Vista SP1 foutcode 4C7

Status
Niet open voor verdere reacties.

pbroeckx

Gebruiker
Lid geworden
3 apr 2007
Hallo,

bij de installatie van SP1 loop ik vast, na de download, in het scherm "microsoft Softwarelicenties".

Bij - lees de licentievoorwaarden- blijft de knop VOLGENDE grijs.
Ook na het volledig doorscrollen van de tekst.

De tekst is in het venster ook niet geheel te lezen.
De enige nog overblijvende mogelijkheid is annuleren.
Hierna volgt de foutcode 4C7.

Gaarne een oplossing

Moet je daar dan niet eerst selecteren, of aanvinken dat je de voorwaarden accepteerd?

Mogelijk helpt het om de antivirus/spyware/firewall paketten tijdelijk uit te schakelen bij het installeren.

Verder zou het ook kunnen helpen om het viste thema te veranderen, naar klassiek en dan na het installeren weer op aero te zetten.

Mogelijk helpt het om de antivirus/spyware/firewall paketten tijdelijk uit te schakelen bij het installeren.

Verder zou het ook kunnen helpen om het viste thema te veranderen, naar klassiek en dan na het installeren weer op aero te zetten.

Wat ik nodig heb is een bestand waarin het fonttype segoe UI is opgenomen.

Wie kan mij daaraan helpen?

Dat valt niet mee.
Deze zijn alleen in het illegale circuit te krijgen, of met office 2007.
Bij de powerpoint viewer zijn ze ook ingesloten.
Hopelijk helpt het installeren daarvan je van je probleem af.

Laatst bewerkt:
Dat valt niet mee.
Deze zijn alleen in het illegale circuit te krijgen, of met office 2007.
Bij de powerpoint viewer zijn ze ook ingesloten.
Hopelijk helpt het installeren daarvan je van je probleem af.

Font type SegoeUI gevonden en geinstalleerd in de folder Fonts.
daarna PC opnieuw gestart.
Nu was het wel mogelijk om de acceptatieknop te bedienen en SP1 te intalleren.

Maar als je dan denkt dat je er bent heb je het mis.

Probleem:

Windows Vista valt plotseling en onverwachts uit. Het blauwe screendump scherm verschijnt en de pc start uit zichzelf weer op.

En dit herhaalt zich op onregelmatige tijden (kan "veel" tijd tussen zitten, maar ook weinig).

De laatste videodrivers van Nvidia heb ik reeds gedownload en geïnstalleerd.

Hoe nu weer verder. Wordt er onderhand wat moedeloos van.

Wie heeft de gouden oplossing.

De gouden oplossing heb ik niet, wel dit
Ik begriijp dat je sp1 niet via windows update installeerd, maar de dowload.

Via windows update wordt sp1 automatisch geintstalleerd tenzij Windows update incompatible hardware of drivers vindt, dan wordt sp1 niet aan geboden.

Als dat bij jou het geval was, dan zou ik sp1 verwijderen en kijken wat het systeem dan doet.
Ook kan het helpen om de foutcodes van de blauwe schermen te posten, desnoods maak je er een digitale foto van.

mvg leo

De gouden oplossing heb ik niet, wel dit
Ik begriijp dat je sp1 niet via windows update installeerd, maar de dowload.

Via windows update wordt sp1 automatisch geintstalleerd tenzij Windows update incompatible hardware of drivers vindt, dan wordt sp1 niet aan geboden.

Als dat bij jou het geval was, dan zou ik sp1 verwijderen en kijken wat het systeem dan doet.
Ook kan het helpen om de foutcodes van de blauwe schermen te posten, desnoods maak je er een digitale foto van.

mvg leo

Bij het proberen te verwijderen van SP1 valt kort na aanvang het systeem weer in het blauwe scherm en start dan weer op. Dit heeft zich nu 3x herhaald.

Wel heb ik o.a. alle allerlaatste drivers van mijn systeem (gebaseerd op Vista) gedownload en geïnstalleerd via het programma Drive Max 4.1.

Dus ben ik tot op de dag van vandaag met alle drivers up-to-date. Ook is alle hardware compatibel met Vista.

Ter info:

Vooral bij programma's als Registry Mechanic, wanneer een herstelpunt wordt aangemaakt en bij het toepassen van schijfopruiming wanneer de inventarisatie blijft hangen op - bestanden van geheugendump - valt het systeem uit.

Laatst bewerkt:
Oplossing

Bij het downloaden en installeren van SP1 moet er een virus kans gezien hebben om in te breken, waardoor het blauwe scherm volledig onverwachts kon verschijnen.

Probleem lijkt nu opgelost met het downloaden en installeren van het programma: Malwarebytes Anti-Malware 1.09.

Na de installatie is de snelle scanmogelijkheid van het programma gebruikt.

Zowel in de registersleutels als in de registerwaarden werd door het voormelde programma diverse infecties gevonden. De belangrijkste die meerdere malen gevonden werd was: Trojan.Zlob.

Nadat deze waren verwijderd starte het systeem normaal op en ik heb tot nu toe geen last meer gehad van het plotseling uitvallen van de PC en het verschijnen van het blauwe scherm met de mededeling: "a driver has overrun a stack-based buffer".

Mogelijk een hulp voor anderen die met eenzelfde probleem worden geconfronteerd.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan