verschil nederland en engels pakket

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan de Ruyter

Verenigingslid
Lid geworden
22 okt 2000
Ik heb een probleem ik heb een bestand gemaakt in de nederlandse versie Access 2000 dit bestand wordt nu ook gebruikt door gebruikers die een engelse versie 2003 hebben.
Het bestand is niet aangepast naar 2003.
Nu werken er zeer veel functies niet vooral het uitprinten wil niet meer werken.
Wat zou ik hieraan kunnen doen.

alvast bedankt voor de hulp

Als je bestand gemaakt is in 2000 zou deze perfect kunnen draaien op hogere versies.
Een probleem zou natuurlijk kunnen zijn tussen een nederlandstalige en een engelstalige versie als je in je vba code met send keys zou werken.

Anders moet je even database gewinzipt bijvoegen of code eens posten waar het probleem zich voordoet.

Groetjes
Dolfke

Als je bestand gemaakt is in 2000 zou deze perfect kunnen draaien op hogere versies.
Een probleem zou natuurlijk kunnen zijn tussen een nederlandstalige en een engelstalige versie als je in je vba code met send keys zou werken.

Anders moet je even database gewinzipt bijvoegen of code eens posten waar het probleem zich voordoet.

Groetjes
Dolfke

Bedankt voor je antwoord ik kijk morgen even na in VBa of ik dat soort codes heb gebruikt, ik denk het niet maar je hoort nog, het bestand is ingepakt ruim 8 mb groot weet niet of dit wordt toegelaten

Bedankt voor je antwoord ik kijk morgen even na in VBa of ik dat soort codes heb gebruikt, ik denk het niet maar je hoort nog, het bestand is ingepakt ruim 8 mb groot weet niet of dit wordt toegelaten

a.s. donderdag kijk ik even samen met een acces programmeur naar dit probleem als dit heeft geholpen zal ik dit hier melden

Problemen van nederlandse versie naar engelse:
nederlandse benaming bij besturingselementbron b.v. Som, Aantal worden niet omgezet naar Sum, Count
nederlandse benaming in queries b.v. Formulieren!...., wordt niet omgezet naar Forms

Over het algemeen zal VBA code geen problemen opleveren

Bij overgang van een engelse versie naar een nederlandse ondervind je deze problemen niet.

Problemen van nederlandse versie naar engelse:
nederlandse benaming bij besturingselementbron b.v. Som, Aantal worden niet omgezet naar Sum, Count
nederlandse benaming in queries b.v. Formulieren!...., wordt niet omgezet naar Forms

Over het algemeen zal VBA code geen problemen opleveren

Bij overgang van een engelse versie naar een nederlandse ondervind je deze problemen niet.

Heb vandaag alle queries nagekeken, alle functie zijn in het engels overgenomen, heb ook in macro's gekeken maar daar staat ook alles goed, misschien nog een ander tip, wel alvast bedankt voor de moeite

Nu werken er zeer veel functies niet vooral het uitprinten wil niet meer werken.
Wat zou ik hieraan kunnen doen.

Moeilijk te zeggen waar dat aan ligt. Kun je de problemen niet wat specifieker omschrijven. Bv. wat gaat er fout bij het printen en welke foutmelding krijg je?

mvg
Charles

Naast het taal verschil, kan er ook nog iets misgaan bij conversie van versie 2000 naar versie 2003. Ik denk dan b.v. aan de verwijzingen. Ga in het VBA venster naar menu Extra (Tools) en dan Verwijzingen (References) en kijk daar of er verschillen zijn

Moeilijk te zeggen waar dat aan ligt. Kun je de problemen niet wat specifieker omschrijven. Bv. wat gaat er fout bij het printen en welke foutmelding krijg je?

mvg
Charles

Het blijkt dat er geen default printer meer zichtbaar is in Access terwijl deze wel beschikbaar is in windows, als ik via bestand paginainstellingen probeer en dan kies voor een andere printer dan werkt het wel, althans ik kan dan printen maar dit is nauwelijks werkbaar.

Zelfde probleem gehad

Ik heb hetzelfde probleem gehad met boolean waarden af en toe kwam ik het woordje Onwaar tegen. Ik heb er een functie voor geschreven om dat probleem te omzeilen. Acc2003:
Code:
Public Function cvBoolean(bln As Boolean) as boolean
' Bij de nederlandse versies van Access kan hier de tekst "Waar" en "Onwaar" insluipen
On Error GoTo Err_cvBoolean

If bln = "Waar" Then 'Als error dan engelstalig.
        cvBoolean = vbTrue
    ElseIf bln = "Onwaar" Then
        cvBoolean = vbFalse
    Else
        cvBoolean = bln
    End If

Exit_cvBoolean:
    Exit Function
Err_cvBoolean:
    cvBoolean = bln
    Resume Exit_cvBoolean

End Function
Met name als je queries opbouwt waar booleans in voorkomen kan het een groot probleem zijn. voorbeeldje van het gebruik:
Code:
            strSql = "UPDATE Sectiecodes SET Sectiecodes.description = """ & .Description & """, Sectiecodes.startdate = " & CLng(.StartDate) & ", Sectiecodes.enddate = " & CLng(.EndDate) & ",  Sectiecodes.edb = " & cvBoolean(.EDB) & ", Sectiecodes.jdr = " & cvBoolean(.JdR) & _
                     " WHERE Sectiecodes.ID = " & CLng(vntRetVal)
Share and Enjoy!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan