Windows XP Bootup very very slow

Status
Niet open voor verdere reacties.

brandweerkid

Gebruiker
Lid geworden
19 mrt 2007
Ik heb net mijn nieuwe pc ontvangen, dit is hem : http://www.completer.nl/pages/page.aspx?c=configuratiedetail&cnf=7

Nu heb ik er windows xp pro opgezet, en moederbord en alles geinstalleerd vanaf die cd's

Nu wanneer ik hem aanzet, krijg ik het windows xp loading scherm ,
(met het logo en het laadbalke) en dan gaan die vakjes in het laadbalkje heeeeeeel sloom,
en ik heb een uur gewacht, en toen was hij nog niet klaar.

Me computer wil gewoon niet opstarten, iemand een idee?

Alvast hartelijk dank
Groeten,
Menno

De eerste vraag......
er stond dus niks op de harde schijf toen jij hem kocht ?

Nee totaal niks
Ik heb hem laten formateren als NTS* en dan langzaam, dus hij deed er 1 uur over om te formateren.

Nee totaal niks
Ik heb hem laten formateren als NTS* en dan langzaam, dus hij deed er 1 uur over om te formateren.
Formatteren naar NTFS neem ik aan;)
Maar, je hebt hem dus niet één keer helemaal opgestart gekregen?
En voor de duidelijkheid: Alleen Windows XP Pro en de driver's van de hardware staan erop?

Het je ook de chipset drivers van je moederbord geinstalleerd. Deze leven vaak ook een snelheidswinst op.

Kijk ook eens in het Windows logboek
Blader door de verschillende items en zoek of er rode/gele meldingen staan die mogelijk een verklaring geven. Door erop de dubbelklikken krijg je meer info.

Start--> Uitvoeren--> Type in: eventvwr en druk op OK

hoe groot is die schijf?? en het is NTFS
Volgens de specificaties 500Gb.
Ik kan alleen nog niet zien of het een sata schijf is...

Het je ook de chipset drivers van je moederbord geinstalleerd. Deze leven vaak ook een snelheidswinst op.

Kijk ook eens in het Windows logboek
Blader door de verschillende items en zoek of er rode/gele meldingen staan die mogelijk een verklaring geven. Door erop de dubbelklikken krijg je meer info.

Start--> Uitvoeren--> Type in: eventvwr en druk op OK

Hoe wil je dit zien als de computer NIET wil opstarten.

Ik heb hem gister aan de praat gekregen, Toen deed hij het gewoon, en heb ik ALLE cd's die ik erbij kreeg geinstalleerd.

Muziek, Video, Moederbord, Mediakeyset en weet ik veel wat voor ongein allemaal op dit cd's stond, in ieder geval werkte naar mijn weten alles, muziek en video en internet enzo.

Alleen toen ik hem vanmorgen weer wilde aanzetten deed hij het dus niet.

Ik heb hem gister aan de praat gekregen, Toen deed hij het gewoon, en heb ik ALLE cd's die ik erbij kreeg geinstalleerd.

Muziek, Video, Moederbord, Mediakeyset en weet ik veel wat voor ongein allemaal op dit cd's stond, in ieder geval werkte naar mijn weten alles, muziek en video en internet enzo.

Alleen toen ik hem vanmorgen weer wilde aanzetten deed hij het dus niet.

Zelf ineen gestoken: steeks ALLES goed in, je kan denken JA, maar controleer toch maar is en is hij voldoende gekoelt?

De completer heeft hem in elkaar gezet, dus als dat bedrijf het niet kan, kan ik het al helemaal niet :P

Ik ben daar nogal slecht in

Hoi !

Als je voor € 500.= een nieuwe PC koopt behoort de machine op te st6arten !

Zo niet, terug en garantie claimen.

Vooral NIET de kast open maken, want dan kan evt. garantie vervallen.

Greetz,

Harry.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan