Computer start met videokaart niet op

Status
Niet open voor verdere reacties.

frkoster

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
7 dec 2007
Hallo,

mijn computer is doodgegaan. Een nieuw moederbord van Asus hielp gelukkig. Met de onboard videokaart heb ik ook weer beeld, maar wanneer ik mijn oude videokaart (Geforce 7300) inplug wil 'ie niets meer. Soms heb ik het beginscherm van de bios nog in beeld, maar soms wil 'ie oo niet eens aan.
Volgens mij is die kaart nog wel in orde omdat het nooit problemen gaf en mijn computer de geest gaf door dat moederbord.
Iemand een idee? 'k Zou het jammer vinden om een nieuwe videokaart aan te schaffen terwijl dat misschien niet nodig is.

Specificaties:
nieuw moederbord: AsusP5GC-MX/1333
Pentium 4 3.4mH
1 gb DDRII geheugen
onboard videokaart 128 MB
Geforce 7300GS 256 mb <--- da's dus de kaart die niet zo lief doet.

Thanx voor je aandacht!

Hoi,

Ik neem aan dat je ook een schone installatie hebt gedaan?

Modag

Kan je een AGP kaart in een PCI slot zetten? Ik heb geen idee of het fysiek zou passen maar als dat zo is dan zou het kunnen dat je video kaart en je moederbord niet bijelkaar passen

Wat is je vorige type moederbord?

Ron

Hoi,

Misschien een mogelijkheid om de kaart in een andere pc te proberen.Ik weet niet waar je moederbord is aan overleden maar misschien heeft hij de videokaart wel meegenomen.

Modag

Kan je een AGP kaart in een PCI slot zetten? Ik heb geen idee of het fysiek zou passen maar als dat zo is dan zou het kunnen dat je video kaart en je moederbord niet bijelkaar passen

Wat is je vorige type moederbord?

Ron

't Is een Medioncomputer van de Aldi. Het oude moederbord viel na veel speurwerk terug te vinden bij Asus. (Ze hebben voor Medion een aparte mobo gemaakt.) We hebben een kloon van Asus zelf gekocht. Alles is verder preciés gelijk, alleen moesten wij er nu DDRII-geheugen ingooien. Maar dat kan het probleem niet zijn.

Hoi,

geen mogelijkheid om kaart ergens anders te proberen.

Modag

Ik denk hierbij aan 3 dingen.

Sommige mobo's schakelen niet de onboard videokaart uit als er een aparte kaart wordt ingestoken.
Schakel deze eerst eens handmatig uit in je bios voor dat je de andere kaart er in prikt.

Als tweede denk ik dat je voeding iets te zwak kan zijn.

Als laatste kan het ook zijn zoals al eerder is aangegeven, dat door de mobo ook je videokaart een opdonder heeft gehad.

Zo ver als ik weet, want ik bezit ook een 7300 heeft die kaart geen aansluiting nodig op de voeding, deze verkrijgt haar stroom gewoon via het pci-e slot. Wanneer hij het hiervoor heeft gedaan zal het hier denk ik niet aan liggen. |Maar probeer je onboard gpu eens via de bios uit te schakelen.

Wat is je modeltype van je pc

Te vinden in

start--> uitvoeren-->dxdiag
Dan staat er systeemmodel: "ms-7142" Ms-7142 is mijn model type

Kan ik zien wat voor slots hij heeft :P
gewoon ms-7142 intypen bij google
dan eerste

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan