• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

E-mail adressen achter elkaar krijgen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rudy1978

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2008
Berichten
9
Hallo,

ik heb een groot Excel bestand met daarin onder meer een kolom met allemaal e-mail adressen onder elkaar. Nu wil ik naar al deze adressen een mail versturen, maar ik krijg ze niet op een snelle manier achter elkaar in Word, zodat ik ze alleen maar hoef te kopieren en plakken in b.v. Outlook. Bwen ze nu 1 voor 1 aan het knippen en plakken, maar dat schiet niet bepaald op.

Weet iemand een snellere methode?

Bij voorbaat al erg bedankt!

Groeten,

Rudy
 
Hallo,

ik heb een groot Excel bestand met daarin onder meer een kolom met allemaal e-mail adressen onder elkaar. Nu wil ik naar al deze adressen een mail versturen, maar ik krijg ze niet op een snelle manier achter elkaar in Word, zodat ik ze alleen maar hoef te kopieren en plakken in b.v. Outlook. Bwen ze nu 1 voor 1 aan het knippen en plakken, maar dat schiet niet bepaald op.

Weet iemand een snellere methode?

Bij voorbaat al erg bedankt!

Groeten,

Rudy

Verzenden vanuit Excel.
Heb je hier al gekeken?

Met vriendelijke groet,


Roncancio
 
Dag Rudy,

daar heb ik code voor geschreven. Zie op mijn website, dan naar Excel gaan, dan VBA-code, dan "Cellen samenvoegen".

Wigi
 
Ik gebruik altijd de volgende macro hiervoor:

Sub GenerateMailList()
Dim UserRange As Range
Dim MyData As DataObject
Dim Maillist As String

Prompt = "Select cells for the input."
Title = "Select email adresses"

' Display the Input Box
On Error Resume Next
Set UserRange = Application.InputBox( _
Prompt:=Prompt, _
Title:=Title, _
Default:=ActiveCell.Address, _
Type:=8) 'Range selection

' Was the Input Box canceled?
If UserRange Is Nothing Then
MsgBox "Canceled."
Else
Maillist = ""
c = UserRange.Address
For Each r In Worksheets("CustomerBase").Range(c).Cells
If (Not r.EntireRow.Hidden) Then
Maillist = Maillist & r.Value & "; "
End If
Next

Set MyData = New DataObject
MyData.SetText Maillist
MyData.PutInClipboard
MsgBox "Create new email and paste (ctrl+V) in TO-line", vbInformation, "Email list is copied to clipboard"
End If
End Sub

Werking is als volgt:
1) Melding verschijnt dat je een selectie moet maken.
2) selecteer de betreffende emailadressen
3) druk op ok
Inhoud wordt naar klembord geplaatst en vervolgens kun je ze plakken in je "to" box van je mail.
 
Bedankt!!!!

echt zo erg bedankt! Het is me gelukt en scheelt me ongeveer 2 dagen werk.

Groeten,

Rudy!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan