welkomstscherm niet weg te krigen!

Status
Niet open voor verdere reacties.

XANDY

Gebruiker
Lid geworden
28 mrt 2005
Vroeger bij opstarten, direkt buroblad,enkel bij wakker worden uit slaapstand kreeg ik welkomstscherm. Nu bij opstart steeds welk.scherm, en ik geraak er niet uit! Als ik op mijn naam of foto druk zegt hij "uw persoonlijke instellingen worden geladen" en daarna "u wordt afgemeld"! Ik heb NOOIT een WACHTWOORD ingegeven. bij CTRL ALT DEL vraagt hij dus wachtw, ik druk ok zonder iets in te typen en kom terug bij welkscherm. Ook in veilige modus direkt welkscherm. Heb laptop Aceraspire13621MI, WI XP
Weet iemand raad? Dank bij voorbaat.

Dit is een nogal veel voorkomend probleem wat wordt veroorzaakt door de Trojan Blazefind.
Deze wijzigt in het register een sleutel die verwijst naar het bestand USERINIT.EXE in het bestand WSAUPDATER.EXE.
Dat bestand wordt echter door Ad-aware verwijdert, waardoor je niet meer kunt inloggen.
Om dit probleem op te lossen dien je het volgende te doen:

Lees verder op: http://home.tiscali.nl/fredscorner/Oplossingen.htm
Een betere tip heb ik op dit moment niet.

Heb zelf geen windows cd,daarom naar mijn compuwinkel geweest.Daar hebben ze recovery geprobeerd, zoals in jouw link stond uitgelegd,...tevergeefs! Dus waarschijnlijk toch nog een andere oorzaak? Momenteel wordt mijn harde schijf gekopieerd en daarna kan ik met een schone lei beginnen! Alleen frustrerend dat ik niet ben te weten gekomen hoe ik het eventueel had kunnen voorkomen. Men raad mij af om AVG (gratise versie) nog langer te gebruiken, blijkbaar toch niet waterdicht. Heb wel een paar weken voordat probleem ontstond een aantal keer een site bezocht met programma's in beta versie...

Groetjes

Heb zelf geen windows cd,daarom naar mijn compuwinkel geweest.Daar hebben ze recovery geprobeerd, zoals in jouw link stond uitgelegd,...tevergeefs! Dus waarschijnlijk toch nog een andere oorzaak? Momenteel wordt mijn harde schijf gekopieerd en daarna kan ik met een schone lei beginnen! Alleen frustrerend dat ik niet ben te weten gekomen hoe ik het eventueel had kunnen voorkomen. Men raad mij af om AVG (gratise versie) nog langer te gebruiken, blijkbaar toch niet waterdicht. Heb wel een paar weken voordat probleem ontstond een aantal keer een site bezocht met programma's in beta versie...

Groetjes

Van een gratis versie mag je niets verwachten he dat is logisch (bij windows toch ;)), je comp onderhouden is ook een zeer belangrijk ding om allerlei problemen te voorkomen, probeer CCleaner maar dat is gemakkelijk en goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan