Resterende bestanden verwijderen voor Mac?!

• Onderwerp starter Onderwerp starter Kimx
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

Kimx

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2008
Ik heb Limewire bestanden op mijn Mac staan die ik niet kan verwijderen. Als ik op zoek-balkje klik rechtsboven en ik typ Limewire in, krijg ik allemaal bestanden die ik niet kan openen en dus ook niet verwijderen (wat ik wel wil). Als ik erop klik krijg ik dit te zien:

afbeelding1ya2.png

Wat moet ik doen om de bestanden te verwijderen? Ik heb gehoord van CCleaner, een site die resterende bestanden verwijdert. Deze is echter alleen voor Windows.
En moet ik voor Mac een aangepaste versie van Limewire hebben om het opnieuw te downloaden?

Alvast heel erg bedankt, jullie zouden me echt uit de brand helpen :thumb:

Draai eens Maintenance voor Leopard. Die zorgt dat je Mac netjes blijft. Even in iCal een taak aangeven wanneer hij dat moet doen en gaan met die banaan, uhh Mac. :D:D
En je moet niet klikken, maar slepen naar je prullenmand.

LaPasta

Draai eens Maintenance voor Leopard. Die zorgt dat je Mac netjes blijft. Even in iCal een taak aangeven wanneer hij dat moet doen en gaan met die banaan, uhh Mac. :D:D
En je moet niet klikken, maar slepen naar je prullenmand.

LaPasta

Klopt, maar met slepen lukt het ook niet ;)
Maar als ik dat Maintenance download, verwijdert die dan ook die Limewirebestanden? Want ik hoef alleen die eraf te hebben.

Dat zoekbalkje ziet er zo
spotlight.jpg
uit. En heet Spotlight. Typ daar Limewire in. Je ziet hier alle bestanden staan die met Limewire te maken hebben. Wijs met je cursor naar "Toon alle bestanden". Ga naar de bestanden die je weg wilt hebben en sleep het naar je prullenmand. Klaar.

LaPasta

Oooh is het zo gemakkelijk... Dank je wel!!

En kan ik nu dan gewoon de normale versie van Limewire downloaden?

Dat kan, maar je kan ook wat anders proberen. Zo heb je Acquisition, Cabos of Frostwire. En als je alle bestanden van een programma van je Mac wilt hebben, kan je ook kijken naar Appzapper.

Als je wat meer gerelateerde informatie over de Mac wilt, kan je jezelf natuurlijk bij Macfreak of One More Thing

En vergeet niet dat je alles bewerkt in je programma's. Dus als je een foto wilt weg hebben. Open iPhoto en verwijder het, dan is het is ook verwijderd uit je map. Ga nooit in je mappen zitten, want dan raakt alles van slag, Dus niet in je mappen, maar in je programma. Dat is het gemak van een Mac.

LaPasta

Laatst bewerkt:
Ik kan nou niet echt zeggen dat dat gemak is, wel? Ik vind het altijd makkelijk om gewoon foto's uit de mappen te halen, nu moet het via programma's. Maar dat komt wel goed, zal wel gewoon een kwestie van wennen zijn denk ik :)

Heel erg bedankt voor je hulp, het is gelukt nu!

Kimx

Het is, inderdaad, maar wat je gewend bent. Over een tijdje denk je, wat een geklooi in die mappen. Het houd je computer namelijk wel zoals dat het makkelijkst is. En het best te onderhouden. Zo vind ik het tenminste.

Ik ben blij dat het gelukt is. En...., Geen dank.;)

Succes, Peter:thumb:

Laatst bewerkt:
Even een voorbeeld van het werken met mappen of werken met bijv. iPhoto.

"vroeger" op m'n Windows pc wilde ik ook alles in mappen hebben. Foto's kwamen in mappen gerangschikt op jaar en vervolgens op maand etc.

Als je nog niet zo heel veel foto's hebt gaat dat nog goed, maar inmiddels heb ik 28000 foto's in m'n Mac.

Als zomaar een mooie foto zoek van carnaval hoef ik niet telkens op en neer in het mapje 2004> februari vervolgens 2005>februari, 2006, 2007,...

Gewoon scrollen door iPhoto, zoeken op trefwoord en voila alleen maar alle foto's zichtbaar van het onderwerp ongeacht in welk jaar ze genomen zijn.
Plaats op je harde schijf is niet belangrijk, als je een foto wilt hebben om door te sturen of flink aanpassen voor een website o.i.d. sleep je ze gewoon uit iPhoto naar een map of buroblad. Dan maakt iPhoto een kopie van het orgineel waarmee je dan kunt doen wat je wilt...

alles verwijderen op mac

Hallo,
ik heb een vraagje over mijn mac computer, als je je bijvoorbeeld bij facebook aanmeld, je tipt de eerste letter van je emailadres in, dan komt er automatisch je emailadres op waar je dan op kunt klikken, of als je ooit eens iets hebt opgezocht op google, blijft dat soms terugkomen bijvoorbeeld in het google venster als je iets opzoekt dat toevallig met dezelfde letter begint, ik vind dit heel lastig en ik wil graag al die zoektermen van alle sites verwijderen, bij een gewone computer kan je gewoon die term selecteren en deleten, maar de mac heeft geen delete knop en je kan geen rechtermuisklik toepassen op die zoektermen! Kan er iemand mij alsjeblieft helpen?
Alvast bedankt!

Je stelt een vraag in iemand anders zijn topic, dat is niet de opzet.
Daarnaast is het topic niet actueel weer. Op dit topic gaat een slotje.
Voor je probleem kun je natuurlijk een nieuwe vraag starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan