Geheugen Error! Help

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Op me Windows krijg ik deze error zo'n 30 keer per dag
error.png

kan iemand mij helpen

Op deze site kun je een iso downloaden als je die brand op cd en van de cd opstart kun je je geheugen testen.

ja sorry dat ik de link er nog niet had bijgepost maar ik wou snel effe reageren omdat ik niet veel tijd had maar had niet direct gedacht aan een link :P

Op deze site kun je een iso downloaden als je die brand op cd en van de cd opstart kun je je geheugen testen.

ok heb dus memtest laten draaien(3 uur) maar geen dingen?
had wel een vermoede dat hij steeds overnieuw begon.

en nog steeds het probleem? help

"maar geen dingen"

Geweldige probleemomschrijving! :thumb:

Het blauwe scherm van Memtest-86 toont je alle info over wat er gaande is en wat er gevonden is. Als er geen fouten gevonden worden, dan staat er bij Errors gewoon 0. Memtest voert telkens een wisselende taak uit op stukken van je geheugen, de bovenste balk geeft de totale voortgang aan, met balkje en percentage er bij, terwijl het 2e balkje daaronder weergeeft wat de voortgang is van het onderdeel wat op dat moment draait.

Het 2e balkje zal dus telkens opnieuw lijken te beginnen maar het bovenste gaat gestaag vooruit als het goed is.

"maar geen dingen"

Geweldige probleemomschrijving! :thumb:

Het blauwe scherm van Memtest-86 toont je alle info over wat er gaande is en wat er gevonden is. Als er geen fouten gevonden worden, dan staat er bij Errors gewoon 0. Memtest voert telkens een wisselende taak uit op stukken van je geheugen, de bovenste balk geeft de totale voortgang aan, met balkje en percentage er bij, terwijl het 2e balkje daaronder weergeeft wat de voortgang is van het onderdeel wat op dat moment draait.

Het 2e balkje zal dus telkens opnieuw lijken te beginnen maar het bovenste gaat gestaag vooruit als het goed is.

;)

ik zag niets verdachts.. denk ik.. ken het programma ook niet echt :P

maar ik start op nieuw op -> boot van floppy -> go!

en lang wachten.

moet ik nog meer doen?

Laat maar rustig draaien en noteer straks even wat de resultaten waren.
Ik weet niet of je dit ook als logfile kan saven vanuit memtest zelf.

edit ---

Jouw soort errors had ik laatst ook opvallend vaak nadat ik mijn webcam software en skype had geinstalleerd.
Bij openen van willekeurige websites gewoon - tsjak - een errormelding.

Ik heb toen ook Memtest een hele middag laten draaien met als enige resultaat een kleine bijdrage aan Global Warming.
Toen heb ik een recente image teruggeplaatst van net voor deze wijziging en alles is weer stabiel.
Het kan dus ook domweg een foute dll zijn die je hier dwars zit.

Laatst bewerkt:
Laat maar rustig draaien en noteer straks even wat de resultaten waren.
Ik weet niet of je dit ook als logfile kan saven vanuit memtest zelf.

sorry kan nu niet draaien omdat het op me werk is van een werknemer..

hoelang kan het duren?
is het slim s'nachts?

Als het kan zou ik het 's nachts doen, laat dan maar lekker rammelen.
Anders zit je ook maar steeds naar dat balkje te staren. :cool:

PS heb mijn vorige bericht aangepast. Gezien?

Laatst bewerkt:
nu wel ^^,

maar ik heb nu geen terug keer moment.
en het gebeurde een aantal weken na een herinstallatie.

maar hoe haal je een log file uit iets wat niet in Windows draait?

Zoals ik zei, ik weet niet of je vanuit het programma zelf een logfile op je bootfloppy kan opslaan.
Ik verwacht van niet eigenlijk, maar als je ziet dat er bij Errors: 0 staat dan weet je ook wel voldoende denk ik. :thumb:

Ik verwacht niet dat het aan je geheugen ligt, is mijn eerste indruk.

en als ik bv 1 of meer heb hoe kan ik dan zien welke het is/zijn

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan