Host op PC

Status
Niet open voor verdere reacties.

hypercube

Gebruiker
Lid geworden
9 dec 2007
Ok, ik heb deze vraag al meer gezien op dit board maar hij is voor mij nog niet beantwoord..

Ik wil dus een website hosten op mijn eigen PC (hoeft niet constant aan te staan, wil het gewoon af en toe als test host gebruiken). Nu heb ik Apache of zoiets gedownload maar ik raak helemaal in paniek omdat ik dus totaal niet weet wat ik nu moet doen. Ook moet ik iets forwarden in mijn router.. dat lukt me denk ik wel (port 80 ofzo?). Ik heb een speedtouch router..

Kan iemand mij een site geven waar een tutorial staat of kan iemand mij hier op een andere manier mee verder helpen?

Alvast rueze bedankt!!

- Martijn

Een alles in 1 pakket is WAMP. Kan je zo installeren op je pc.

En op protforward.

De speedtouche modems staan onderkop je Thomson-Alcatel

Ah dat WAMP is fantastisch. ik ging naar locahost en het werkte meteen. Hoe kan ik nu vanaf een andere plaats.. (andere huis of w/e) met die site verbinding maken? Welk IP moet ik dan invullen?

Indien je geen router hebt, gewoon het adres dat je ziet als je het commando "ipconfig" intypt in een dos-venster :) Als je wel een router hebt, moeten je poorten geforward worden (www.portforward.com).

Waarschijnlijk krijg je een dynamisch ip van je internetprovider. In dit geval moet je met tools dyndns of noip aan de slag. Dergelijke tools koppelen een statisch adres (bv mijnwebhost.dyndns.org) aan jouw ip-adres dat verandert. De wijzigingen van je ip worden bijgehouden door een tool. Deze tool verstuurt dan updates naar dyndns zodat de verwijzing naar het ip-adres van je pc/router aangepast wordt naar het nieuwe ip op de dydns servers. Zo verwijst het adres mijnwebhost.dyndns.org steeds naar het juiste ip-adres :thumb:

PS: Indien je een statisch ip krijgt van je provider heb je geluk, want dan mag je het dyndns/no-ip gedeelte overslaan :)

Laatst bewerkt:
Heb zojuist een static IP gemaakt met een tutorial (192.158.1.55, vond ik wel leuk).
Moet ik dan port 80 ergens naar forwarden?

welk programma moet ik bij portforward selecteren?

Als ik naar mijn IP ga namelijk dan blijft hij uren laden en komt er niks te staan (dat ip bij IPconfig)

Laatst bewerkt door een moderator:
Als localhost werkt, kun je alleen nog iemand anders laten testen of het ook van buitenaf te bereiken is. www.whatismyip.com en dan kom je daar zo je ip te weten. Laat iemand anders kijken het geheel werkt. Zelf kun je dit dus niet testen. Als ik mijn ip intik kom ik uit op mijn router

Ah ok, want op dat probleem kwam ik ook uit :P

Bedankt allemaal voor jullie hulp, en zou iemand even kunnen testen of het inderdaad werkt?
Dan zend ik die persoon even mijn IP.

Thx all,

- Martijn

Als je geen static adres heb.

Kan je op www.dyndns.org een eigen url aanmaken en dan een programma draaien dat automatich je ip updates naar de naam.

Ah ok, want op dat probleem kwam ik ook uit :P

Bedankt allemaal voor jullie hulp, en zou iemand even kunnen testen of het inderdaad werkt?
Dan zend ik die persoon even mijn IP.

Thx all,

- Martijn

Ik kan wel even voor je kijken als je wilt, maar je hebt vast ook wel iemand op msn die je wel even voor je kan checken. Zal vast sneller gaan ;)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan