twee javascript.

Status
Niet open voor verdere reacties.

willem008

Gebruiker
Lid geworden
28 sep 2007
goede dag.
ik heb in mijn site een bewegende banner met javascript. in de pagina hekwerken heb ik ook een dia show ook met javascript. als ik nou ook die javascript van die banner erin zet werken ze geen van twee dus ik heb maar even allen de diashow erin gezet,waar kan het probleem zitten , soms de plaats waar ik hem neerzet

www.wlvdmeer-montage.nl

vervang eens <script> door <script type="text/javascript">
En kijk ook eens of er zeker geen functies met dezelfde naam in zitten...

nou heb het geprobeert maar werkt nog steeds niet , heb het trouwens wel verkeert gezegd als ik de twee scripts in de pagina zet werkt de banner wel maar de dia show werkt niet ,haal ik de banner script weg werk de dia show

Willem..

Het kan zijn dat de beide javascript overeenkomende variabelen gebruiken. Waardoor de boel in de war raakt.

Post beide scripts eens en dan kunnen we kijken.

Beide functies zetten waarschijnlijk de onload property op window (dus geven aan wat voor functie aan te roepen wanneer het window geladen is)

In het script dat je nu gebruikt heb je bijvoorbeeld:

PHP:
window.onload=dotransition

Een ander script zal ook een dergelijke declaratie hebben. Om beide scripts te laten werken zul je de declaratie van onload dus moeten combineren. Je kunt deze immers maar een keer declareren.

Op deze manier kan je meerdere functies aan laten roepen op het moment dat de window geladen is:

PHP:
window.onload=function(){ dotransition();anderefunctie(); }

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan