Help! alle ".exe" bestanden openen niet (incl. systeemherstel)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Keunes

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Hallo allemaal,
Ik heb, ben ik bang, iets onwijs stoms gedaan. Ik wilde de extensies van sites, afbeeldingen en en gedownloadde programma's weergeven. Dat probeerde ik via mapopties, en eerlijk is eerlijk; het is gelukt. Alleen is het probleem dat bij elk ".exe" bestand gevraagd wordt hoe het bestand te openen! Dat houd dus in dat ik ook "help en ondersteuning" (waarin systeemherstel zit) niet meer geopend krijg. Ik hoopte het via systeemherstel te kunnen redden, maar nee dus. Ik heb de windows-cd erin gestopt, maar daar staat ook niks over systeemherstel oid.

Kunnen jullie mij helpen, please :o

Ik heb zo'n zelfde probleem gehad ;)

Probeer eens "windowstoets" + "R" (Uitvoeren), typ "rstrui.exe" en dan op enter. Nu opent systeemherstel en kun je een herstelpunt selecteren ;)

[edit]dit was mijn post ;)

Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n zelfde probleem gehad ;)

Probeer eens "windowstoets" + "R" (Uitvoeren), typ "rstrui.exe" en dan op enter. Nu opent systeemherstel en kun je een herstelpunt selecteren ;)

Als ik dit probeer, krijg ik de melding dat Windows het bestand niet kan vinden. Echter, als ik via 'Zoeken' ernaar zoek, dan krijg ik wel deze drie opties:
  • C:\WINDOWS\$NtServicePackUninstall$
  • C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386
  • C:\WINDOWS\system32\Restore
  • C:\WINDOWS\SoftwareDistribution\Download\8a1bc7299b3ca141c9580e825365ccfa

Maargoed, als ik ze vervolgens probeer te openen, krijg ik weer het bekende venster met de vraag waarmee ik het wil openen... :confused:

Oops.
Ik ben nog iets vergeten te melden: Ik probeerde dus om de extensies te laten zien. Alleen zag ik de extensie .exe niet in de lijst staan, dus heb ik die toegevoegd. vervolgens kon je daar niet instellen of je die extensie altijd wil laten zien, dus heb ik heb toen weer verwijderd.
Ik weet alleen niet meer wanneer de pc begon te vragen waarmee het .exe bestand mee geopend moet worden; na of voor dat ik mijn aangemaakte extensie heb verwijderd :confused:

probeer eens deze lijn te typen ipv rstrui.exe:

Code:
\%windir%\system32\rstrui.exe

Eerst Windows toets + R
Deze regel plakken.
%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Eerst Windows toets + R
Deze regel plakken.
%SystemRoot%\System32\restore\rstrui.exe

Deze wordt gevonden, alleen krijg ik dan het venster met de vraag wat ik wil doen:
  • Het bijbehorende programma via het web opsporen
  • Het programma in een lijst selecteren
Ik neem aan dat ik dan de 2e optie kies, en dat ik vervolgens moet gaan bladeren?

Jep.

Wat je ook zou kunnen proberen, is om systeemherstel via de normale weg, of via mijn gegeven regel te starten NADAT je in veilige modus bent geboot.

Jep.

Wat je ook zou kunnen proberen, is om systeemherstel via de normale weg, of via mijn gegeven regel te starten NADAT je in veilige modus bent geboot.

En hoe boot ik in veilige modus? Ik ben bang dat ik hier veel details nodig heb :o

Start je pc opnieuw op, en blijf op F8 drukken, als het goed is krijg je een scherm met

windows normaal opstarten
windows in veilige modus opstarten
blablabla
bla
bla

Zo niet, dan krijg je waarschijnlijk een scherm waar je je bootschijf kunt kiezen, druk daar gewoon meteen op enter zonder iets te veranderen. Blijf daarna op F8 drukken ;)

Joepie

Joepie, het is gelukt :)
Heel erg bedankt allemaal!
Ik heb idd op F8 gedrukt en toen de veilige modus van windows gestart, vervolgens op de Administrator account gegaan, waarna er werdt gevraagd of ik iets (weet niet meer wat) wilde doen; ja hield in 'gewoon werken' en bij nee zou systeemherstel verschijnen. Ik heb uiteraard op nee geklikt en nu doet alles het weer :cool:

nogmaals bedankt!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan