Kabel..

Status
Niet open voor verdere reacties.

guidonline

Gebruiker
Lid geworden
7 nov 2007
hallo,

Wij willen graag kabel laten aansluiten (kabel dus laten aanleggen) en ben nu benieuwd wat dat ongeveer gaat kosten...

Dan ben ik benieuwt hoe snel mogelijk is..

heb nu 8 mbit en wil eigelijk wel over de 24 mbit (als dat mogelijk is!
Een hoge upload speed vind ik ook belangrijk..

Maar nu zag ik bij casema het volgende: 16.000 kbit down
en 3000 kbit up...

Hoeveel mbit en kb/s per second is dit?

Ik hoop dat jullie me met deze vragen kunnen helpen..

Guido

Hoi,

Vraagje je hebt dus geen kabelaansluiting in huis?

Modag

Max 1500 Kb/s down, maar feitelijk ergens tussen de 600 en 1000 Kb/s is meer aannemelijk.

Max 1500 Kb/s down, maar feitelijk ergens tussen de 600 en 1000 Kb/s is meer aannemelijk.

Dat is betrekkelijk, ik heb zelf Casema (Ziggo) 12Mbit en haal daadwerkelijke toch echt wel de 1500KB/s downloadsnelheid hoor!

nee modag heb nog geen kabel aansluiting thuis...

hmm heb nu 836 kb p/s via de telefoonlijn en wil zekker de max snelheid zowel down als up..

Welke abbonement/provider raden jullie dan aan?

Bijna iedereen bij ons in de straat heeft internet via de tel. lijn dus veel snelheids verlies zal er dan denk ik niet zijn...

Laatst bewerkt:
Dat is betrekkelijk, ik heb zelf Casema (Ziggo) 12Mbit en haal daadwerkelijke toch echt wel de 1500KB/s downloadsnelheid hoor!

Oke das heerlijk snel en dan te bedenken dat 24 mbit ook mogelijk zou moeten zijn...

Jippie...

277018885.png

Met 12Mbit Casema/Ziggo abonnement

Wellicht meet je met een internettool i.p.v. met een door je provider beschikbaar gesteld adres waar je pakketjes kunt downloaden om de snelheid te testen? 12Mbit bruto betekent namelijk max. 9600/8 netto en das 1200 Kb/s. Die 1200 Kb/s zijn echt het 100% maximale wat je met 12Mbit kunt halen volgens de algemeen geldende vuistregel netto snelheid = (bruto snelheid - 20%) / 8.

Als dus iemand boven die vuistregel uitkomt qua snelheid, dan zou dat onder de meest theoretische omstandigheden kunnen:
- de persoon woont niet nabij de centrale maar bij wijze van spreken ín de centrale,
- verlies van snelheid door alle andere omstandigheden zijn nihil.

Bovenstaande is echt puur theoretisch en zal wellicht door minder dan 0,01 procent van de gebruikers worden gehaald.

Laatst bewerkt:
Wellicht meet je met een internettool i.p.v. met een door je provider beschikbaar gesteld adres waar je pakketjes kunt downloaden om de snelheid te testen? 12Mbit bruto betekent namelijk max. 9600/8 netto en das 1200 Kb/s. Die 1200 Kb/s zijn echt het 100% maximale wat je met 12Mbit kunt halen volgens de algemeen geldende vuistregel netto snelheid = (bruto snelheid - 20%) / 8.

Als dus iemand boven die vuistregel uitkomt qua snelheid, dan zou dat onder de meest theoretische omstandigheden kunnen:
- de persoon woont niet nabij de centrale maar bij wijze van spreken ín de centrale,
- verlies van snelheid door alle andere omstandigheden zijn nihil.

Bovenstaande is echt puur theoretisch en zal wellicht door minder dan 0,01 procent van de gebruikers worden gehaald.

Dus een abbo van 24 mbit van de kabelkan ik schudden?
Waarom bieden ze zoon pakket dan aan...

Hoi,

Dat zou best eens prijzig kunnen zijn die aanleg. zou ik als ik jouw was even navragen bij de kabelprovider.

Modag

Dus een abbo van 24 mbit van de kabelkan ik schudden?
Waarom bieden ze zoon pakket dan aan...

Omdat alle providers nu eenmaal hetzelfde werken als alle autofabrikanten, weet je één auto te noemen die net zoveel verbruikt als de fabrikant opgeeft in de folder? Nee dus, althans ik ken er geen. Als ze bestaan, noem er één en ik ga hem halen.

MrMusic zou theoretisch door allerlei gunstige omstandigheden in de positie kunnen verkeren die de uitzondering bevestigen, maar eerlijk gezegd denk ik (en zijn posting met plaatje bevestigt dat wel een beetje), dat de meetmethode niet objectief / correct is.

Laatst bewerkt:
Zal wel rond de 1500 euro gaan kosten...

Heb het er voor over...:love: internet speed..

Hoi,

Dat zou best eens prijzig kunnen zijn die aanleg. zou ik als ik jouw was even navragen bij de kabelprovider.

Modag

Omdat alle providers nu eenmaal hetzelfde werken als alle autofabrikanten, weet je één auto te noemen die net zoveel verbruikt als de fabrikant opgeeft in de folder? Nee dus, althans ik ken er geen. Als ze bestaan, noem er één en ik ga hem halen.

MrMusic zou theoretisch door allerlei gunstige omstandigheden in de positie kunnen verkeren die de uitzondering bevestigen, maar eerlijk gezegd denk ik (en zijn posting met plaatje bevestigt dat wel een beetje), dat de meetmethode niet objectief / correct is.

Misschien overtuigt dit je beter:

Terwijl er nog 3 andere PC's in huis aan het internetten zijn...

Hoi,

Nu weet ik niet of die snelheden niet gehaald kunnen worden met een adsl aansluiting misschien weten die de andere heren dat.
Zou dat anders geen optie voor je zijn.
Modag

Laatst bewerkt:
Er zit inderdaad een aanzienlijk verschil tussen de NETTO haalbare ADSL snelheden en KABEL snelheden. ADSL is veel meer afhankelijk van de afstand naar de telefooncentrale, daar heeft KABEL geen last van!

Misschien overtuigt dit je beter:

Terwijl er nog 3 andere PC's in huis aan het internetten zijn...

Jazeker, absoluut! Dat zijn de files die een betrouwbare snelheid weergeven. Je mag jezelf rekenen tot de absolute minderheid in Nederland die dergelijke snelheden haalt met een abbo zoals je aangaf.

Jazeker, absoluut! Dat zijn de files die een betrouwbare snelheid weergeven. Je mag jezelf rekenen tot de absolute minderheid in Nederland die dergelijke snelheden haalt met een abbo zoals je aangaf.

Maar meestal ligt bij KABEL internet de netto snelheid heel dicht bij de aangeboden snelheid, dit in tegenstelling tot ADSL

Klopt, maar ook de kabelexploitanten vertonen soms "boevengedrag" en hebben de wijkkasten in vele gevallen nog lang niet aangepast aan de capaciteit die ze zouden moeten hebben als in één en dezelfde straat meer mensen hen als ISP gebruiken dan waarop de capaciteit van de wijkkast is gebaseerd. Hoe groter (dichtbevolkter / belangrijker) de stad, hoe beter dit geregeld was / is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan