dual boot met 2linux'n

Status
Niet open voor verdere reacties.

Boekenwurm

Gebruiker
Lid geworden
13 nov 2006
Dag luitjes.

Ben wat aan het zoeken geweest, maar vind het niet. Ik heb nu Mandriva2008-1 op m'n pc staan, omdat dat op dit moment de enige distributie is die ik kan installeren (moeilijk, te nieuw moederbord). Ik wil echter wel, als er andere nieuwe distro's uitkomen deze naast Mandy erop proberen te zetten. Toen ik dat echter probeerde met Suse10.3, maakte Linux maar één /home partitie voor die twee os'en, en dat werkt dus niet. Bovendien, misschien wil ik nog wel meer speelgoed erop zetten, dat moet kunnen, maar hoe doe ik het zo dat ze elkaar niet bijten?
Iemand een (goed) idee?

Bij voorbaat dank, Boekenwurm.

Ja schrijf op een briefje welke partities er voor welke Linux installatie zijn. En leg die als je een nieuwe installatie gaat doen even naast je, als spiek briefje.

Overigens je swap kan je wel probleemloos gebruiken voor elke distro die je erbij wilt zetten.

Ja schrijf op een briefje welke partities er voor welke Linux installatie zijn. En leg die als je een nieuwe installatie gaat doen even naast je, als spiek briefje.

Dat had ik gedaan, en ik had twee nieuwe partities aangemaakt, die ik als / en als /home wilde gebruiken, maar dat werd door het os dat ik erop wilde zetten ( weet niet meer of suse eerst was en mandriva erachter aan kwam of andersom) niet geaccepteerd. Ik had hda 1 en hda 5 voor / en /home, met hda 2 als swap, en wilde hda 6 en hda 7 voor de nieuwe installatie gebruiken, maar het werd op hda 6 en hda 5 geforceerd, waardoor hda 5 dubbel gebruikt werd, met allerhande lastige consequenties.
Dus zo eenvoudig schijnt het niet te zijn!
In ieder geval bedankt voor het meedenken. :thumb:

een dual boot met twee linuxen en home partities werkt niet
dus hou het bij /
swap kan wel gedeeld worden
probeer anders ubuntu eens mijn fav distro
je hebt er een live cd van die je ook weer kan instaleren
kun je zien of het gaat werken voor je gaat instaleren
succes :)

http://nl.releases.ubuntu.com/8.04/

vrij recente release

Laatst bewerkt:
Heb Kubuntu 8.04 hier liggen op cd gebrand. Laat zich wel als live draaien, maar als ik hem installeer start de pc daarna niet meer op. Schijnt iets met de grafische kaart van doen te hebben, of het complete moederbord. Enigste distro's die zich laten installeren en dan ook nog wat doen zijn Mandriva2008-1 (compleet werkend), Suse10.38die geen 3D en geen geluid geeft en Sabayon, maar dat is een bêta en ik kreeg hem niet in het Nederlands, en ik kon er de opwaardeer functie niet in vinden, zag er wel mooi uit.
Ik zelf prefereer PCLinuxOS, maar die laat zich ook niet installeren, net als Mepis, Pardus, LinuxMint en Fedora. Gek genoeg doet windows xp het dan weer wel.
Ik wil dus iedere keer als er een nieuwe komt, in dual boot proberen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan