Trage games, na lang aanstaan pc.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Elite1337

Gebruiker
Lid geworden
2 jun 2008
Beste lezer,

Als mijn pc een poosje aanstaat, en als ik dan een game opstart gaat hij erg traag. Dit is bij hele oude en hele nieuwe games.
Na het opnieuw opstarten doet hij het weer gewoon goed!
Ik heb een snel systeem dus daar moet het niet aan liggen.Overzicht van pc:

E6320
XFX 8600 GTS XXX
2 GB 667 mhz
350 watt voeding
500 GB SATA2 harddisk

Dingen die ik al heb gechecked:
-Memtest
-temperaturen
-Bij processen de zware dingen uitzetten
-Bios resetten
-Pc opnieuw installeren/formatteren
-Videokaart driver opnieuw installeren
-

Kan het misschien aan mijn voeding liggen, dat hij verkeerde voltages uitgeeft? Aangezien deze 2 jaar oud is en geen goed merk. Hij is namelijk uit mijn vorige pc.

Ik ben een ICT-er dus met lastige vragen kan ik die waarschijnlijk beantwoorden.

Alvast bedankt voor de reactie.

Een 350 Watt voeding is nogal mager voor een zo'n videokaart + cpu, dat verklaart waarschijnlijk ook waarom de pc traag gaat werken omdat alle componenten meer elektriciteit vereisen en de voeding daardoor erg warm kan worden. Ik zou proberen een andere voeding te installeren kijken of dat werkt.

Bedankt voor de reactie.

Ik heb hier nog 1 voeding van 350 watt alleen om te testen, en dat is ook nog een sweex.

Ik ga het even testen.

Dit komt door een Slechte voeding!!!
die voeding is slecht , Sweex is een B merk!
en je MOET een A merk hebben van minimaal 450 watt voor z'n videokaart
bij 500 watt zit je goed...

Zoals ik al vermoedde :rolleyes:, trust is wel erger hoor! :P (over slechte merken gesproken) die gasten kunnen nog niet eens fatsoenlijke muizen inelkaar draaien.

Ik heb nu geen Voeding van Sweex!!
Ik heb nu (ook van *** merk) andere voeding, maar ik heb een voeding voor te testen extra van sweex die ik niet gebruik.,..:p

Weten jullie zeker dat het voeding is? , was voorheen nooit zo.

en je MOET een A merk hebben van minimaal 450 watt voor z'n videokaart
Owja?
Als je maar genoeg power hebt, of dat nu van een A of B of C merkt komt maakt niet uit.
Wel is het zo dat de werkelijke stroom die je hebt van een A merk dichter bij het "stickertje" zit.

Bedankt voor alle antwoorden zo ver.

Ik heb dan nog iets, als ik game na het opstarten blijft mijn game wel gewoon snel!
Dus tijdens het gamen zou mijn voeding dan toch ook erg warm moeten worden en het spel traag moeten maken?

Alvast bedankt!

Een processor kan terugklokken als 'ie te warm wordt al gebeurt dat volgens mij nog weinig tegenwoordig.

Hoe je ook keert of draait, 350 watt is voor jouw kaart net onder de waarde die XFX als minimum opgeeft.

Aanbevolen he :). voor het geval er nog meer zaken in je kast hangen die veel stroom trekken.

Verrek, ik heb steeds de 6 als 8 gelezen, tja dat verandert idd. de situatie. Toch maar eens een nieuwe bril aanschaffen.... ;)

Verrek, ik heb steeds de 6 als 8 gelezen, tja dat verandert idd. de situatie. Toch maar eens een nieuwe bril aanschaffen.... ;)

achja die 8600GTS is wel een XXX serie dus zal wel wat meer slurpen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan