Nieuwe Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.

RVE NL

Gebruiker
Lid geworden
5 jun 2008
Hallo,
ik ben van plan om binnen nu en een maand een nieuwe laptop aan te schaffen voor het volgende schooljaar. De laptop gaat niet alleen gebruikt worden voor school maar ook voor games en films (blue-ray)

Must have's: zijn dus een: goede grafische kaart (absoluut geen shared geheugen),
harde schijf 200 gb niet groter (dan liever 7200RMP),
15,4'' (hoef geen 17'' wil laptop aansluiten op HD TV)

event. voorkeuren: Blue-ray (het hoeft niet persee maar als het even kan..)
Glossy scherm
Wifi N

budget is 1250 tot 1600 euro (50 euro meer kijk ik ook niet zo op..)

ps. een mac book pro zou event kunnen maar wat raden jullie aan ?

wordt lastig, maar je hebt een goed budget.

Zowel acer als asus hebben duurdere laptops van rond de 1500. maar deze waren 16 inch, dus iets te groot denk ik. Deze bestaan wel uit top componenten!

Over dat videogeheugen: tot zover ik weet maakt bijna iedere laptop gebruik van sharedmemory. Zelfs als de laptop een nvidia 8600GT chipset heeft. maar sharedmemory wordt alleen gebruikt als het nodig is, en is dus niet constant "afgepakt"van je geheugen.

Als je geen bezwaar hebt tegen dell:
kijk naar de XPS serie. Meestal gratis verzenden, en voor 1000 heb je al laptop dacht ik met blueray. tevens zijn deze aanpasbaar aan jouw eisen!

@ Raymond Bos:
Ja lijkt me een leuk ding, het enige is hij is van Acer, en dit forum even doorgelezen te hebben is dat alleen maar ellende.

@thobe76:
Ik zal eens tussen de Asus dingen kijken, Dell naja ik ga eens kijken ;)
Over dat shared geheugen ja ik dacht dat ik toch echt laats een HP laptop zag die gewoon geen shared geheugen had.. omdat bij de meeste staad 256/512 shared.. en bij die stond dat niet. maar ik ben niet zo thuis in de laptop wereld dus vandaar vraag ik het advies.

Iemand nog goeie tips ?

@ Thobe,

Je zit er naast. Vrijwel alle top modellen hebben geen shared geheugen maar dedicated geheugen.
Asus is wel een topmerk als men een laptop wil.
Het loont naar dit merk op zoek te gaan !

oja, acer is niet per se ellende hoor! die laptop die door Raymond aanbevolen werd lijtk mij een goede, en betrouwbare!

@raymond: ik haalde het idd ff door elkaar. je jhebt gelijk ja.

Laatst bewerkt:
Ok ik heb ff op dell gekeken en dan kom ik op dit ongeveer uit:
XPS M1530

PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache) bewerken
KLEUR KEUZE 2,0 megapixel camera & Tuxedo Black voor CCFL-beeldscherm bewerken
LCD-SCHERM 15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™ bewerken
BIOMETRISCHE IDENTIFICATIE Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent bewerken
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048] bewerken
HARDE SCHIJF 200 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor bewerken
GRAFISCHE KAART NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen bewerken
OPTISCH(E) STATION(S) Vast Blu-ray Disc-station (2x) met dunne laadsleuf, inclusief software bewerken
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h) bewerken

€1.542,12

ik ga nu naar de Asus zoeken, heeft iemand misschien een echte aanrader voor mij?
is dit een betere keus ? http://www.laptopshop.nl/product/52147/asus-m50sa-ak014g.html#specificaties

Laatst bewerkt:
mooie laptop hoor! alleen kunnen er kleine afwerkingsfoutjes voorkomen door dat hij waarschijnlijk compleet aangepast wordt. (heb ik zelf ervaring mee gehad), maar dit is niet zo heel erg.

kan iemand mij misschien vertellen wat het grote verschil is tussen:
Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
en
Intel® Core™2 Duo Processor T9500 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)

het is bijna €200 verschil, is dit het waard?
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 W/h)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

€120 verschil, levert dit een veel op?

Laatst bewerkt:
Laatst bewerkt:
Ok bedankt allenmaal, ik denk dat ik echt voor de dell ga, zeer nette prijs voor betere specificaties dan de Asus/Acer variant.
Ook heeft Acer niet zo'n goeie naam bij mij.

Ik laat het dus bij:
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
LCD-SCHERM 15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
BIOMETRISCHE IDENTIFICATIE Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 200 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
GRAFISCHE KAART NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S) Vast Blu-ray Disc-station (2x) met dunne laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

1.672,12 excl BTW (€1989.82)
- korting € 130 excl. BTW korting (vervalt 10 juni)
€ 10% korting! (vervalt zondag 8 juni)

------------------------------------------------------------------------------
€ 1.651,61 incl. BTW

nu nog bellen naar Dell schijnt dat je dan nog iets van korting krijgt, dus voor 1550 heb ik hopelijk een deal.
Iemand ervaring met bellen naar dell en korting?

uitstekende keuze...

Bij dell kun je (als je belt) altijd wel een gratis laptoptas erbij krijgen. Zo doe ik het namelijk altijd :D met event. kortingen heb ik geen ervaring.

Nog 1 vraag..
Veranderen de prijzen bij dell redelijk snel...
ik heb de laptop namelijk nu nog niet nodig, het is voor volgend schooljaar dus ben van plan hem binne nu en anderhalve maand te kopen.
Als ik hem over een maand koop is dat ding toch geen 100 euro goedkoper of is die kans vrij groot .. want dan koop ik hem pas over een maandje?

hier geen ervaringen mee, maar ik denk niet dat dell snel zal zakken met de prijzen

BTONOTEBOOKS.NL zou ik een kijkje gaan nemen zelf samenstellen + 800 MHZ geheugen ipv 667MHZ geheugen wat alle andere bedrijfen hebben.

Ok bedankt allenmaal, ik denk dat ik echt voor de dell ga, zeer nette prijs voor betere specificaties dan de Asus/Acer variant.
Ook heeft Acer niet zo'n goeie naam bij mij.

Ik laat het dus bij:
PROCESSOR Intel® Core™2 Duo Processor T9300 (2,50 GHz, 800 MHz FSB, 6 MB L2-cache)
LCD-SCHERM 15,4-inch WUXGA (1.920 x 1.200) TFT-breedbeeldscherm met TrueLife™
BIOMETRISCHE IDENTIFICATIE Biometrische vingerafdruklezer met ZWART accent
GEHEUGEN 4.096 MB 667 MHz Dual Channel DDR2 SDRAM [2 x 2.048]
HARDE SCHIJF 200 GB (7.200 rpm) harde schijf met Free Fall-sensor
GRAFISCHE KAART NVIDIA® GeForce™ Go 8600M GT met 256 MB toegewezen grafisch geheugen
OPTISCH(E) STATION(S) Vast Blu-ray Disc-station (2x) met dunne laadsleuf, inclusief software
HOOFDBATTERIJ 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 W/h)

1.672,12 excl BTW (€1989.82)
- korting € 130 excl. BTW korting (vervalt 10 juni)
€ 10% korting! (vervalt zondag 8 juni)

------------------------------------------------------------------------------
€ 1.651,61 incl. BTW

nu nog bellen naar Dell schijnt dat je dan nog iets van korting krijgt, dus voor 1550 heb ik hopelijk een deal.
Iemand ervaring met bellen naar dell en korting?

Dit zeker niet doen, je kan een zelfde laptop hallen met beter geheugen op Alternate.nl of op BTO notebooks.nl of op frieslandcomputers.nl

kijk dit: http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068300&showTechData=true
met 800Mhz geheugen iets betere videokaart en kost veel minder. deze heeft zelfs 2.6 ghz http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068301&showTechData=true wel zijn beiden zonder besturingsysteem.

Laatst bewerkt:
Hey bedankt dat je het zegt ik ga er gelijk naar kijken..
en aantal dingen vallen me op: scherm van de andere merken is
1680x1050 tegen 1920 x 1200 (full hd).. dit is wel jammer maar niet zo heel erg
geen blu-ray?

geen besturing systeem dat is geen probleem.. nog liever zonder dan met al die troep.
maar ik ben er nog even in aan het rondneuzen, zeker goeie tip !

ps. Je weet niet toevallig 1 met een glossy scherm, een blu-ray drive (en bij voorkeur 1920x1200)?
als je dat vind ben je the man ;)

Laatst bewerkt:
Hey bedankt dat je het zegt ik ga er gelijk naar kijken..
en aantal dingen vallen me op: scherm van de andere merken is
1680x1050 tegen 1920 x 1200 (full hd).. dit is wel jammer maar niet zo heel erg
geen blu-ray?

geen besturing systeem dat is geen probleem.. nog liever zonder dan met al die troep.
maar ik ben er nog even in aan het rondneuzen, zeker goeie tip !

Ja idd geen blu-ray maarja daar heb je ook niet zo heel veel aan in mijn ogen en kost meteen 200 meer, maar als je er geld voor over heb zou ik het zeker doen.

Ik ben ook van plan een laptop in de prijsklasse 1200 te kopen maar haal gewoon alle ''onodige'' extra's ervanaf. Je kan bijvoorbeeld die laptop van 1200 kopen met een goede tas, een aansluiting op de tv en 2 extra 9-cell baterijen omdat die heel snel(lees 1,5 uur) bij gamen op zijn, dan kom je ook op 1600 euro uit...

Je moet uiteindelijk zelf kiezen maar wat ik ook zeker zou doen is een Non-Glare stikker halen bij BTO.

Ik heb bij BTO gekeken maar daar heb je geen 15'' met 9-cell accu.
dus die valt al af..
2 baterijen is niet nodig, gamen doe ik aan de snoer, accu nodig voor school hoofdzakelijk.

Alternate is zeer mooie prijs, alleen ik had toch graag een blu-ray erin gehad en ik vind er daar geen met blu-ray erin (zie ik iets over het hoofd?)

ow en over de non glare sticker.. ja ik vind de spiegelende schermen wel flashy alleen zie ik net dat alternate juist geen spiegelende heeft :P

en is dat 1920 x 1200 zo uniek ik vind verder geen enkel scherm?
ok een aansluiting op de tv hebben ze allemaal zo te zien (heb HD-TV, dus HDMI aansluiting moet goed zijn)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan