Eigen soort proxy

Status
Niet open voor verdere reacties.

Louren

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2008
Hallo allemaal,

Bij mij op school hebben ze toegang tot bepaalde site's geblokkeerd (en JA ze blokkeren er echt te veel). Nou wil ik toch vanaf school deze site's kunnen bezoeken. Hoe kan ik dat het beste oplossen?

Ik heb uiteraard al aan een webproxy gedacht, zelf een gemaakt ook, maar dit is toch enigszins beperkt (Javascript werkt bijvoorbeeld heel minimaal, om het over AJAX nog maar niet te hebben).

Nu denk ik nog aan de mogelijkheid om een Linux VNC servertje te starten met alleen een webbrowser geïnstalleerd (daarbij wil ik dan gebruik maken van VMware). Maar het probleem van VNC is, dat dit over het internet aan de trage kant is. Zeker omdat mijn upload niet heel snel is en bovendien is ons schoolnetwerk vrij groot en daardoor (helaas) af en toe erg traag.

Zijn er nog andere oplossingen mogelijk? Het lijkt mij mooi om een soort proxyserver te gebruiken, maar het probleem is dat ik de proxy-instellingen niet kan wijzigen op school (zeer beperkte gebruiker uiteraard :confused: ben ik het wel mee eens overigens)

De gebruikte computers op school zijn Windows XP Pro (zoals ik al zij met zeer beperkte bevoegdheden). Thuis gebruik ik ook een Windows XP Pro, hier uiteraard met Administrator-rechten.

Laatst bewerkt:
Ik denk niet dat dit de plaats is om je school probleem op te lossen.
Die sites zijn niet zomaar gesloten.
Waarom ga je niet naar de netwerk beheerder en vraagt of hij hier iets aan wil doen.

Ik denk niet dat dit de plaats is om je school probleem op te lossen.
Die sites zijn niet zomaar gesloten.
Waarom ga je niet naar de netwerk beheerder en vraagt of hij hier iets aan wil doen.

Zo'n soort reactie had ik inderdaad al verwacht ;) het probleem is.. op school gebruiken ze een filter dat heel streng is. Daardoor is het mogelijk om sites die niet verboden zouden hoeven zijn toch niet te bezoeken (bijvoorbeeld omdat er een verboden woord staat).

En zelfs al gold bovenstaande niet.. dan zou het toch mijn probleem zijn dat ik verkeerde sites bezoek? :)

Edit: het gaat hier dus niet om illegale praktijken

Laatst bewerkt:
Als je problemen hebt met de, in jouw ogen, te strenge beveiliging, dan mag je dat neer gaan leggen bij de systeem/netwerkbeheerder.

Hij/zij is degene die dit probleem voor je op kan lossen, niet wij.

nee het is niet jouw probleem dat jij verkeerde sites bezoekt.
dat soort sites moet je thuis bezoeken.
op school zul jij je aan de regels van school moeten houden......
daar gelden regels....net zoals dit forum ook regels heeft.

Zo'n soort reactie had ik inderdaad al verwacht ;) het probleem is.. op school gebruiken ze een filter dat heel streng is. Daardoor is het mogelijk om sites die niet verboden zouden hoeven zijn toch niet te bezoeken (bijvoorbeeld omdat er een verboden woord staat).

En zelfs al gold bovenstaande niet.. dan zou het toch mijn probleem zijn dat ik verkeerde sites bezoek? :)

Edit: het gaat hier dus niet om illegale praktijken

Beveiligings beleid en gebruiksbeleid bij jou op school heeft dat zo bepaald.
Daarnaast is het een verbinding van school en niet van jou dus het is het recht van school om daarop bepaalde diensten te leveren maar ook om bepaalde diensten af te schermen.

Als jij daar niet via de juiste kanalen (lees systeembeheer) verandering in probeerd te brengen door zelf deze beveiliging te omzeilen zorg jij voor een beveiligings lek wat heel makkelijk onder "computervredebreuk" valt waardoor jij wettelijk aansprakelijk bent te stellen voor eventueel geleden schade en de kosten kunnen op jou of je ouders verhaald worden. En ja men kan genoeg kosten verzinnen.
Daarnaast vermoed ik dat bij jou op school wel 1 of ander regelement is waarin staat dat dat niet mag waardoor je met gemak van school gegooit kan worden.

Dus Ja het zijn wel illegale praktijken

Beveiligings beleid en gebruiksbeleid bij jou op school heeft dat zo bepaald.
Daarnaast is het een verbinding van school en niet van jou dus het is het recht van school om daarop bepaalde diensten te leveren maar ook om bepaalde diensten af te schermen.

Als jij daar niet via de juiste kanalen (lees systeembeheer) verandering in probeerd (dat schrijf je met een T ;) )te brengen door zelf deze beveiliging te omzeilen zorg jij voor een beveiligings lek wat heel makkelijk onder "computervredebreuk" valt waardoor jij wettelijk aansprakelijk bent te stellen voor eventueel geleden schade en de kosten kunnen op jou of je ouders verhaald worden. En ja men kan genoeg kosten verzinnen.
Daarnaast vermoed ik dat bij jou op school wel 1 of ander regelement (het is reglement) is waarin staat dat dat niet mag waardoor je met gemak van school gegooit (Is toch echt met een D) kan worden.

Dus Ja het zijn wel illegale praktijken
Ik ben het eens met wat jij zegt, ze mogen bepaalde websites blokkeren.. Maar zoals hierboven al gezegd: er word gefilterd op woorden, iets wat erg zwak is.
Bijvoorbeeld: als er op een site uitgelegd wordt wat een hacker is, wordt hij gefilterd. Terwijl er niets fout is aan uitleggen wat een hacker is.

Bovendien moet ik zeggen dat je zwaar overdrijft..
Reglement waardoor ik van school gegooid kan worden: met betrekking tot internet is er geen reglement (echt niet!), en als het er al was moest er wel iets heel ergs gebeuren wil er iemand van school gestuurd worden (ik kan je garanderen dat er veel ergere dingen zijn gebeurd).

Ook met betrekking tot kosten: Ze kunnen vast kosten verzinnen, namelijk het draaiende houden van de servers (dat kost immers stroom).. Maar die kosten ontstaan niet door mij, en worden zeker niet verergerd doordat ik op welke wijze dan ook de beveiliging probeer te omzeilen.

En nu weer ontopic.. Het antwoord op bovenstaande vraag :thumb:

En omdat je al alle adviezen hebt gehad van ons en er eigenlijk niks meer toetevoegen is ga ik deze sluiten.

Dit om te voorkomen dat er op ons forum iets gaat gebeuren wat wij niet zouden willen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan