Tempratuur PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

Vritzy

Gebruiker
Lid geworden
14 jun 2008
Hallo ik heb sinds kort een nieuwe PC gekocht en het valt mij op dat de tempratuur redelijk hoog is vergeleken met mijn oude is dit normaal?

Mijn specs:

AMD PHENOM QUAD CORE 9500
MSI Geforce N9800GTX 512MB
500GB Seagate harde schijf
2048MB ( 2 x 1024MB ) Aeneon DDR2 800-6400 800MHz
Liteon DVD brander
ASRock ALiveNF5-eSATA2+ AM2 ATX - Moederbord

Tempraturen:

System: 42C
CPU: 51C
AUX: 49C
Core: 40C

Alvast bedankt.

De temperaturen kunnen wel gaan vind ik, maar wat zijn de temperaturen in stressed?:)

Nee gewoon als je wat normale dingen doet zoals internetten, msnen en een muziekje luisteren.

Wat voor kast heb je?
Hoeveel Case-Fans? Front (intake) & Rear (outtake)? Als je voor een goede luchtstroming zorgt, gaan de temps wel wat omlaag.

Met welk programma bekijk je de temperaturen?
HWMonitor is een goeie:
http://www.cpuid.com/hwmonitor.php

Ik heb 1 12 CM cooler aan de voorkant 1 8 CM aan de zijkant en nog een 9,2 cm aan de achterkant verder zitten op de CPU en de GPU de standaard cooler's.

naamloosvt8.jpg

Temperaturen zien er netjes uit hoor. Maar welke kast heb je?

Vind de temperaturen opzich niet schokkend, eerder normaal voor zulke specificaties.
Ook aangezien je nog de standaard koelers gebruikt hoef je geen super-koel prestaties te verwachten.
Deze temperaturen zijn dus ook niet schadelijk voor je apparatuur.

Heb net even een spelletje gespeeld (Half-Life 2 Lost Coast) alles op high. En nu is het dit.

System: 46
CPU: 57
AUX: 55
Core: 43

Niks aan de hand dus?

In Computer! Totaal hebben ze trouwens de 9800GTX getest en daar staat temp in rust 56 en temperatuur stresstest (stalker 1920 x 1200) 71.

Mijn CPU is E6750 2.66 @ 3.2 Ghz normaal 35 stressed 45, GPU 8800GTX normaal 65 stressed 80 (overgeclocked stressed 85) dus valt wel mee hoor ;), heb trouwens geen case fans, alleen GPU en CPU koeler en voeding koeler.

Mijn CPU is E6750 2.66 @ 3.2 Ghz normaal 35 stressed 45, GPU 8800GTX normaal 65 stressed 80 (overgeclocked stressed 85) dus valt wel mee hoor ;), heb trouwens geen case fans, alleen GPU en CPU koeler en voeding koeler.

Geen casefans? Das zacht uitgedrukt niet echt slim. En persoonlijk wil ik de temperaturen van mijn hardware nooit boven de 60 graden zien.

Heb net even een spelletje gespeeld (Half-Life 2 Lost Coast) alles op high. En nu is het dit.

System: 46
CPU: 57
AUX: 55
Core: 43

Niks aan de hand dus?

In Computer! Totaal hebben ze trouwens de 9800GTX getest en daar staat temp in rust 56 en temperatuur stresstest (stalker 1920 x 1200) 71.

Nee hoor mooie temperaturen maar ook mijn videokaart geeft hoge temperaturen alleen dat maakt dan niet veel uit

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan