• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

text in grafiek

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik wil in Excel een grafiek maken, waarbij een tijd (X) en een hoogte (Y) tegen elkaar wordt uitgezet. Het is de bedoeling dat in de grafiek bij elke piek/dal een waarde wordt weergegeven van de hoogte, en daarbij een opmerking.
De grafiek is geen probleem, weergeven van de waarde Y ook niet, maar de text… dat lukt niet. Ik wil bij elke y-waarde een opmerking kunnen maken, die (als het even kan) in een hoek van 90º staat, zodat de text niet over de gegevensreeks in de grafiek valt. Kan dat? Kan ik die text als waarde gebruiken ofzo?

Ik gebruik momenteel Office 2000 (ja, ik weet het….) :(

Ik wil in Excel een grafiek maken, waarbij een tijd (X) en een hoogte (Y) tegen elkaar wordt uitgezet. Het is de bedoeling dat in de grafiek bij elke piek/dal een waarde wordt weergegeven van de hoogte, en daarbij een opmerking.
De grafiek is geen probleem, weergeven van de waarde Y ook niet, maar de text… dat lukt niet. Ik wil bij elke y-waarde een opmerking kunnen maken, die (als het even kan) in een hoek van 90º staat, zodat de text niet over de gegevensreeks in de grafiek valt. Kan dat? Kan ik die text als waarde gebruiken ofzo?

Ik gebruik momenteel Office 2000 (ja, ik weet het….) :(

Bedoel je een optie binnen een grafiek of wil je zelf tekstvakken bijvoegen die flexibel ingevuld kunnen worden?

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Nou, liefst een optie binnen de grafiek. Text als soort van 2e Y-waarde zeg maar, of text als aanvulling op de Y-waarde

Zelf tekstvakken invoeren is natuurlijk niet zo moeilijk, dat kan je gewoon een textvak uit de werkset "tekenen" bovenop de grafiek plakken met een transparante achtergrond, of heb je een beter idee?

Het moet er ongeveer zo uit komen te zien als in deze bijlage

Bijlagen

• Nieuwe afbeelding.JPG
    Nieuwe afbeelding.JPG
    54,4 KB · Weergaven: 142
Laatst bewerkt:
okee, ik kan het hier niet proberen (netwerk, geen rechten), maar ik zal er eens mee aan het knutselen.

edit: YES, het werkt! Bedankt.
Geweldig toolje. Waarom zit dat niet standaard in Excel?

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan