Lid geworden
21 mei 2008
Hallo,
hoe krijg ik het voor elkaar om 2 weken voor een datum verstrijkt een waarschuwing te krijgen.
BV: datum is 30-01-2009, nu wil ik 14 dagen van te voren een melding krijgen om actie te ondernemen.
Alvast hardstikke bedankt voor de moeite
Groeten
Hooper

Hooper, dat kan je regelen met een check bij het openen van je bestand via VBA via het ThisWorkbook_Open event.
En het is uiteraard ook mogelijk dat je de 'melding' als een Conditional Format (voorwaardelijke opmaak) of met een formule inzet. Zoiets als (datum in A1 en formule in B1):
Code:
[English]	=IF(NOW()+14>A1;"datum verloopt";"")

[Dutch] 	=ALS(NU()+14>A1;"datum verloopt";"")

Groet, Leo

Ik heb iets in elkaar gezet, kijk even bij voorwaardelijke opmaak naar de formule.
Ik hoop dat je er iets mee kan.

Laatst bewerkt:
Hooper, dat kan je regelen met een check bij het openen van je bestand via VBA via het ThisWorkbook_Open event.
En het is uiteraard ook mogelijk dat je de 'melding' als een Conditional Format (voorwaardelijke opmaak) of met een formule inzet. Zoiets als (datum in A1 en formule in B1):
Code:

Groet, Leo

Werkt de Engelse versie niet met komma's ipv punt-komma's?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Werkt de Engelse versie niet met komma's ipv punt-komma's?

De "echte" Engelse Excel versies hebben komma's, maar je kan ook hebben dat een versie van hier in het Engels wordt gebruikt. Dan is het een puntkomma.

Code:

Groet, Leo

Ik ga er mee aan de slag, alvast bedankt, word wel na het weekend dat ik iets laat horen

Code:

Groet, Leo

Hoi, allererst mijn excuses voor de late reactie, maar wehadden nogal wat tegenslag dit weekend met de auto.
Het werkt perfect, enige waar ik nu nog tegenaan loop is dat wanneer er geen datum word ingevuld bij een ingredient er wel een waar schuwing komt.
Is dit te verhelpen?
Dus huidige situatie is:
ingredient expiredate waarschuwing
100001 12-05-2008 datum verloopt
100400 10-10-2008
100600 datum verloopt
zou moeten worden:
ingredient expiredate waarschuwing
100001 12-05-2008 datum verloopt
100400 10-10-2008
100600

Alvast bedankt voor de moeite

Met een extra ALS functie erin:

=ALS(B1="";"";ALS(NU()+14>A1;"datum verloopt";""))

Origineel gepost door Wigi
Met een extra ALS functie erin:

=ALS(B1="";"";ALS(NU()+14>A1;"datum verloopt";""))

Hooper,

de A1 moet natuurlijk B1 zijn. ;)

Koosl

Fantastisch gevoel nietwaar.
Nu de vraag nog even op opgelost en iedereen is tevreden.;)

Mvg

Rudi

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan