geen Casema verbinding?

Status
Niet open voor verdere reacties.

madmuppet

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
5 dec 2001
Ik heb problemen met mijn internetverbinding via Casema (ziggo) op mijn Vista systeem. Problemen zijn er al langere tijd, maar de laatste dagen loopt het echt uit de hand.
Na opstarten van de pc is steeds vaker geen verbinding met het (bedraad) netwerk. Opnieuw starten helpt soms, maar vaak ook niet. Ik heb al geprobeerd om de bestaande netwerkverbinding te verwijderen en opnieuw in te stellen, zonder resultaat. Ik heb ook al de verbinding verwijderd en de netwerkkaart uit apparaatbeheer verwijderd, om beide opnieuw te installeren, ook zonder resultaat.
Iemand raadde mij aan om Ipv6 uit te schakelen om het probleem op te lossen, maar dat maakt ook niets uit. Geen verbinding. Aaarrrrggh…..!!!!
Er is niks aan de hand met de bekabeling, die is dik in orde, daar kan het dus niet aan liggen.

Ik raak zo langzamerhand knap geïrriteerd, hoe komt dit, en hoe los ik het op?

ook een firwall geinstaleerd op de pc.
zo ja loop de instellingen eens na kan dat er iets woord geblokeerd.

gisteravond een tijd zitten knutselen, zonder dat ik iets voor elkaar kreeg. Helpdesk gebeld, maar die hadden het blijkbaar druk.

Uiteindelijk maar eens op goed geluk geprobeerd om via systeemherstel de boel weer aan het werk te krijgen. Datum van 5 dagen geleden (toen het nog wel werkte) ingesteld, en zowaar... het werkt.
Het gekke is... ik heb niets gedaan. Behalve een windows-update is er niets aan het systeem gewijzigd. Ik kan me bijna niet voorstellen dat dat de oorzaak is geweest. Vreemd.... :confused:

Silverlight? Dat zou best eens kunnen ja. Ik weet het niet meer precies, maar zoiets heb ik kortgeleden wel voorbij zien komen.

Verbinding is overigens nog steeds niet optimaal. ALS er verbinding is, is die weliswaar stabliel, maar het komt nog steeds voor dat er na opstarten van de pc geen verbinding is. Wel of geen verbinding is een beetje afhankelijk waarvandaan de wind waait, want er zit compleet geen patroon in. Over het algemeen helpt het om de pc opnieuw te starten, maar dat is natuurlijk geen oplossing. Het zou gewoon moeten werken.

Ik denk niet dat het iets met Casema/Ziggo te maken heeft. Ik heb hetzelfde met Vista. Als de netwerk verbinding gemaakt wordt dan ist-ie stabiel en werkt goed. Maar soms duurt het relatief lang (1-2 minuten) voordat de verbinding gemaakt is. Soms al direct na het booten. En soms helemaal niet en dan met een reboot weer wel.

Ik gebruik ADSL van Planet, maar dat werkt verder prima op de 3 XP systemen in huis. Ik denk dat het aan Vista ligt. Binnenkort maar eens SP1 erop zetten en kijken of dat scheelt.

Kan natuurlijk ook nog de hardware zijn. Ik werk met een MSI K9N SLI Platinum bordje en de laatste drivers geinstalleerd.

Wellicht iemand bekend met het probleem?

Ron

Heb zelf met Vista geen probleem en zit ook bij Ziggo/Casema....

Je kan even naar drivers voor je netwerkkaart kijken.

Ik ben ook heel tevreden over Casema/Ziggo, maar de laatsete tijd rommelt het wat. Opmerkelijk dat ik met mijn oude XP-systeem geen problemen had. Je zou bijna Vista gaan verdenken, hoewel dat het eerste probleem zou zijn waar ik tegenaan loop. Heb het laatste half jaar nog geen seconde problemen gehad met Vista...

SP1 lost het probleem niet op, dat heb ik een tijdje geleden al geinstalleerd. Zal eens naar de drivers van mijn netwerkkaart kijken inderdaad. Het lijkt goed te werken (volgens apparaatbeheer), maar misschien helpt het om ze even te updaten.

.... even bericht van mijn avonturen....

Ik heb Ziggo gebeld (2 minuten wachttijd, dus dat viel niet tegen...) :thumb: en de helpdeskmedewerker heeft op afstand mijn modem en verbinding getest. Die bleken helemaal in orde.

Blijven er nog 2 opties over: de bekabeling en mijn netwerkkaart. Bekabeling is in orde, die ligt overal beschermd, heeft altijd goed gewerkt en kan niet beschadigd zijn geraakt. Netwerkkaart dus....
Ik heb na wat proberen de drivers opnieuw geinstalleerd, enzowaar... het werkt!

Ik heb daarbij ook nog iets opmerkelijks ontdekt: het werkt allemaal uitstekend, totdat ik de laatste versie van AVIRA antivirus installeer.:shocked: Netwerkverbinding is dan op slag weer verdwenen (en achteraf bedacht... dat is ook het moment waarop de problemen begonnen).
Ik heb het een aantal keren geprobeerd, en ja hoor.... iedere keer treedt het probleem op na installatie van AVIRA. :evil:

Ga er maar eens een mailtje aan wagen

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan