harddisk formatteren

Status
Niet open voor verdere reacties.

black beauty

Gebruiker
Lid geworden
21 apr 2006
Hoi,

Ik heb laatst mijn harde schijf geformatteerd en gewoon 1 partitie aangemaakt,
maar nu ben ik een hoop geheugen kwijt.
Het is een seagate harde schijf van 200 gb en voorheen was de geheugen 186 gb wat ik wel snap maar nu is het nog maar 127 gb.
Waar is de rest van de geheugen gebleven?? Klopt dit?
Wie kan mij helpen?

Groetjes

Hoi,

Ik heb laatst mijn harde schijf geformatteerd en gewoon 1 partitie aangemaakt,
maar nu ben ik een hoop geheugen kwijt.
Het is een seagate harde schijf van 200 gb en voorheen was de geheugen 186 gb wat ik wel snap maar nu is het nog maar 127 gb.
Waar is de rest van de geheugen gebleven?? Klopt dit?
Wie kan mij helpen?

Groetjes

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de rest al ''niet aangewezen ruimte'' aangemerkt dat is makkelijk terug te halen door een een nieuwe partitie aan te maken.

>Deze computer
> Rechtermuisknop
> Beheren
> Schijfbeheer

Dan rechtermuisknop op niet aangewezen ruimte

Bericht (dubbel) weghalen:

Klik rechtsonder aan het betreffende bericht op "Aanpassen", en klik dan op "Verwijderen".
Links onder het vinkje "Bericht verwijderen".
Eventueel de "Reden voor verwijdering" erbij typen.
Klik dan op "Verwijder dit bericht".

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk is de rest al ''niet aangewezen ruimte'' aangemerkt dat is makkelijk terug te halen door een een nieuwe partitie aan te maken.

>Deze computer
> Rechtermuisknop
> Beheren
> Schijfbeheer

Dan rechtermuisknop op niet aangewezen ruimte

Hoi Wufu,

Bedankt voor je reactie,
ik kom er nog niet uit ik ben zoals je zei naar schrijfbeheer gegaan maar ik zie nergen
niet aangewezen ruimte

Bericht (dubbel) weghalen:

Klik rechtsonder aan het betreffende bericht op "Aanpassen", en klik dan op "Verwijderen".
Links onder het vinkje "Bericht verwijderen".
Eventueel de "Reden voor verwijdering" erbij typen.
Klik dan op "Verwijder dit bericht".

oke bedankt
gedaan

Moi black beauty,

De volgorde is al verkeerd he. Als je maar één partitie nodig hebt maak je eerst een partitie en daarna formatteer je die. Zou je nog een partitie maken dan maak je die binnen de originele en zou je die ook weer moeten formatteren voor een bepaald bestandssysteem. Je ziet alles beter met een speciaal programma voor partitionering. Die zijn bovendien snel en kunnen problemen beter oplossen. Ik gebruik Powerquest Partition Magic, die ik maar even laat zien hier onder, maar er zullen ook wel gratis oplossingen zijn. Het is hiermee bovendien gemakkelijker om veel partities te beheren.

Windows maakt een schijf automatisch geschikt (als deze dat nog niet is) en formatteert die dan. Je hebt automatisch één partitie. Sommige echt oudere computers hebben beperkingen voor de grootte van een schijf.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan