Mail verzenden fout (0x800CCC80)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yell@

Gebruiker
Lid geworden
14 okt 2004
Hoi,

Mijn Outlook 2007 werkte tot vandaag prima op mijn PC (XP). Ik heb een dual boot systeem opgezet (Vista) en wilde daar outlook ook op installeren.

Nu wil outlook 2007 geen mail meer verzenden, alleen maar ontvangen. Bij verzenden krijg ik ineens de foutmelding 0x800CCC80 die ik voorheen nooit heb gehad. Ik haal de mail binnen van de home mail server.

Of kan dit duiden op een storing bij @home?

gr

Yell@

Staat bij Server voor uitgaande mail ,bij de eigenschappen van de account, aangevinkt : "Voor de server voor uitgaande mail is verificatie vereist"?
Vink het dan eens uit en probeer of je daarna deze melding nog steeds krijgt.

Ik heb het geprobeerd en het werkt!!! Ik heb dit gisteren ook allemaal geprobeerd maar toen wilde het maar niet lukken. Is mijn mail nu minder goed beveiligd of maakt het niks uit?

gr

Yell@

gelukt !!!

Staat bij Server voor uitgaande mail ,bij de eigenschappen van de account, aangevinkt : "Voor de server voor uitgaande mail is verificatie vereist"?
Vink het dan eens uit en probeer of je daarna deze melding nog steeds krijgt.

Dit bericht had ik ook. Ik ben toen gaan surfen en zag jou oplossing. Thnx, bij werkt het ook!!! :thumb::thumb::thumb:

Hallo,

Ik heb het vinkje bij 'verificatie voor uitgaande mail vereist' uitgezet, na OK nog een keer gecontroleerd of het echt nog uitstond, maar het verzenden lukt nog steeds niet. Na de mislukte verzendpoging staat het bewuste vinkje gewoon weer aan => ik krijg het vinkje gewoon niet uit!

Wie weet een oplossing?

Hallo,

Ik heb het vinkje bij 'verificatie voor uitgaande mail vereist' uitgezet, na OK nog een keer gecontroleerd of het echt nog uitstond, maar het verzenden lukt nog steeds niet. Na de mislukte verzendpoging staat het bewuste vinkje gewoon weer aan => ik krijg het vinkje gewoon niet uit!

Wie weet een oplossing?

weet je ook zeker dat je na op 'ok' klikken op 'volgende' en 'toepassen' hebt geklikt in het voorgaande menu?
(het dit namelijk net 1 min geleden voor mn pa gefixed, tnx voor dit topic:thumb:)

Laatst bewerkt:
Ik was het ook telefonisch aan het fixen voor familie (broer), maar die beweerde bij hoog en bij laag dat hij niet kon kiezen voor toepassen => ga toch maar even bij hem langs om het te checken.
Bedankt voor je reactie

Tools > Email-Accounts > (ingeval van MS outlook 2003, kies 'View or change existing e-mail accounts >) dubbelklik op jouw email > More Settings > Vink 'verificatie voor uitgaande mail vereist' weg > klik op OK(het venster met 'More Settings' verdwijnt nu) > klik op Next > klik op Finish (hetzelfde venster waar je je email dubbel hebt aangeklikt)

(mijn outlook is engels)

:thumb: zelfde probleem en via dit topic opgelost :thumb:

vind het wel erg vreemd, mijn outlook configuratie draait al jaren zo en van de een op de andere dag is deze optie aangevinkt?!?:shocked:

hoe kan dat? is er een of andere update die dit verminkt kan hebben? ik draai op outlook 2007.

Groetjes Rich...

zelfde probleem

ik had het zelfde probleem is hierdoor opgelost alleen nu komen mijn berichten schijnbaar niet aan krijgt mailtjes dat ze onbestelbaar zijn.... iemand hier een oplossing voor???

Zul je even de foutmelding moeten plakken. Anders is het wel heel veel giswerk

staat geen nr bij alleen dit

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp: testejklaejrl;kejalrjaslkfjasljflasf
Verzonden: 4-2-2010 17:02

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'reinasmink@hotmail.com' op 4-2-2010 17:02
554 5.7.1 <reinasmink@hotmail.com>: Relay access denied

Relay access denied: je hebt waarschijnlijk de verkeerde smtp server ingesteld.

nou dat is het rare heb er zelfs over gebeld maar schijnt wel de goede smtp server te zijn dus ik wordt er moedeloos van....

En heb je je huidige verbinding ook via Online lopen? Of zit je nu toevallig op een kabelaansluiting of adsl of zo?

Je zou even met telnet kunnen testen; start/uitvoeren en dan cmd [enter] intypen.
Achter de prompt > type je dan telnet smtp.online.nl 25(enter)

En vervolgens wat hieronder in vet staat:
Code:
220 smtp.online.nl ESMTP Postfix
[B]ehlo test[/B]
250-smtp05.online.nl
250-PIPELINING
250-SIZE 15360000
250 8BITMIME
[B]mail from:<jouwmail@online.nl>[/B]
250 2.1.0 Ok
[B]rcpt to:<reinasmink@hotmail.com>[/B]
554 5.7.1 <reinasmink@hotmail.com>: Relay access denied
Deze 554 code krijg je onder meer als jouw IP adres niet in hetzelfde bereik zit als die van online.nl. Dus bijvoorbeeld je ADSL is van KPN, maar je probeert via online te mailen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan