Reguliere expressie om vreemde tekens te verwijderen

• Onderwerp starter Onderwerp starter NOxON
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

NOxON

Gebruiker
Lid geworden
6 jun 2008
Beste mensen,

Ik heb een probleem. Namelijk het volgede: ik wil (om bestanden te indexeren) alle bestanden plus parameters in een database hebben (MySQL). Helaas moet ik het in Visual Basic doen, en loop dus tegen een probleem aan, namelijk: er zitten in sommige bestanden vreemde tekens, met comma's en andere tekens zoals ë, é, <, §, en ß.

Mijn vraag is dus. Hoe filter ik deze er uit? Ik heb nu de volgende code, waarin hij dus een mysql error geeft.:

Code:
myCommand.CommandText = "INSERT INTO files SET " _
                                            & "name = '" & dir & " ,'" _
                                            & "hash = '" & func.getMd5Hash(dir) & "'"

Bij voorbaat bedankt

- Marc

dat kan je doen via de Replace() functie:
Code:
sRetval = Replace(sInput, sReplaceWhat, sReplaceWith)
dus, je zult van tekens als ë, é, <, §, en ß de ascii value moeten opzoeken, en ze dan replacen via chr(ascii-waarde).

Succes,:thumb:

[edit] er is geloof ik niet zoiets als reg***iere expressie in vb - tenzij iemand een module/class ervoor heeft geschreven[/edit]

Laatst bewerkt:
dat kan je doen via de Replace() functie:
Code:
sRetval = Replace(sInput, sReplaceWhat, sReplaceWith)
dus, je zult van tekens als ë, é, <, §, en ß de ascii value moeten opzoeken, en ze dan replacen via chr(ascii-waarde).

Succes,:thumb:

[edit] er is geloof ik niet zoiets als reg***iere expressie in vb - tenzij iemand een module/class ervoor heeft geschreven[/edit]

Dankjewel, ik zal eens kijken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan