Piep Piep en verder niets meer: Moederbord naar de K*?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Trippel1

Gebruiker
Lid geworden
29 jul 2007
:(Oke ik ben dus zo'n prutser die ergens de klok heeft horen luiden maar.........

Vrijdag volledig opnieuw XP geinstalleerd, leek me wel eens goed om te doen, liep weer als een zonnetje. Nu alleen nog de firmware van Dell.

Nu had ik ook gehoord dat het verstandig is om je Chipset up to daten en je BIOS te flashen. Tijdens de BIOS flash ( na de chipset update) liep XP vast (niet een lock maar geen enkele functie werkte meer) Power off en on............

Nu is het enige wat hij nog doet: Piep Piep uit de casing en verder nada, Geen scherm geen opstart van de BIOS.

Wat is er aan de hand en kan ik dit nog oplossen (laten oplossen?)

PS: Het is een Dell Dimension 5150

- Bios batterij verwijderd en teruggeplaatst (na 15 min): geen resultaat
- cmos jumper van pin 1-2 naar pin 2-3 verplaatst. na 15 minuten jumper teruggezet: geen resultaat.

Laatst bewerkt:
LOL@DELL

Ik weet niet zeker maar ik heb ooit gehoord dat het link is om je chipset en bios te updaten

die piepjes betekenen tog wat ??
Of niet? :shocked:

Zucht.....jammer hoor. We melden hier zo vaak om niet het BIOS te gaan flashen tenzij je 100 % zeker weet wat je doet. En toch zie ik het steeds weer. Wat is de volgorde van de beepjes, dus bijvoorbeeld 1 keer kort en 2 keer lang of zo? Als je pech hebt en daar ben ik bang voor kan je moederbord bij het vuil.

Zucht.....jammer hoor. We melden hier zo vaak om niet het BIOS te gaan flashen tenzij je 100 % zeker weet wat je doet. En toch zie ik het steeds weer. Wat is de volgorde van de beepjes, dus bijvoorbeeld 1 keer kort en 2 keer lang of zo? Als je pech hebt en daar ben ik bang voor kan je moederbord bij het vuil.

het zijn 2 korte piepjes achter elkaar

van de systeem lampjes branden alleen de eerste 3 van de 4

tenzij je een gigabyte moederbord heb of een nieuwere asus bord.
deze heben een herstel optie.

Voor de piepjes kun je hier terecht :

http://bioscentral.com/

:confused: Ja oke kan handig zijn, alleen moet ik eerst achterhalen welke BIOS ik heb en hij start niet eens de BIOS op.... (Dimension 5150 pentium 4 630 , 3.00GHz 800MHZ sfb, 2mb cache) Zoek me mottig op www.dell.com en nl maar ze geven nergens vrij welk merk/type BIOS erin zit.

PS: de systeembeheerder die me had aangeraden om mijn BIOS te flashen en Chipset up te graden iig alvast een schop verkocht :mad:

PS: de systeembeheerder die me had aangeraden om mijn BIOS te flashen en Chipset up te graden iig alvast een schop verkocht :mad:

Geef hem er van mij ook maar één. Om even duidelijk te zijn. Als je geen problemen met de hardware hebt dan heeft het geen zin om in het vervolg een BIOS te flashen. Dan weet je dat weer.

Misschien heb je hier ook nog iets aan, vanaf post #10 (Lange Pier).
Je weet maar nooit. :)

Bedankt

:thumb: Idereen bedankt voor de suggesties, ga de bios vervanging zeker proberen en anders helaas een nw computer samenstellen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan