PC start niet meer op

Status
Niet open voor verdere reacties.

thijsbroenink

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2007
Hallo allemaal,

Ik zit sinds gisteren met een vervelend probleem. Wanneer ik mijn laptop aan probeer te zetten, start die meteen weer opnieuw op. Ik krijg het Asus-logo te zien, en direct daarna wanneer de grub hoort te verschijnen, valt de PC uit, start weer op en begint het weer opnieuw.
Het gaat om een Asus laptop, waar een dualboot van Ubuntu en Vista op staat. Ik heb 't laatst opgestart in Vista, maar toen niets vreemds gedaan (internet, msn, mail, coden). Ik heb een recovery-cd van Asus, maar wanneer ik die uitvoer krijg ik de melding dat de harddisk wordt geformateerd, wat ik liever niet heb.
Het een en ander heb ik al geprobeerd. Met F8 kom ik niet meer in het opstartmenu, en in de bios kom ik ook niet. Een live-CD draaien gaat nog wel; met de Ubuntu live-cd heb ik de inhoud van m'n harddisk kunnen doorbladeren en backuppen.

Is het mogelijk om een Vista bootcd te maken, zodat ik Vista via die CD kan opstarten? Of heeft iemand een andere oplossing voor dit vervelende probleem?
Ik wacht geduldig op jullie reacties!

Met vriendelijke groeten,
Thijs Broenink

Hoi !

Gewoon opstarten van de Vista-DVD, en kiezen voor: repareren.

Mogelijk start daarna Ubuntu niet meer op, maar dat zien we dan wel weer !

Grub-loader geeft vaker dit soort problemen.
Opstartbare boot-CD kun je zelf maken: http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

Kijk ook es naar de UBCD in bovenstaande link !

Greetz,

Harry.

Laatst bewerkt:
Hallo!

Gewoon opstarten van de Vista-DVD, en kiezen voor: repareren.
Helaas heb ik die niet, ik heb alleen de recovery cd van Asus.

Grub-loader geeft vaker dit soort problemen.
Opstartbare boot-CD kun je zelf maken: http://www.schoonepc.nl/instal/bootcd.html

Kijk ook es naar de UBCD in bovenstaande link !
Bedankt, dat zal ik doen. Je hoort nog van me of het lukt :)

Edit: Helaas. VistaPE gaat niet lukken omdat ik de vista-cd niet heb. Ik probeer deze nu van een vriend te lenen zodat ik 'm kan repareren. Gaat dit zonder dataverlies?

Laatst bewerkt:
Hoi !

Uiteraard geen data-verlies bij een reparatie met de Vista-DVD !

Greetz,

Harry.

ik weet niet of het harry zelf was of iemand anders die eens de tip gaf maar je kan zelf een cd-image downloaden die je installatie-cd van vista vervangt en waarmee je vista kan repareren.

meer info vind je hier
Ikzelf heb hem ook al :thumb:

Hoi !

Dat was inderdaad Harry; zelf gebruik ik de Vista-DVd, vandaar dat ik er niet over begon.

Maar: de tip van @jelpot werkt prima, hoor !

Greetz,

Harry.

Ik weet niet eens of dit wel gaat helpen, want de grub start niet. Iig bedankt voor de reacties, ik zal het toch maar eens proberen.

je moet misschien in je bios instellen dat je Dvd-drive als eerste opgestart moet worden :thumb:

Oh sorry!
dat was ik alweer even vergeten :confused:

Misschien heeft harry nog een idee

Hoi !

Als je tijdens het Asus-logo op Del, F1 of F2 trommelt kom je echt wel in het bios, denk ik !

Niet wachten totdat de grub-loader opgestart wordt.

Greetz,

Harry.

ja ik zou het ook echt raar vinden dat je zelfs niet meer in de bios kan geraken :confused:
dat moet toch altijd lukken, niet?

Heb de PC ff weggebracht naar een DynaByte winkel. Het bleek een kapot moederbord te zijn, de harde schijf werd niet opgestart. Gelukkig viel het nog binnen de garantie :)

Heb de PC ff weggebracht naar een DynaByte winkel. Het bleek een kapot moederbord te zijn, de harde schijf werd niet opgestart. Gelukkig viel het nog binnen de garantie :)

ah moederbord kapot...
jah het was al raar dat je niet in de bios geraakte dus jah :P
ik begon dan wel al te denken aan een hardware defect maar wat er dan juist scheelt (moederbord of iets anders) heb ik geen weet van hoe je dat kan analyseren :D

---
zou je deze dan nog willen markeren als opgelost want ik denk dat deze het dan toch wel is hé :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan