welke videokaart is beter?

Status
Niet open voor verdere reacties.

mkkkillah

Gebruiker
Lid geworden
9 jun 2008
hoi ik wil een nieuwe pc en ik weet niet welke videokaart ik wil.
welke is beter?

Asus GeForce 8800 GT TOP (512DDR3/PCI2.0) of deze
Gigabyte GeForce 9600 GT (1024DDR3/PCI-E2.0) - GV-NX96T1GHP

srry maar dat is een andere videokaart dat is 9600 tegen 9600
dit is 8800 en 9600:confused:

sorry niet gezien,

@wufu de 8800GT hoeft niet persee sneller te zijn in dit geval want de 9600GT heeft 1GB aan videokaart geheugen.
maar ik weet niet of die dan sneller is..

@wufu de 8800GT hoeft niet persee sneller te zijn in dit geval want de 9600GT heeft 1GB aan videokaart geheugen.

Tegenwoordig maakt het niet meer zo veel uit meer:) Speelt wel een ''belangrijke'' rol maar zorgt niet echt voor hele betere prestaties:D Is er alleen om het aantal Shaders te kunnen bevatten

Klik

Onderaan de page staat de meest leuke info (benchmarks). Dat het merk niet 100% overeenkomt is marginaal.

Laatst bewerkt:
sorry niet gezien,

dan is hij juist langzamer omdat de geheugenBUS nog steeds 256 is:thumb:

Tegenwoordig maakt het niet meer zo veel uit meer:) Speelt wel een ''belangrijke'' rol maar zorgt niet echt voor hele betere prestaties:D Is er alleen om het aantal Shaders te kunnen bevatten

Hier moet ik je helaas tegen spreken, MSI heeft 2 identieke kaarten alleen een heeft 256 MB geheugen de ander 512, de 256 is sneller omdat ie minder geheugen heeft wat doorgelezen moet worden.

Hier moet ik je helaas tegen spreken, MSI heeft 2 identieke kaarten alleen een heeft 256 MB geheugen de ander 512, de 256 is sneller omdat ie minder geheugen heeft wat doorgelezen moet worden.

Maar het lijkt mij ook zo dat 256MB op een gegeven moment toch weer te weinig zal zijn aangezien zware spellen (bijv. Crysis) 512MB en meer aanbevelen:)

Zo zie je maar weer meer is niet altijd beter maar soms wel handigere wanneer je een game tegen komt die juist net wat meer nodig hebt:D

Waar staat dat? Ik zou het erg fijn vinden als je hier een bron bij vermeld. Ik kan me neit voorstellen dat dit een algemeen feit is namelijk. Ik kan me wel voorstellen dat in een bepaalde situatie dit verschijnsel eens voor kan komen maar over het algemeen scoort een 512 mb kaart beter dan een 256 mb kaart. Het verschil tussen 512 mb en 1 gb maakt (nog) weinig verschil.

Geheugen ≠ snelheid natuurlijk.

De conclusie 'deze kaart is beter want hij heeft meergeheugen' wordt te vaak ten onrechte getrokken.

als je een 8800gt of een 9600gt koopt NEEM dan de 512 versie want dat is gewoon de normale versie van die kaart en die is verreweg gewoon het beste

Je bent hier ook al bezig met de vraag welke videokaart het beste is.
Graag daar ook verder gaan. Je hoeft niet iedere keer een nieuw topic te openen over dit soort vragen, dat past prima in één topic.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan