Nieuwe PC ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

rambo6

Gebruiker
Lid geworden
8 aug 2007
Hi,

Ik heb een nieuwe PC samengesteld, zeg maar als ik nog iets moet veranderen :thumb:

Moederbord : ASUS P5K/EPU
Processor : Intel Core 2 Quad Q6600 2.4 Ghz
Videokaart : Asus EN8800GTX/HTDP
Geheugen : Corsair 2x 1GB, 2048 MB
Behuizing : Coolermaster 690
HDD : Western Digital 500GB

En als klapper : Windows Vista Ultimate :evil:

Goed of nog iets aan doen ? :)

Groet,Alex

dvd brander....
beeldscherm...
toetsenbord...
muis....
speakers.....

of heb je dat allemaal nog.

Vooral voor gamen,

dan vind ik je videokaart wel goed genoeg hoor;) ik denk dat je pc compleet is.

1. Vista Ultimate heb je natuurlijk niet nodig, Home Premium is ruim voldoende voor jou.
2. Ik zou de Q6600 vervangen door de E8400. Die is hoger geklokt en dus sneller in games, omdat games op dit moment bij lange na niet optimaal gebruik maken van 4 cores.
3. Ik zou ook geen 8800 GTX halen, tenzij hij goedkoper dan 200 euro is. Een 8800 GT geeft de meeste bang for buck.

1. Vista Ultimate heb je natuurlijk niet nodig, Home Premium is ruim voldoende voor jou.
2. Ik zou de Q6600 vervangen door de E8400. Die is hoger geklokt en dus sneller in games, omdat games op dit moment bij lange na niet optimaal gebruik maken van 4 cores.
3. Ik zou ook geen 8800 GTX halen, tenzij hij goedkoper dan 200 euro is. Een 8800 GT geeft de meeste bang for buck.

Ok, ik wil wel graag Ultimate, daarin zitten wat game functies hoorde ik ?
maargoed, ik wil wel ultimate, dat is 1 :P de Q6600 zit in het pakket. kan ik niks aan doen, en je hebt gelijk, ik kan denk ik beter een 8800GT nemen, zit een mooi prijsverschil aan vast :thumb:

Edit ; Deze video kaart dan maar ? http://www.alternate.nl/html/builde...L2&source=builder/listingFrame&source2=needed

ik zou 3 gb mbram doen, want vista ultimate slurpt geheugen als bier

en die quadcore is niet nodig joh, die E8400 is sneller

8800gt is goed, maar het geld wat je er mee bespaard van de quadcore niet te doen
daar kan je weer een 9800gt van kopen?

en vista zou ik zowiezo niet doen, al je spellen gaan er langzamer van, beter zou ik gewoon xp doen, en vista een keertje downlaoden

8800gt is goed, maar het geld wat je er mee bespaard van de quadcore niet te doen

en vista zou ik zowiezo niet doen, al je spellen gaan er langzamer van, beter zou ik gewoon xp doen, en vista een keertje downlaoden

Vista is prima voor games (met DirectX 10 als bijkomstig voordeel). So what als je spelletje met 70 ipv 72 fps gaat? Dat merk je totaal niet.

rambo6, dat is onzin dat Ultimate meer geschikt is dan Home Premium. Weet je hoeveel duurder Ultimate is? Dat is geld over de balk smijten.

Ik zou gewoon nu een 8800 GT halen, voldoet nu prima en tegen de tijd dat je wat snellers nodig hebt, kun je mooi van het bespaarde geld gebruik maken.

Ik zou trouwens ook geen Asus 8800 GT halen, maar een MSI: http://www.alternate.nl/html/productDetails.html?artno=JBXNL1

Deze is 40 euro goedkoper, en ook nog eens standaard overgeklokt, dus sneller.

Hm.. ik wel graag een Quad Qore hebben, want de games die er nu aankomen die gaan behoorlijk wat gebruiken, en dan hoef ik de komende 5 a 10 jaar geen nieuwe PC meer te kopen :thumb: en wat raden jullie mij aan, Vista Ultimate *ILEGAAL* of Vista Ultimate *LEGAAL* ?

Hm.. ik wel graag een Quad Qore hebben, want de games die er nu aankomen die gaan behoorlijk wat gebruiken, en dan hoef ik de komende 5 a 10 jaar geen nieuwe PC meer te kopen :thumb: en wat raden jullie mij aan, Vista Ultimate *ILEGAAL* of Vista Ultimate *LEGAAL* ?

Wees maar lekker eigenwijs, en haal toch lekker een Q6600 :thumb:
Tegen de tijd dat quadcores effectief zijn, is de Q6600 alweer veel te verouderd om fatsoenlijk mee te komen.

Ga ook maar lekker Vista Ultimate halen, betaal maar lekker 50 euro meer zonder dat je er iets voor terugkrijgt.

denk je dat nou werkelijk dat je over 10 jaar geen pc hoeft te kopen, nu op dit moment zijn quad core de bestes, maar over 2 jaar heb je misschien weer 8 cores of meer, en ben jij niets meer met je quadcore overigens is de kloksnelheid van die quadcores ook niet super

ik zou xp legaal doen en vista ultimate illegaal aangezien je dit een aantal honderden euros scheelt

1 gb extra intern geheugen zei ik net ook al maar moet je zeker doen

denk je dat nou werkelijk dat je over 10 jaar geen pc hoeft te kopen, nu op dit moment zijn quad core de bestes, maar over 2 jaar heb je misschien weer 8 cores of meer, en ben jij niets meer met je quadcore overigens is de kloksnelheid van die quadcores ook niet super

ik zou xp legaal doen en vista ultimate illegaal aangezien je dit een aantal honderden euros scheelt

1 gb extra intern geheugen zei ik net ook al maar moet je zeker doen

Ok, ik begrijp het ; ik neem toch echt een Quad Core, en de videokaart van MSI, dan heb ik nog 2 GB hier liggen, en dan koop ik nog 2 GB erbij, dan heb ik 4GB dat is toch mooi :p Quad Qore, is toch beter, of niet soms ? en dan jat ik Vista Ultimate wel van het internet :thumb:

xp en vista kunnem maar 3gb intern aan, houdt daar even rekening mee

dan alsnog moet je 4gb nemen 2*2gb modules in dual channel dat werkt toch echt ff iets sneller als 1 balkje van 2 gb of 3 balkjes van 1gb:evil:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan