Directe shutdown na korte piep (!?)

Status
Niet open voor verdere reacties.

ssteenstraten

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 mei 2008
Hallo allemaal,

Ik heb een probleem met mijn 3 jaar oude Dell Inspiron 9300. Het is me nu voor de tweede keer gebeurt dat de laptop na het laten horen van een korte piep direct afsluit (power off). Ik draai op het moment ESET Smart Security en de resident van Spybot (Teatimer). Tevens draai ik af en toe Ad-Aware 2008 en Spybot Search & Destroy. Een ironisch detail is dat mijn laptop normaal gesproken ERG traag afsluit (5 minuten) :confused:.

Heeft iemand een idee wat dit zou kunnen zijn, want ik weet het echt niet meer.

Alvast bedankt,

Sander

Als je pc snel afsluit na een piep kan je dnek ik de virus niet verwijderen..;) doe het met behulp van een windows cd. Booten je pc formateren en opnieuw instaleren..;)

Als je pc snel afsluit na een piep kan je dnek ik de virus niet verwijderen..;) doe het met behulp van een windows cd. Booten je pc formateren en opnieuw instaleren..;)

das wel een heel rigoreuze oplossing

@ts:heb jij vermoeden dat het een virus oid is?

ook wel eens aan je themperaturen gedacht?
of een geheugenfout?

das wel een heel rigoreuze oplossing

@ts:heb jij vermoeden dat het een virus oid is?

ook wel eens aan je themperaturen gedacht?
of een geheugenfout?

ik heb inderdaad het vermoeden dat het een virus is, vooral om dat je die piep hoort. ik heb zelf ook dit probleem gehad. het is me niet gelukt om me pc te makne. heb geformateerd

Haal het geheugen er eens uit en plaats het opnieuw.
Heb je meerdere geheugenreepjes, haal dan alle er eens uit op één na en probeer het dan nog eens. Doe dit met alle reepjes.

is het niet gewoon de batterij die leeg is? :P
het klinkt misschien stom maar wie weet... het is een laptop en bij mij piept hij ook wel eens als hij plat is en valt hij uit

maar ja het is nog wachten op de TS hé want veel response heb ik nog niet gezien :D

Hallo allemaal,

Interessant om te zien dat deze discussie is ontstaan naar aanleiding van een vraag of een piepende laptop :p.

Ik heb mijn bios geupdate en de piep wordt nu in ieder geval niet gevolgd door een harde shutdown (alhoewel dat ook kan komen doordat ik heb uitgevinkt dat ie niet moet rebooten na een error). De piep is er echetr nog steeds.

Ik weet niet hoe het komt, maar na het updaten lijkt het of mijn laptop stiller is en minder snel opwarmt. Zijn er nog iedeeen over die piep (gevolgd door niets)?

Alvast bedankt,

Sander

ja het zou goed kunnen dat je na een biosupdate je laptop beter hebt doen werken en stiller is...
ik heb toch ook al zoiets gemerkt.

Maar wat voor piep is dat dan? zoiets als wanneer je 5 keer op je plaktoetsen drukt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan