Nieuwe Laptop kopen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wat is het vershil tussen deze: Alternate 15V125+ Extreme € 1.499,-http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068298&showTechData=true

en deze Alternate 15W26+ Extreme € 1.499,-
http://www.alternate.nl/html/product/details.html?articleId=-1068301&showTechData=true

mijn inziens zijn ze identiek ?

ow sorry voor dubbelpost foutje

In ieder geval de batterij, beetje verschillend scherm. Volgens mij is de 15w26(FL90) een echte compal dus stevig en goede kwaliteit. Die ander is een ouder model. Ik begrijp dus ook niet waarom die even duur is. Ik zou dan voor de 15w26 gaan alhouwel die ander wel een beter uiterlijk heeft in mijn ogen...

Ik heb bij BTO gekeken maar daar heb je geen 15'' met 9-cell accu.
dus die valt al af..
2 baterijen is niet nodig, gamen doe ik aan de snoer, accu nodig voor school hoofdzakelijk.

Alternate is zeer mooie prijs, alleen ik had toch graag een blu-ray erin gehad en ik vind er daar geen met blu-ray erin (zie ik iets over het hoofd?)

ow en over de non glare sticker.. ja ik vind de spiegelende schermen wel flashy alleen zie ik net dat alternate juist geen spiegelende heeft :P

en is dat 1920 x 1200 zo uniek ik vind verder geen enkel scherm?
ok een aansluiting op de tv hebben ze allemaal zo te zien (heb HD-TV, dus HDMI aansluiting moet goed zijn)

Jawel de 15w26 op BTO heeft 9cell ook heeft deze daar 1gb intel turbo memory zodat vista geen gebruik maakt van je overige 4gb. Wel mooi maar je moet wel onthouden dat je een 64bit besturingssysteem moet hebben om 4gb te kunnen gebruiken. Dus als je een laptop koopt informeer naar het besturingsystheem kom je er telaat achter moet je een extra licensie kopen om je computer optimaal te kunnen gebruiken. Bij BTO kan je vista(64bit) erbij kopen.

Ik raad je aaan vooral goed rond te kijken voordat je een laptop koopt. Het is toch veel geld.

Ik was vanmiddag bvij de mediamarkt. Daar hadden ze een HP laptop van €888. Mooi ding opzich, met vingerafdruk herkenning, en 3 gig geheugen en een t8100 cpu. De verkoper vertelde mij, dat hij na het weekend weer de gewone prijs van €999 kreeg (het was nu een actie). Dit vond ik een groot verschil, dus ik keek ff op kelkoo. En wat blijkt?!

bij 4launch was de zelfde laptop incl. verzenden €798. groot verschil. Ik weet natuurlijk dat internet geodkoper is, maar dit von ik wel opmerkelijk groot verschil. (BTW: ze hadden daar een aantal 16" acer en asus staan. De acer oogt mooi, maar was toch iets minder dan de asus, die goedkoper was!) Dus wat ik met deze post wil zeggen is: gewoon goed rondkijken voordat je iets koopt. Ik kijk ook regelmatig op dell, en het afgelopen halfjaar waren de verzendkosten bijna altijd €0!

@Thobe76
Dankjewel voor de tip, maar ik koop hem gewoon op internet altijd goedkoper maar ook omdat ik een speciaal geval wil :p .
@DeDaniel
Jij super bedankt voor je handige sites,
BTO valt echt af omdat deze bij 9cell geen HDMI poort heeft (noodzakelijk voor hd tv, x360 maar al gebruik van VGA poort)

ALTERNATE 15W26+ Extreme
Is echte krachtpatser, behalve de blu-ray ontbreekt en het scherm 1680x1050 pixels
de laptop ziet wat lelijk uit maar zeer mooie prijs €1499,- (met 2 jaar garantie)

Dell XPS M1530 (uitgebreid)
Ook krachtig, maar de video kaart heeft 256mb geheugen t.o.v. 512 bij ALTERNATE.
Het scherm is Full HD, en de laptop ziet er goed uit.
Prijskaartje is wat hoger € 1.651,61 (2 jaar garantie maar dan ook op koffievlek, laten vallen)

Het enige wat ik dus nog moet weten om mijn keuze te maken:
Hoe is de garantie bij ALTERNATE en bij Dell
Hoe lang duurt het gem. voor ik hem terug heb (ik heb school) en heeft alternate bijkomde kosten als die kapot is (dell heeft die niet.. is daardoor €200 duurder.. kan ik uitklikken)

@Thobe76
Dankjewel voor de tip, maar ik koop hem gewoon op internet altijd goedkoper maar ook omdat ik een speciaal geval wil :p .
@DeDaniel
Jij super bedankt voor je handige sites,
BTO valt echt af omdat deze bij 9cell geen HDMI poort heeft (noodzakelijk voor hd tv, x360 maar al gebruik van VGA poort)

ALTERNATE 15W26+ Extreme
Is echte krachtpatser, behalve de blu-ray ontbreekt en het scherm 1680x1050 pixels
de laptop ziet wat lelijk uit maar zeer mooie prijs €1499,- (met 2 jaar garantie)

Dell XPS M1530 (uitgebreid)
Ook krachtig, maar de video kaart heeft 256mb geheugen t.o.v. 512 bij ALTERNATE.
Het scherm is Full HD, en de laptop ziet er goed uit.
Prijskaartje is wat hoger € 1.651,61 (2 jaar garantie maar dan ook op koffievlek, laten vallen)

Het enige wat ik dus nog moet weten om mijn keuze te maken:
Hoe is de garantie bij ALTERNATE en bij Dell
Hoe lang duurt het gem. voor ik hem terug heb (ik heb school) en heeft alternate bijkomde kosten als die kapot is (dell heeft die niet.. is daardoor €200 duurder.. kan ik uitklikken)

Ik heb goede ervaring met alternate. De desktop waaraan ik nu zit is van ''alternate''. Het enige probleem wat ik had was toen ik zelf een PC in elkaar zete zijden ze na bestelling dat het niet in de Tower paste en ik dus een grotere tower kreeg(ipv Medi een maxi) nu had ik gecekt en was die tower 50 euro duurder XD dus dat was wel mooi.

Bedankt voor jullie hulp :thumb: ik heb voor de M1530 gekozen!
Vanwege: strak design, goed beeld, 3 jaar aan de deur gerantie.
kreeg deze uiteindelijk na wat korting en zeuren aan de telefoon van €1800 naar €1453,50

Heb de laptop nog niet binnen (over ongv. 2 weken.)
Wel ben ik van plan OSx86 erop te draaien hopelijk weten jullie daar ook wat van :D

Deze kan dus gesloten worden zie het MAC besturingssysteem gedeelte van dit forum om me verder te helpen (graag)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan