http://192.168.1.1 werkt op geen enkele manier.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Larrrs

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 mei 2008
Hallo ik wil graag portforwarde maar als ik http://192.168.1.1 intyp staat er dat hij de pagina niet kan vinden en het zelfde gebeurt bij http://192.168.1.136.
Mijn provider is XS4ALL
Mijn router is Zyxel prestige 600 serie

Info van ipconfig /all:

Code:
Windows IP-configuratie

Hostnaam  . . . . . . . . . . . . : PC_van_Lars
   Primair DNS-achtervoegsel . . . . :
   Knooppunttype . . . . . . . . . . : hybride
   IP-routering ingeschakeld . . . . : nee
   WINS-proxy ingeschakeld . . . . . : nee

Adapter voor draadloos LAN Draadloze netwerkverbinding:

Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : Broadcom 802.11g-netwerkadapter
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1A-73-A8-4A-C6
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : nee
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja
   Link-local IPv6-adres . . . . . . : fe80::fd0e:ad91:9120:ba29%10(voorkeur)
   IPv4-adres. . . . . . . . . . . . : 192.168.1.136(voorkeur)
   Subnetmasker. . . . . . . . . . . : 255.255.255.0
   Standaardgateway. . . . . . . . . : 192.168.1.1
   DNS-servers . . . . . . . . . . . : 194.109.6.66
                                       194.109.9.99
   NetBIOS via TCPIP . . . . . . . . : ingeschakeld

Ethernet-adapter LAN-verbinding:

Mediumstatus. . . . . . . . . . . : medium ontkoppeld
   Verbindingsspec. DNS-achtervoegsel:
   Beschrijving. . . . . . . . . . . : NVIDIA nForce Networking Controller
   Fysiek adres. . . . . . . . . . . : 00-1B-24-AA-B5-B3
   DHCP ingeschakeld . . . . . . . . : ja
   Autom. configuratie ingeschakeld  : ja

Ik heb al verschillende dingen geprobeerd zoals:

• Ik heb een static ip ingesteld als 192.168.1.136
  • Ik heb mijn router opnieuw opgestart.
  • Pingen naar 192.168.1.1 en dat doet hij gewoon maar als ik ping naar 192.168.136 dan staat er timed out.
  • En geprobeerd in de router van mijn buren te komen en dat gaat gewoon dus het ligt ook niet aan fire wall.
Ik zou echt niet meer verder weten wat ik kan doen help mij alsjeblieft:D

Laatst bewerkt:
Dat gaat zeker niet lukken, want dat is je eigen IP adres, dus dan zou je hooguit een webserver op je eigen PC kunnen bereiken.

Mijn router is Zyxel prestige 600 serie

Zover ik weet is dit geen draadloze router, terwijl je wel een draadloze verbinding hebt. Waarschijnlijk zit er dus nog ergens een WAP tussen. Mogelijk heeft deze 192.168.1.1?
Ik zou zeggen: hang je PC eens bedraad rechtstreeks aan de Zyxel, dan zal het waarschijnlijk wel goed gaan.

Succes

Laatst bewerkt:
In aansluiting op ReneDirks: Bijna geen enkele router staat toe dat je configuratie-veranderingen doorvoert als je draadloos verbonden bent.

Dus inderdaad je pc bedraad aansluiten, kijken welk ip-adres je pc toegekend krijgt, maar vooral welke gateway, en dan proberen het apparaat te configureren.

Succes,

Tijs.

Oke maar waar haal ik de kabel vandaan die ik hiervoor nodig heb en waar steek ik hem in.
In mijn router zitten 4 plekken waar je hem in kan doen. 1 plek is zwart en daar zit al een witte kabel in en de andere drie plekken zijn wit en daar zit niks in. Verder zit er nog een kaart in mijn router met wireless lan er onder.
Ik heb al naar de kabel gezocht die hier in zou passen maar de enigste kabel die ik kan ontdekken is de kabel die nu in de router steekt en als k die in me laptop doe gebeurt er niks geen internet en geen reactie. Ook heb ik http://192.168.1.1 al via verschillende computers in huis geprobeerd maar lukt ook niet.

BTW: Ik heb een HP Pavillion dv6000 Laptop.

Laatst bewerkt:
De kabel is meestal gewoon meegeleverd met de router. Kijk je doe-het-zelf pakket na, daar zal een kabel in moeten zitten (of in de doos van de Zyxel, vaak onder het karton waar de modem op gelegen heeft).

Je moet 'm aansluiten op 1 van de 4 'witte' aansluitingen waar je het over had (genummer 1 t/m 4).

Op je laptop kan die kabel er maar op 1 plek in, aan de linkerkant van je laptop als het goed is. Daar insteken.

Succes,

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan